Wind Cycleworks
Hoe wil je dat doen dan? Een gat door de as boren ?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het punt van kritiek over de vorm van de fietsen komt natuurlijk ook voor een deel uit het feit dat mensen juist bij Bart belanden omdat ze iets willen wat niet te koop is. Omdat ze erg groot zijn, of groot icm een specifiek doel.
En vooral de grote frames raken - visueel gesproken - wat uit verhouding. Niet voor niets worden frames maat >62 vaak als klimrek aangeduid toch?
Dus het portfolio is wat biased, maar kijk bijv eens naar de wind 5, 7, 8, 11, 13, 14, 19 en 21. Dan kan je nog vinden dat ze naar je smaak een wat hoog balhoofd en soms een wat sloping bovenbuis hebben, maar dat is smaak. De geometrie is bij die fietsen lang niet zo extreem. De Wind 9 is natuurlijk ook schitterend... al zeg ik het zelf , maar kan je geen racer noemen.
http://windcycleworks.nl/gallery
En vooral de grote frames raken - visueel gesproken - wat uit verhouding. Niet voor niets worden frames maat >62 vaak als klimrek aangeduid toch?
Dus het portfolio is wat biased, maar kijk bijv eens naar de wind 5, 7, 8, 11, 13, 14, 19 en 21. Dan kan je nog vinden dat ze naar je smaak een wat hoog balhoofd en soms een wat sloping bovenbuis hebben, maar dat is smaak. De geometrie is bij die fietsen lang niet zo extreem. De Wind 9 is natuurlijk ook schitterend... al zeg ik het zelf , maar kan je geen racer noemen.
http://windcycleworks.nl/gallery
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Duidelijk uitgelegd Mark!
Wat betreft de (on)mogelijkheid van kabels door het brackethuis: Interne mechansiche kabels door een standaard BSA brackethuis gaat niet passen. Electrische kabels (DI2/EPS) kan je er nog mooi omheen freubelen maar mechanische kabels moeten ook nog een vloeiende loop hebben voor optimale schakel- en remprestaties. Daar is gewoon fysiek te weinig ruimte.
Een optie is inderdaad om het brackethuis te vergroten. Voorheen zat je dan vast aan ongewenste systemen zonder schroefdraad (kraakkraak). Tegenwoordig is T47 daar een optie. Maar dan zit je weer met beperkte keuze in (dure) lagers etc. Daarnaast ben je op deze manier de primaire onderdelen van het frame aan het aanpassen voor iets wat voornamelijk esthetisch is (volledig interne kabels) en wel praktische en technische nadelen heeft. En dat is normaal gesproken niet mijn insteek bij het ontwerp van een frame... Maar als een klant toch hip verkiest boven praktisch dan is dat best bespreekbaar
Wat betreft de (on)mogelijkheid van kabels door het brackethuis: Interne mechansiche kabels door een standaard BSA brackethuis gaat niet passen. Electrische kabels (DI2/EPS) kan je er nog mooi omheen freubelen maar mechanische kabels moeten ook nog een vloeiende loop hebben voor optimale schakel- en remprestaties. Daar is gewoon fysiek te weinig ruimte.
Een optie is inderdaad om het brackethuis te vergroten. Voorheen zat je dan vast aan ongewenste systemen zonder schroefdraad (kraakkraak). Tegenwoordig is T47 daar een optie. Maar dan zit je weer met beperkte keuze in (dure) lagers etc. Daarnaast ben je op deze manier de primaire onderdelen van het frame aan het aanpassen voor iets wat voornamelijk esthetisch is (volledig interne kabels) en wel praktische en technische nadelen heeft. En dat is normaal gesproken niet mijn insteek bij het ontwerp van een frame... Maar als een klant toch hip verkiest boven praktisch dan is dat best bespreekbaar
Gewoon even sparen! Kan de Fuji in de verkoop.JM_H schreef: maar ik ben er 100% van overtuigd dat Bart ook de fiets kan bouwen die bij mijn wensen past.
Maar, zonder gekheid, even een bevooroordeelde post.
Dit is toch gewoon maatwerk? En je kan ál je wensen op tafel leggen bij Bart. Dan komen er wel eens frames voorbij (WiND22 en 27) die er niet als 'standaard' volbloed racers uitzien.
Daar is niets 'freak' aan. En hip? Staal is staal en Festka heeft goed gekeken naar Rapha's marketingmachine.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
WIND26: Jerome's E-CARGOFAT
Het hele verhaal op de website: http://windcycleworks.nl/post/160436931 ... e-cargofat
(En ja, hierna komen er weer een aantal 'normale' frames )
Het hele verhaal op de website: http://windcycleworks.nl/post/160436931 ... e-cargofat
(En ja, hierna komen er weer een aantal 'normale' frames )
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Leuk hoor zo'n speciale fiets, ben alleen wel heel benieuwd naar de actieradius van zo een zware fiets en berijder.
Beter tweede batterij bestellen lijkt me
Beter tweede batterij bestellen lijkt me
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
De geschatte actieradius is +/- 50km. Niet heel veel, maar voldoende voor de beoogde ritjes in de stad. De 2e accu heeft hij ook al aangeschaft.specializedmerida schreef:... ben alleen wel heel benieuwd naar de actieradius van zo een zware fiets en berijder. Beter tweede batterij bestellen lijkt me
Iemand heeft dit filmpje gezien denk ik;bartv schreef:WIND26: Jerome's E-CARGOFAT
Het hele verhaal op de website: http://windcycleworks.nl/post/160436931 ... e-cargofat
(En ja, hierna komen er weer een aantal 'normale' frames )
https://www.youtube.com/watch?v=qe-ZHdXI3Qc
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Ik ben niet helemaal zeker wat je daar precies mee bedoeld. Het bericht lijkt iig uit 2011 te komen ...mackersv2.0 schreef:Misschien is dit iets voor jou?
http://toyoframe.com/en/about-toyo/recruitment/
Die hadden beter de CARGOFAT kunnen nemen ... De voornaamste reden voor de dikke banden is het beoogde gebruik in de sneeuw (in Finland)dropje73 schreef:Iemand heeft dit filmpje gezien denk ik;bartv schreef:WIND26: Jerome's E-CARGOFAT
Het hele verhaal op de website: http://windcycleworks.nl/post/160436931 ... e-cargofat
(En ja, hierna komen er weer een aantal 'normale' frames )
https://www.youtube.com/watch?v=qe-ZHdXI3Qc