Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

hugo147
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 apr 2013 10:51

hugo147 14 jul 2015 17:45

Vraag me toch ook sterk af of dit nog allemaal normaal is, het is niet alleen Froome, maar de hele ploeg die zo draait.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 14 jul 2015 18:06

daniel1975 schreef:En toen stond ie 8e!
Goed bezig, benieuwd of hij dit vol kan houden.
Dat is natuurlijk altijd een gok, maar je ziet wel vaak dat de eerste bergetappe de verhoudingen aardig weergeeft. en laten we wel wezen, dit was niet zomaar een 4e plek, hij heeft niet alleen maar tussen de wielen gereden.

Ik ga fan zijn: Ik denk dat hij heel veel voordeel heeft dat er nu direct een paar bergetappes volgen nu hij in zijn flow zit. Ik vind dat de ambitie nu toch echt een podiumplek (!!!) moet zijn. Gokken op top tien als je zo sterk bent is een misdaad...

Maar goed, het is en blijft koffiedik turen :D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2015 18:57

Uitgaande van de bijna traditionele Porte-dag zou het moeten kunnen. Maar er kan in de laatste week ook zomaar een spanjaard spontaan terugkomen in de race. Koffiedik dus!
Less is bore

ilcobra
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:32

ilcobra 14 jul 2015 19:08

dc schreef:
Ik vind Froome zijn stijl een genot om naar te kijken.
Uhhhhhh, jij vindt schokschouderende renners die naar hun balhoofd staren een genot om te zien? :shock:

Sorry, maar als je hem naast Alberto Contador of Nibali zet is Froome stilistisch een gedrocht....
Nah, qua stijl doel ik niet op dat schokschouderen en dat naar beneden kijken natuurlijk, maar op die hoge cadans bergop. Vind jij dat niet mooi om dat te zien? Dat is zo knap als je dat kunt. Die man trapt al een koffiemolentje terwijl hij in het wiel zit en als hij gaat versnellen schakelt hij niet eens maar gaat hij gewoon met een nog hogere cadans rijden op dezelfde versnelling. Dit moet je zelf eens proberen, dat is zo onnatuurlijk en binnen no time ga je kapot, niet vol te houden. Iedere andere renner schakelt een tandje zwaarder als hij gaat aanvallen en rijdt sowieso al met een lagere cadans bergop t.o.v. het vlakke. Hij niet. Daarom is het zo geniaal.

Dat smerige lachje trouwens van Porte bij dat close up beeld aan de finish. Die is als knecht ook wel een fenomeen hoor :D

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 14 jul 2015 19:16

daniel1975 schreef:Uitgaande van de bijna traditionele Porte-dag zou het moeten kunnen.
Porte staat op drie kwartier, die is niet zo'n probleem :)
ilcobra schreef:Dat smerige lachje trouwens van Porte bij dat close up beeld aan de finish. Die is als knecht ook wel een fenomeen hoor :D
Mwah. Hij heeft voor zijn statuur eigenlijk nooit een goede grote ronde gereden. Hij wint gewoon te weinig om echt een fenomeen te zijn.

Te klein voor het tafellaken, te groot voor een servet.
Laatst gewijzigd door dc op 14 jul 2015 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 jul 2015 19:18

ilcobra schreef:........................, maar op die hoge cadans bergop. Vind jij dat niet mooi om dat te zien? Dat is zo knap als je dat kunt. Die man trapt al een koffiemolentje terwijl hij in het wiel zit en als hij gaat versnellen schakelt hij niet eens maar gaat hij gewoon met een nog hogere cadans rijden op dezelfde versnelling. Dit moet je zelf eens proberen, dat is zo onnatuurlijk en binnen no time ga je kapot, niet vol te houden. Iedere andere renner schakelt een tandje zwaarder als hij gaat aanvallen en rijdt sowieso al met een lagere cadans bergop t.o.v. het vlakke. Hij niet. Daarom is het zo geniaal.

Ik geloof dat we dat in het verleden al eens gezien hebben...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 jul 2015 19:19

ilcobra schreef:
Dat smerige lachje trouwens van Porte bij dat close up beeld aan de finish. Die is als knecht ook wel een fenomeen hoor :D
Tja, altijd al geweten dat Porte een beter klimmer is dan Quintana... :roll:

ilcobra
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:32

ilcobra 14 jul 2015 19:43

dc schreef:
daniel1975 schreef:Uitgaande van de bijna traditionele Porte-dag zou het moeten kunnen.
Porte staat op drie kwartier, die is niet zo'n probleem :)
ilcobra schreef:Dat smerige lachje trouwens van Porte bij dat close up beeld aan de finish. Die is als knecht ook wel een fenomeen hoor :D
Mwah. Hij heeft voor zijn statuur eigenlijk nooit een goede grote ronde gereden. Hij wint gewoon te weinig om echt een fenomeen te zijn.

Te klein voor het tafellaken, te groot voor een servet.
Daarom noem ik hem ook een fenomeen als knecht ;)
Uitstekende 1 weekse ronderenner trouwens. Net als Spilak.

rvb
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:36

rvb 14 jul 2015 20:19

froome rijdt met ovale bladen.

waarom rijdt niet iedereen daarmee ?

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 14 jul 2015 20:20

Tsja, maar ook dan vind ik fenomeen echt enorm overdreven. Een topper die gedegradeerd is als knecht en dan supersterk rijdt. Hij heeft 4 rittenkoersjes gewonnen en wat ritjes in kleinere rittenkoersen, maar als kopman wordt hij elke keer weer verpletterd. Hou er vooral rekening mee dat hij primair wordt uitgespeeld als kopman en daarvoor ook is aangetrokken. Dat zet zijn prestaties toch in een heel ander daglicht.

Anders gezegd, kijk eens naar Valverde, wat die vandaag even doet met zo'n erelijst, dat is pas fenomenaal. Zijn erelijst is ongeveer een factor 100 groter dan Porte (en dan ben ik genereus) en toch is hij al een paar jaar een fantastiche meesterknecht, zonder dat hij drie kawartier aan zijn koersbroek heeft,

Nee, een fenomeen is hij niet. Hij heeft vandaag wel fenomenaal gereden, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 14 jul 2015 21:04

Hetgeen eigenlijk dus al op dag 2 duidelijk werd. Als Froome zelf niets tegenkomt wint hij de tour. Concurrentie komt in elk geval zoals de vlag er nu bij hangt niet van een tegenstander. Ik hoop dat ik het fout heb en dat Quintana nog uit kan pakken.
De spanning in het algemeen klassement zit nog vanaf plaats 2.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jul 2015 21:29

Ik denk het ook, aan de andere kant zijn het nog twee zware weken en regent het toevallig een keer en is het 6 graden, kan er ook veel gebeuren. Ze hebben natuurlijk ook bijna twee rustdagen gehad dat is voor sommige ook niet ideaal.
Maar Froome maakt een hele goede indruk.

Plaats reactie