Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Joost78
Forum-lid

Gebruikersavatar Joost78 15 jul 2011 19:56

zorroi schreef:Beetje vermoeiend dit 'ik heb de grootste' heen en weer gesmijt.
Wel verfrissend. Meestal gaat het op dit forum over wie de kleinste, of vooral, de lichtste heeft...

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 15 jul 2011 20:35

litespeed schreef:
daniel1975 schreef:Fransen hebben zich bij deze weer als zeer, zeer onsportief volk getoond. Bah bah bah!
+1
Blijft grappig, omdat er een x aantal boe roepen(als ik de tv beelden bekijk, zie ik de meeste toch echt voor hem klappen aan de finish) zijn het meteen alle fransen....
overigens toen tijdens de giro Contador werd uitgejouwd heb ik niemand horen roepen dat die italianen chauvinisties en onsportief waren??
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

stokie
Forum-lid

stokie 15 jul 2011 20:57

Ik ben sinds vandaag echt weer fan van hushovd. Wat heb ik zwaar genoten vandaag zeg.. echt schitterend. DIt is echt een van de mooiste etappes die ik in tijden heb gezien, en ik kijk alles.

(ook een minpuntje voor de fransen, net zoals bij de ploegvoorstelling)

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 15 jul 2011 21:18

stokie schreef:Ik ben sinds vandaag echt weer fan van hushovd.
Juist hierom vind ik hem een geweldige renner.
Een top-sprinter is hij niet meer, maar het is hem wel gelukt om een goede 1-dags rijder te worden.
Geweldig ingedeeld vandaag,echt gaaf

stokie
Forum-lid

stokie 15 jul 2011 21:56

Ik heb nog nooit echt zitten juichen op de bank voor een wielerkoers, maar dit was de eerste keer in mn leven dat ik op het puntje van de stoel zat. Ik was oprecht gelukkig met zijn etappezege. Schitterend. Zijn aanval op de aubisque, dan het aanklampen bij roy en na de top het terugrijden. Dan wil die moncoutie hem ook nog niet steunen in de achtervolging en doet hij het gewoon zelf. FE-NO-ME-NAAL

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 15 jul 2011 22:03

Blijft grappig, omdat er een x aantal boe roepen(als ik de tv beelden bekijk, zie ik de meeste toch echt voor hem klappen aan de finish) zijn het meteen alle fransen....
overigens toen tijdens de giro Contador werd uitgejouwd heb ik niemand horen roepen dat die italianen chauvinisties en onsportief waren
Dat hoeft ook niet, geloof dat maar weinigen Italië en zijn inwoners zien als het toonbeeld van sportiviteit (zal nooit vergeten dat Hinault ooit tijdens de afsluitende tijdrit werd bekogeld met lege flessen en nog veel meer.
Corruptie, komplete choas, het uiten van emoties zijn de tegenpolen van een aantal veel prettigere zaken en dat maakt Italië juist weer zo leuk.

Fransen zetten daar hun mooie land tegenover maar voor de rest..... (waarbij Parijzenaars overigens geen echte Fransen zijn en echt alle vooroordelen bevestigen)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 15 jul 2011 23:07

Het viel mij op dat er veel klassiekerrenners (mooi woord!) voorin eindigden.

Ik vind Roy wel sterk rijden deze Tour, mooie renner!

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 16 jul 2011 00:17

sharkman113 schreef:
overigens toen tijdens de giro Contador werd uitgejouwd heb ik niemand horen roepen dat die italianen chauvinisties en onsportief waren
Dat hoeft ook niet, geloof dat maar weinigen Italië en zijn inwoners zien als het toonbeeld van sportiviteit (zal nooit vergeten dat Hinault ooit tijdens de afsluitende tijdrit werd bekogeld met lege flessen en nog veel meer.
Corruptie, komplete choas, het uiten van emoties zijn de tegenpolen van een aantal veel prettigere zaken en dat maakt Italië juist weer zo leuk.

Fransen zetten daar hun mooie land tegenover maar voor de rest..... (waarbij Parijzenaars overigens geen echte Fransen zijn en echt alle vooroordelen bevestigen)
Ah zat erop te wachten, nog meer standaard generaliserende Nederlandse vooroordelen...
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 16 jul 2011 00:36

Kleine kanttekening: Het Italiaanse publiek reageerde zo op Contador omdat ze hem zagen als een van de aanstichters van de discussie om niet over de Monte Crostis te willen rijden. Niet omdat hij geen Italiaan is.

Maar of de Fransen nu blij zijn met Hushovd of niet zal me een zorg zijn. Ik heb van 'm genoten!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 16 jul 2011 12:51

Zo, lekker met een espresso op de bank naar etappe 14 kijken.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2011 14:27

Ben bang dat je koffie wel koud is bij de finish hoor ;-)
Less is bore

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 jul 2011 16:02

Sjongejonge....het regent weer valpartijen. 2XVoigt in afdaling Col d'Agnes en 1 keer Ten Dam in dezelfde afdaling. In alle drie de gevallen leek me toch dat ze te hard door een bocht gingen dan wel de bocht verkeerd aansneden. Iemand het anders gezien? Het enige andere wat ik kan bedenken is dat ze om een rotte asfalt plek heen wilden.Ik hoor het graag.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gesloten