Tour 2014
- daniel1975
- Forum-lid HC
.....icm met notoir valsspeler Vino als ploegleider. Net als Riis en nog een paar hebben die echt geen plek meer in onze sport. Zolang die er nog rondlopen is het Nieuwe Wielrennen gewoon oud ijzer met een laagje chroom.
Less is bore
Armstrong, Vino en Riis (en nog heel wat anderen) kun je er natuurlijk bij halen, en je hebt wat die mannen betref zeker een punt. Ik word er alleen een beetje moe van dat er geen renner meer de kans krijgt om veel beter te presteren dan de rest, zonder ogenblikkelijk weggezet te worden als gebruiker. Marianne Vos gebruikt volgens die redenatie ook zeker, maar aar hoor je bijna nooit iemand over.
Je kunt je afvragen hoe het kan dat Nibali nu zo goed rijdt in vergelijking met de Dauphine, maar het wordt weer heel makkelijk gelinkt aan doping. Maar goed, ik wil waarschijnlijk te graag het positieve van de mens inzien en niet zo'n vreselijk wantrouwige azijnpisser worden.
Je kunt je afvragen hoe het kan dat Nibali nu zo goed rijdt in vergelijking met de Dauphine, maar het wordt weer heel makkelijk gelinkt aan doping. Maar goed, ik wil waarschijnlijk te graag het positieve van de mens inzien en niet zo'n vreselijk wantrouwige azijnpisser worden.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid
Als keer op keer blijkt dat die alcoholtests heel simpel te omzeilen zijn zegt de uitkomst van zo'n test mij vrij weinig.
De wielersport heeft het uiteindelijk aan zichzelf te danken: twee decennia liegen en bedriegen, en dan moeten we opeens geloven dat het nu allemaal eerlijk en schoon is, omdat het een nieuwe generatie renners is die hoegenaamd niets met dat verleden te maken hebben. Alleen zijn de leugenaars en bedriegers van toen de ploegleiders, managers, verzorgers en doktoren van nu. En dan is het misschien niet fair naar Tony Martin maar dan spoken tijdens zijn exploit naar Mulhouse toch de namen van Lefevre, Ibargueren en Van Mol door mijn hoofd, en dan zie ik Bramati hem toejuichen vanuit de ploegleiderswagen en dan besef ik dat hij ook renner was tijdens de zwartste periode uit de wielergeschiedenis.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Over de artsen die Astana dit seizoen in dienst heeft kan ik weinig vinden. Tot voor kort was Simone Uliari, leerling van professor Conconi, er nog ploegarts. De website van de ploeg vermeldt geen dokters meer.knutmo schreef:Ja, er zijn er meer die het positieve van Nibali inzien...Erik schreef: Maar goed, ik wil waarschijnlijk te graag het positieve van de mens inzien.
+1timo2.0 schreef:De wielersport heeft het uiteindelijk aan zichzelf te danken: twee decennia liegen en bedriegen, en dan moeten we opeens geloven dat het nu allemaal eerlijk en schoon is, omdat het een nieuwe generatie renners is die hoegenaamd niets met dat verleden te maken hebben. Alleen zijn de leugenaars en bedriegers van toen de ploegleiders, managers, verzorgers en doktoren van nu. En dan is het misschien niet fair naar Tony Martin maar dan spoken tijdens zijn exploit naar Mulhouse toch de namen van Lefevre, Ibargueren en Van Mol door mijn hoofd, en dan zie ik Bramati hem toejuichen vanuit de ploegleiderswagen en dan besef ik dat hij ook renner was tijdens de zwartste periode uit de wielergeschiedenis.
Maar ik kijk wel gewoon en kan ook genieten van wielersport als een kritischen zeker geen naïef volger.
Maar om nog even terug te komen op Nibali. Hij is door Vino compleet afgefakkeld in het openbaar na zijn tegenvallende prestaties in de Dauphine. Reminder?
