Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
31 mei 2016 20:52
53x11 schreef:Bijzonder dat die keuze nu al gemaakt is,
+1
Snap het ook niet. Niet dat het NU al moet en ook niet WIE.
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
31 mei 2016 22:01
Kruiswijk vind ik niet zo vreemd. Er zijn er maar weinig die zulke tempo versnellingen berg op kunnen rijden. Bij Gesink en Mollema is het vooral een eigen tempo rijden en hopen dat ze terug komen. De keuze ging waarschijnlijk vooral tussen Mollema en Gesink. Stel dat Gesink straks een touretappe wint, wat dan?
-
nicom
- Forum-lid
nicom
01 jun 2016 16:36
Gesink is hele seizoen overal al gelost. Alle eendags wedstrijden. Is ook niet echt winnaars type, Al telt dat ook voor Kruijswijk en Mollema. Waarom niet Slagter klimt redelijk en kan ook no g redelijk aankomen. Geef op tijd aan dat hij mag gaan en kan zich specifiek voorbereiden, zodat hij bergop ook mogelijk mee zou kunnen.
Poels en Dumoulin vind ik goede keus. Lammertink (roompot) kan ook redelijk omhoog en heeft in de ardense klassiekers het beter gedaan dan Gesink
-
wouterj
- Forum-lid
wouterj
01 jun 2016 18:03
Als Gesink niet echt een winnaars type is, zal het waarschijnlijk een bizar goede wielrenner zijn, als hij zijn palmares heeft opgebouwd ondanks zijn mentale zwakte.
De laatste jaren heeft hij flink wat pech gekend, waardoor de grote prestaties wat uit bleven, maar in de Tour liet hij toch zien dat hij wel weer zijn niveau kan halen.
Ik kan geen nog actieve nederlandse renner bedenken die ofwel in eendagswedstrijden, dan wel in het rondewerk meer gepresteerd heeft dan hij.
Ik denk dat men bang was om de nederlander die alleen de koers volgt bij dreigende successen (laatste vuelta, laatste giro) voor de kop te stoten door Kruijswijk thuis te laten.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
01 jun 2016 18:21
nicom schreef:Gesink is hele seizoen overal al gelost. Alle eendags wedstrijden. Is ook niet echt winnaars type, Al telt dat ook voor Kruijswijk en Mollema. Waarom niet Slagter klimt redelijk en kan ook no g redelijk aankomen. Geef op tijd aan dat hij mag gaan en kan zich specifiek voorbereiden, zodat hij bergop ook mogelijk mee zou kunnen.
Poels en Dumoulin vind ik goede keus. Lammertink (roompot) kan ook redelijk omhoog en heeft in de ardense klassiekers het beter gedaan dan Gesink
Het was toch vrij duidelijk dat Gesink de Ardense klassiekers met name heeft gereden, omdat de ploeg dat wil. In eendaagse koersen waar hij z'n zinnen op gezet had heeft hij toch leuke resultaten gereden, in ieder geval veel meer dan Steven tot nu toe.
Maar goed het kan ook zomaar overlegt zijn en dat alle betrokkenen het idee hebben dat klassement in de Tour niet samen gaat met een goed resultaat in Rio.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
01 jun 2016 19:53
Ik lees overal dat Gesink teleurgesteld is dat hij niet naar de OS gaat, dus wat is dan overleg? Het enige overleg dat nu naar buiten komt, is dat Gesink nu toch voor het klassement in de tour gaat. Dit op verzoek van zijn ploeg die hem daarin van meer waarde acht dan te proberen een etappe te winnen.
In de Vuelta mag hij dan alsnog leren/proberen voor een etappe te gaan.
edit: ik lees dat de switch voor het klassement voor de huidige hoogtestage was gemaakt.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
01 jun 2016 20:54
Erg jammer dat hij voor het klassement gaat. Niemand, maar dan ook helemaal niemand zit te wachten op p5 of p6, hoe knap het ook is.
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
01 jun 2016 21:08
Ernie C. schreef:Heeft Kuijswijk al wel eens in beeld gereden in een ééndagswedstrijd?
Nee, nooit.
Beste klassering was een 59e plaats in 2012.
Pur sang ronderenner....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
01 jun 2016 22:17
maar goed we kunnen de discussie ook even omdraaien: ik vind het in ieder geval wel een goede keuze dat Dumoulin en Poels meegaan.
-
Karl66
- Forum-lid
Karl66
01 jun 2016 23:50
Gaat Kruijswijk niet gewoon als dieselknecht mee om samen met Dumoulin de andere twee renners goed af te zetten en mogelijke vluchters binnen schootafstand houden? Het lijkt me ook niet echt nuttig om met vier kopmannen naar de wegwedstrijd te gaan.
Wat ik me dan wel afvraag is wat Poels in de tijdrit te zoeken heeft?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
02 jun 2016 06:35
Poels heeft dit jaar
de openingstijdrit van de ronde van Valencia gewonnen.
-
dario
- Forum-lid
dario
02 jun 2016 07:45
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)