Standplaats: Eifel (Duitsland)
Ik heb ‘m al eens gereden. Wat ik me van toen herinner is dat de tweede helft verreweg het zwaarst is. De nodige steile wanden met de Grunental als toetje.
Zit op het moment net ten noorden van de Moezel, prima fietsen hier geen enkel probleem om 2500 hm met 150km te rijden.
Mooie klimmen te vinden van enkele kilometers met 7 / 11% stijging gem.
T’s wel erg mooi weer, dan is het al gauw goed fietsen...
Maar als je eens wat anders wilt dan is het een goede aanrader, voor ieder wat wils, vlak (langs de Moezel) klimmen en echt pittig als je wilt , glooiend, akkers met vergezichten , bos enz.enz.
Mooie klimmen te vinden van enkele kilometers met 7 / 11% stijging gem.
T’s wel erg mooi weer, dan is het al gauw goed fietsen...
Maar als je eens wat anders wilt dan is het een goede aanrader, voor ieder wat wils, vlak (langs de Moezel) klimmen en echt pittig als je wilt , glooiend, akkers met vergezichten , bos enz.enz.
Wie heeft deze route wel eens gereden. Wij bivakkeren over 2 weken in Limburg en willen dan eens de andere kant op dan alleen maar Limburg. De totale route vanuit onze bivak is ca 150 km. Met de verkorte afsteek versie komen we op 130 km.
https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... l-en-terug
https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... l-en-terug
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Rene, deze route lijkt veel op de route van de Grenslandklassieker (toen deze nog de Eifel in ging). Hele mooie route wat mij betreft. Als je de kortere route kiest, sla je waarschijnlijk het stuk bij de Eupener stausee over, niet doen! Dat is een prachtig gebied en heerlijk rustig om te fietsen. De klim langs het stuwmeer omhoog is niet moeilijk maar hij trekt lekker lang door. Ik heb deze pas nog gereden met Havana en Csteenbe. Vraag anders maar eens bij Havana (Frank) na of hij nog opmerkingen heeft over de route, hij kent de Duitse wegen het beste.rene schreef: ↑22 apr 2018 20:23 Wie heeft deze route wel eens gereden.
https://www.routeyou.com/nl-nl/route/vi ... l-en-terug
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Ik ken alleen het Eifel-gedeelte en dat ziet er prima uit. Ik zou alleen zelf niet door Roetgen rijden maar eromheen, maar da's weer weer extra kilometers. Een grote ramp is het nu ook weer niet.
Thnx heren - we hopen op mooi weer en dan gaan we de rit rijden.
@ Havana - bedankt voor de tip qua Roetgen - we gaan proberen er omheen te laveren.
@ Magoo - we gaan de complete route doen - dus niet de verkorte afsteek.
@ Havana - bedankt voor de tip qua Roetgen - we gaan proberen er omheen te laveren.
@ Magoo - we gaan de complete route doen - dus niet de verkorte afsteek.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
@Rene: Op de heenweg is het wegdek na Lontzen richting Rabotrath niet al te best, maar aangezien de route daar omhoog loopt, is dat niet zo'n probleem.
Als je de verkorte versie van deze route zou rijden, mis je achtereenvolgens de Widdauer Mauer (sloper van beroep), de korte klim naar Forsthaus Rothekreuz en aansluitend de rustieke, lange afdaling naar Dedenborn. Kortom, dit ommetje mag niet ontbreken!
Voorts verloopt het bijna 20 km lange traject vanuit Lammersdorf over de Vennbahn — het brede, prima geasfalteerde fietspad — grotendeels in licht dalende lijn via Roetgen naar Raeren. Wel een beetje oppassen bij de diverse kruisingen, waar je meestal voorrang hebt, maar... niet altijd.
Zie verder de uitgebreide routebeschrijving met foto's!
Als je de verkorte versie van deze route zou rijden, mis je achtereenvolgens de Widdauer Mauer (sloper van beroep), de korte klim naar Forsthaus Rothekreuz en aansluitend de rustieke, lange afdaling naar Dedenborn. Kortom, dit ommetje mag niet ontbreken!