Een goed verstaander leest prima tussen de regels wat er bedoeld wordt en Vino weet als geen ander hoe het klappen van zweep werkt.’Geen excuses, geen gemaar. Wij willen prestaties zien.’ Dat was de strekking van een brief die Astana-kopman Vincenzo Nibali onlangs van teambaas Alexandre Vinokourov kreeg. De Kazaach is de tegenvallende prestaties spuugzat. Hij betaalt de Siciliaanse ’haai’ niet een jaarsalaris van vier miljoen euro om anoniem mee te fietsen.
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 15 jul 2014 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
De artsen van Saxobank-Tinkoff hebben trouwens ook al een aardige geschiedenis in het wielrennen. Piet Daneels en Piet de Moor werkten al met Riis bij CSC toen o.a. Basso en Hamilton daar aan de EPO waren. Peter Lagrou is op verzoek van Contador bij de ploeg, nadat deze dokter ook al in zijn medische begeleiding meedraaide toen hij met Armstrong bij Astana reed, begeleid door dokter Celaya en ploegleider Bruyneel. Tot slot vermeldt de website van de ploeg Kristoffer Glavind Kjær, maar die is massagetherapeut.
Ik noem dit overigens als voorbeelden van hoe vervlochten het zogenaamde "nieuwe wielrennen" nog met het epo-tijdperk is. Feitelijk kun je van vrijwel elke ploeg dergelijke samenvattingen maken, want in vrijwel elke ploeg zijn de dokters die de renners tien, vijftien jaar geleden in hun epogebruik begeleidden ook nu nog de leidende artsen.
Ik noem dit overigens als voorbeelden van hoe vervlochten het zogenaamde "nieuwe wielrennen" nog met het epo-tijdperk is. Feitelijk kun je van vrijwel elke ploeg dergelijke samenvattingen maken, want in vrijwel elke ploeg zijn de dokters die de renners tien, vijftien jaar geleden in hun epogebruik begeleidden ook nu nog de leidende artsen.
Huh?mrcoffee schreef:Een goed verstaander leest prima tussen de regels wat er bedoeld wordt en Vino weet als geen ander hoe het klappen van zweep werkt.’Geen excuses, geen gemaar. Wij willen prestaties zien.’ Dat was de strekking van een brief die Astana-kopman Vincenzo Nibali onlangs van teambaas Alexandre Vinokourov kreeg. De Kazaach is de tegenvallende prestaties spuugzat. Hij betaalt de Siciliaanse ’haai’ niet een jaarsalaris van vier miljoen euro om anoniem mee te fietsen.
Die kritiek van Vino is toch doodnormaal, ongeacht of het nou om een schone of smerige ploeg gaat? Ik ben niet naief hoort, maar die mail van Bino is zeer zeker niet een "smoking gun".
Nee hoor, natuurlijk heeft Vino gelijk. Voor 4M€/jaar mag je wel meer verwachten dan wat Nibali t/m de Dauphine had laten zien.dc schreef:Huh?mrcoffee schreef:Een goed verstaander leest prima tussen de regels wat er bedoeld wordt en Vino weet als geen ander hoe het klappen van zweep werkt.’Geen excuses, geen gemaar. Wij willen prestaties zien.’ Dat was de strekking van een brief die Astana-kopman Vincenzo Nibali onlangs van teambaas Alexandre Vinokourov kreeg. De Kazaach is de tegenvallende prestaties spuugzat. Hij betaalt de Siciliaanse ’haai’ niet een jaarsalaris van vier miljoen euro om anoniem mee te fietsen.
Die kritiek van Vino is toch doodnormaal, ongeacht of het nou om een schone of smerige ploeg gaat? Ik ben niet naief hoort, maar die mail van Bino is zeer zeker niet een "smoking gun".
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Gok dat TJS ook mee wil in de ontsnapping, nu Talansky afgeschreven is voor GCsjoerdth schreef:Terug naar de actuele koers! Ik zet vandaag mijn virtuele en ietwat chauvinistische pegels op Tom Dumoulin in een ontsnapping
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.