Pagina 43 van 102
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 22 apr 2017 18:29
door Douglas
Waarom moet de kabel van de remleiding sowieso langs het brackethuis? Hij kan er toch ook doorheen?
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 22 apr 2017 18:57
door havana
Hoe wil je dat doen dan? Een gat door de as boren ?
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 22 apr 2017 19:07
door Douglas
Ruimere bracket monteren. Bij mij loopt de versnelling en de remleiding door het brackethuis en niet eromheen. En nee dit is geen carbon maar een alu frame.
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 24 apr 2017 10:46
door MarkVeenstra
Het punt van kritiek over de vorm van de fietsen komt natuurlijk ook voor een deel uit het feit dat mensen juist bij Bart belanden omdat ze iets willen wat niet te koop is. Omdat ze erg groot zijn, of groot icm een specifiek doel.
En vooral de grote frames raken - visueel gesproken - wat uit verhouding. Niet voor niets worden frames maat >62 vaak als klimrek aangeduid toch?
Dus het portfolio is wat biased, maar kijk bijv eens naar de wind 5, 7, 8, 11, 13, 14, 19 en 21. Dan kan je nog vinden dat ze naar je smaak een wat hoog balhoofd en soms een wat sloping bovenbuis hebben, maar dat is smaak. De geometrie is bij die fietsen lang niet zo extreem. De Wind 9 is natuurlijk ook schitterend... al zeg ik het zelf
, maar kan je geen racer noemen.
http://windcycleworks.nl/gallery
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 24 apr 2017 11:26
door bartv
Duidelijk uitgelegd Mark!
Wat betreft de (on)mogelijkheid van kabels door het brackethuis: Interne mechansiche kabels door een standaard BSA brackethuis gaat niet passen. Electrische kabels (DI2/EPS) kan je er nog mooi omheen freubelen maar mechanische kabels moeten ook nog een vloeiende loop hebben voor optimale schakel- en remprestaties. Daar is gewoon fysiek te weinig ruimte.
Een optie is inderdaad om het brackethuis te vergroten. Voorheen zat je dan vast aan ongewenste systemen zonder schroefdraad (kraakkraak). Tegenwoordig is T47 daar een optie. Maar dan zit je weer met beperkte keuze in (dure) lagers etc. Daarnaast ben je op deze manier de primaire onderdelen van het frame aan het aanpassen voor iets wat voornamelijk esthetisch is (volledig interne kabels) en wel praktische en technische nadelen heeft. En dat is normaal gesproken niet mijn insteek bij het ontwerp van een frame... Maar als een klant toch hip verkiest boven praktisch dan is dat best bespreekbaar
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 29 apr 2017 22:59
door jwkeij
JM_H schreef: maar ik ben er 100% van overtuigd dat Bart ook de fiets kan bouwen die bij mijn wensen past.
Gewoon even sparen!
Kan de Fuji in de verkoop.
Maar, zonder gekheid, even een bevooroordeelde post.
Dit is toch gewoon maatwerk? En je kan ál je wensen op tafel leggen bij Bart. Dan komen er wel eens frames voorbij (WiND22 en 27) die er niet als 'standaard' volbloed racers uitzien.
Daar is niets 'freak' aan. En hip? Staal is staal en Festka heeft goed gekeken naar Rapha's marketingmachine.
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 08 mei 2017 11:36
door bartv
WIND26: Jerome's E-CARGOFAT
Het hele verhaal op de website:
http://windcycleworks.nl/post/160436931 ... e-cargofat
(En ja, hierna komen er weer een aantal 'normale' frames
)
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 08 mei 2017 11:38
door TL@
Dat is zo speciaal.
Erg knap dat zoiets mogelijk is. Serieus vakmanschap.
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 08 mei 2017 12:02
door specializedmerida
Leuk hoor zo'n speciale fiets, ben alleen wel heel benieuwd naar de actieradius van zo een zware fiets en berijder.
Beter tweede batterij bestellen lijkt me
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 08 mei 2017 12:09
door bartv
specializedmerida schreef:... ben alleen wel heel benieuwd naar de actieradius van zo een zware fiets en berijder. Beter tweede batterij bestellen lijkt me
De geschatte actieradius is +/- 50km. Niet heel veel, maar voldoende voor de beoogde ritjes in de stad. De 2e accu heeft hij ook al aangeschaft.
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 08 mei 2017 13:01
door dropje73
Re: Bart bouwt een frame
Geplaatst: 08 mei 2017 19:09
door bartv
Ik ben niet helemaal zeker wat je daar precies mee bedoeld. Het bericht lijkt iig uit 2011 te komen ...
Die hadden beter de CARGOFAT kunnen nemen ... De voornaamste reden voor de dikke banden is het beoogde gebruik in de sneeuw (in Finland)