Voorts verloopt het bijna 20 km lange traject vanuit Lammersdorf over de Vennbahn — het brede, prima geasfalteerde fietspad — grotendeels in licht dalende lijn via Roetgen naar Raeren. Wel een beetje oppassen bij de diverse kruisingen, waar je meestal voorrang hebt, maar... niet altijd.
Zie verder de uitgebreide routebeschrijving met foto's!
Goedemorgen,
Ik ben van plan morgen een rit te fietsen in Nationalpark Eifel.
Ik heb deze route gemaakt:
https://www.strava.com/routes/12863903
Zijn er kenners aanwezig op dit forum die mij kunnen vertellen of deze route goed is, en eventueel aanpassingen aan te raden zijn!
Bij voorbaat dank!
Ik ben van plan morgen een rit te fietsen in Nationalpark Eifel.
Ik heb deze route gemaakt:
https://www.strava.com/routes/12863903
Zijn er kenners aanwezig op dit forum die mij kunnen vertellen of deze route goed is, en eventueel aanpassingen aan te raden zijn!
Bij voorbaat dank!
@Evhek86: Het traject Wolfgarten – Gemünd – Herhahn – Einruhr over de Bundesstraße (B265 / B266) is doorgaans nogal druk. Maar wellicht dat het op een doordeweekse vrijdag meevalt. Je kunt in ieder geval de klim vanuit Gemünd naar Herhahn vrij eenvoudig over een alternatieve (rustige) parallelroute rijden, namelijk over de Hohenfried ten zuiden van de B266, of eventueel noordelijk van de B266 over de Alter Römerweg – Haselnußweg – Römerstraße.
En wil je dat drukke traject helemaal vermijden, kan je allicht even kijken naar dit rondje (105 km, 1900 hm), eveneens met start/finish in Rollesbroich.
En wil je dat drukke traject helemaal vermijden, kan je allicht even kijken naar dit rondje (105 km, 1900 hm), eveneens met start/finish in Rollesbroich.
Best Buzz,
Bedankt voor je antwoord. Allereerst; wat een geweldig gebied zeg, prachtig.
De B-weg vanuit Gemünd viel reuze mee, waarschijnlijk omdat het een vrijdag was. Wat ik heb aangepast in mijn route:
In Einruhr hebben we de L128 genomen naar Rurberg in plaats van via de B266 / L166
Aan het begin zijn we over de Vennbahn gegaan in plaats van de B266/B399/L12.
Al met al een prachtige en uitdagende route gereden, zeker voor herhaling vatbaar.
Bedankt voor je antwoord. Allereerst; wat een geweldig gebied zeg, prachtig.
De B-weg vanuit Gemünd viel reuze mee, waarschijnlijk omdat het een vrijdag was. Wat ik heb aangepast in mijn route:
In Einruhr hebben we de L128 genomen naar Rurberg in plaats van via de B266 / L166
Aan het begin zijn we over de Vennbahn gegaan in plaats van de B266/B399/L12.
Al met al een prachtige en uitdagende route gereden, zeker voor herhaling vatbaar.
@Evhek86: En aan het begin had je het venijnige klimmetje over de Lönsstraße naar Paustenbach er alsnog tussen geplugd. Da's ook een fijne opwarmer.
Vanuit Einruhr klimmen over de B266 naar Kesternich is inderdaad niet aan te raden. Andersom afdalen vanuit Kesternich daarentegen wél, met links en rechts zeer fraaie panorama's!
Vanuit Einruhr klimmen over de B266 naar Kesternich is inderdaad niet aan te raden. Andersom afdalen vanuit Kesternich daarentegen wél, met links en rechts zeer fraaie panorama's!
Quote uit het “vandaag gefietst in 2018 topic”. Ik ga dat zeker proberen ! En die Schnitsels gewoon laten staan. Als je in D bent eet je of Bratwurst of een broodje Thüringer ....
Komende week in de Eifel, diverse routes samengesteld op basis van Buzz en diverse andere forumleden. Ivm met gezin zal ik niet 100+ km’s kunnen maken maar heb er zin in.
older Budweiser