Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16439
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 okt 2014 08:42

steve.v.looy schreef:................, of zou die sensor stuk in de doos zitten?
Het is electronica, het zou dus kunnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

m/v
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 aug 2014 11:37

m/v 10 nov 2014 12:09

Echo schreef:Er is zelfs al een 3.23 (beta) firmware update.

Notes:

We are looking to get feedback on the new features included in this beta build. For any issues that you encounter with Segments, Edge Remote, or Shimano Di2 shifter support, please fill out the form included in the download and attach it to an email to edge.beta@garmin.com. Please note that you may not get a response to the email unless we need more information on the issue you report.
There are some known issues in this build that we are working to fix which we do not need feedback on which are covered below:
Di2 should not be an option in the top level settings menu because it is a bike profile specific sensor.
Pairing with Shimano Di2 shifters can take several attempts to complete. This is especially true when searching for other sensors at the same time.
Paired Shimano Di2 shifters do not automatically re-pair on power up. You will need to search for the shifters again to reconnect.
Although this software is believed to be reliable, it has not yet been released for production and should be used at your own risk.

Changes made from version 3.20 to 3.23:

New feature! Added Segment support.
To use segments, go to connect.garmin.com to find or create segments. Then, connect the device to your computer via USB cable and send the segments to your device. Once your segments have been downloaded to the device, disconnect from your computer. Then press the folder icon > Segments to access the list of segments on your device. After sending segments to your device, simply go ride through them to test the on device experience!
New feature! Added Edge Remote sensor support.
New feature! Added Shimano Di2 sensor support.
Improvements to the elevation profile to fit the data to the graph and display upcoming elevation while riding a course or segment.
Added a stop button on the map page. This button is used to stop a currently running course or segment and is only displayed if one of those features is in use.
Added turn guidance and off course warnings settings for courses. These can be accessed through the menu button in the bottom right corner of the course list page. (Folder icon > Courses > Menu Button)

voor de DareDevils hier te vinden:
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=7573
(hier zit de 3.20 update en de 3.23 beta in trouwens)

Ik ben wel gecharmeerd van de aangebrachte wijzigingen om eerlijk te zijn:
remote sensor
hoogteprofiel
stop button
TBT en Course Warning settings ( wel eerst zien, dan geloven :-) )

Morgen (straks) eerst maar fietsen met de 3.20 update en dan de beta eens installeren om te kijken of het wat is. Kan altijd weer terug naar 3.20 mocht het niets zijn... ;)
Heb je intussen de 3.23 reeds durven installeren? :)
Is er nu wat gewijzigd bij de TBT en Course Warning settings?

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 10 nov 2014 16:34

Er is ondertussen zelfs 3.28 Beta ik heb de 3.24 in de Edge 810 gezet en die werkt bij mij prima. De 3.28 nog niet aan toegekomen.
Marco :)

Gebruikersavatar
juust
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2014 19:10

Gebruikersavatar juust 10 nov 2014 19:42

Mijn 810 geeft aan firmware 3.0.0 te draaien, terwijl 3.2.0 allang uit is toch? Moet ik deze handmatig gaan updaten? Het lijkt mij toch logisch dat deze via de reguliere update meegenomen wordt..?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 nov 2014 20:11

Segmenten zoals de 1000, tbt uit kunnen zetten zoals de 800, zelfs de verloren distance/time ahead//behind velden van de 705 op alle schermen is weer terug!
Gaat het na 2 jaar dan toch nog wat worden met die 810?
Nu nog het veld "vertical to next" van de 305 terug en ik kan niets meer verzinnen.

[Edit] Blijkbaar kun je tijdens het segmenten rijden tot 5 tijden van "tegenstanders" tegelijkertijd volgen. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Afbeelding

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 13 nov 2014 22:16

Ik heb 3.28 er op gezet maar de bluetooth koppeling naar mijn Iphone 4s is niet lekker. Hopelijk komt daar snel een update voor.

Timmy 269
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2014 11:20

Timmy 269 24 nov 2014 11:23

Ik heb een probleem met mijn Garmin en mijn smartphone.
Sinds een paar weken als mijn Garmin via bleutooth gekoppeld wordt aan mijn smartphone, valt mijn Garmin uit.
Er komt eerst een melding "telefoon verbonden" deze blijft een hele tijd staan tot het toestel van zelf uit gaat.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groetjes

Echo
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 24 nov 2014 11:47

mranmo schreef:Ik heb 3.28 er op gezet maar de bluetooth koppeling naar mijn Iphone 4s is niet lekker. Hopelijk komt daar snel een update voor.
Ik heb ook een 4S en de verbinding met 3.28 is nog nooit zo stabiel geweest :D
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 24 nov 2014 11:54

Ik heb het ondertussen opgelost. Hij was heel traag met syncen. Ik had nog meer als 100 activities er in staan. Deze weg gehaald en het probleem was opgelost.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 26 nov 2014 11:33

Mijn Garmin 810 deed plots niets meer. Heb het toestel opgestuurd om het te laten controleren en heb het na een lange tijd (2 maanden) terug gekregen. Ik had er het CN kaartje laten inzitten. Bij terugkomst bleek dit verdwenen te zijn. Na navraag bij Garmin blijkt dat ze mij een nieuw toestel hebben gestuurd en dat ze bij de voorwaarden schrijven dat ik het 'zonder toebehoren' had moeten opsturen en de fijne boodschap dat ik het kaartje niet meer zal terugkrijgen...

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:53
Contact

Gebruikersavatar Hans Vaessen 27 nov 2014 11:42

Ik verwacht dat je, als je via bijv aankoopbewijs, aannemelijk kunt maken dat je inderdaad die CN ooit gekocht hebt, Garmin hier best coulant mee om zal gaan. Dat zou imho althans wel moeten.

Van de andere kant: veronderstellend dat het gaat om gebruik op de fiets: bij gebrek aan beter werd daartoe vroeger vaak de CN gebruikt. Nu we bijvoorbeeld de gratis www.openfietsmap.nl kennen wordt CN op de fiets amper nog gebruikt.
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/

Timmy 269
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2014 11:20

Timmy 269 16 dec 2014 09:30

Ik heb zopas di2 groepset gekocht en zou deze willen koppelen aan mijn Garmin Edge 810 met behulp van een D-fly systeem van Shimano.
Met de Beta 3.28 zou dit dus moeten kunnen en dan zou ik op mijn garmin kunnen kijken welke versnelling ik rij, batterijstatus van di2 systeem, ...

Iemand hier al ervaring mee op zijn edge 810?

Plaats reactie