Apex
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Of het langzamer terugtrekken van één van de zuigers bij jou ook het probleem kun je heel snel controleren: kijken of beide zijden volledig open staan (ruimte tussen blok en schijf), dan een paar keer heel stevig remmen (afdaling) en dan checken of beide zuigers nog steeds vrij lopen (bij de nieuwe systemen blijft de zuiger aan de spaakkant veel vaker hangen.
En idd zijn de nieuwe grepen ergonomisch prettiger (en zien er beter uit), helaas blijft er hierdoor te weinig ruimte over voor een goede zuiger en gaat dit ten koste van de remwerking.
En idd zijn de nieuwe grepen ergonomisch prettiger (en zien er beter uit), helaas blijft er hierdoor te weinig ruimte over voor een goede zuiger en gaat dit ten koste van de remwerking.
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Lijkt me meer een achtergebleven luchtbel, zo'n zuiger die blijft hangen, heeft weinig te maken met de opbouw van de remgreep/shiftersharkman113 schreef: ↑04 aug 2018 19:50 Of het langzamer terugtrekken van één van de zuigers bij jou ook het probleem kun je heel snel controleren: kijken of beide zijden volledig open staan (ruimte tussen blok en schijf), dan een paar keer heel stevig remmen (afdaling) en dan checken of beide zuigers nog steeds vrij lopen (bij de nieuwe systemen blijft de zuiger aan de spaakkant veel vaker hangen.
En idd zijn de nieuwe grepen ergonomisch prettiger (en zien er beter uit), helaas blijft er hierdoor te weinig ruimte over voor een goede zuiger en gaat dit ten koste van de remwerking.
Blijft ook meestal zitten aan de kant waar leiding caliper ingaat en zijn zelden af fabriek goed ontlucht
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Luchtbellen blijven niet hangen bij de callipers (gaat naar het hoogste punt bij de shifters) bovendien bleed ik alle systemen zelf aangezien ik niet geloof in af fabriek gevulde systemen en ook nog (als ik zin / tijd heb) in twee richtingen (dus eerst gravity en daar nog eens van onder naar boven).
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Of luchtbellen naar boven gaan ligt wel aan de loop van de leidingen, zal voor niet zo'n probleem zijn maar achter niet vanzelfsprekend.sharkman113 schreef: ↑05 aug 2018 09:57 Luchtbellen blijven niet hangen bij de callipers (gaat naar het hoogste punt bij de shifters) bovendien bleed ik alle systemen zelf aangezien ik niet geloof in af fabriek gevulde systemen en ook nog (als ik zin / tijd heb) in twee richtingen (dus eerst gravity en daar nog eens van onder naar boven).
En soms moet er zelfs bij shimano meerdere keren gebleed worden voordat ze luchtvrij zijn en mooi hard. (geen sticky pistons meer)
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Ik ben voorzichtig/rustig aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. En na wat tips in een ander topic kwam ik uit bij Apex. Het frame van de Aerodyne spreekt me erg aan.
Ik zal dit topic eens rustig doorlezen de komende tijd, eens kijken of het complete plaatje past bij me.
Ik zal dit topic eens rustig doorlezen de komende tijd, eens kijken of het complete plaatje past bij me.
Zodoende ben ik daar ook uit gekomen. Had wel interesse in een Sensa Giulia Evo (v.w.b. de looks en het feit dat ik al een Sensa had en die beviel. Ook de geometrie kwam zo goed als overeen). Heb er op proef gereden, maar vond hem te hard. Te weinig comfort. Toen gefietst op de Aerodyne en ik had een half uur een lach op mijn gezicht en toen wist ik dat ik die moest hebben.
Heb hem nu een half jaar en ben zeer tevreden. Ze nemen de tijd voor je en de service is tot op heden prima maar dat is mijn ervaring.
Heb hem nu een half jaar en ben zeer tevreden. Ze nemen de tijd voor je en de service is tot op heden prima maar dat is mijn ervaring.
Zo, inmiddels al weer een paar maandjes verder en dit topic van voor tot achter doorgelezen.Santhos schreef: ↑24 okt 2019 21:31 Ik ben voorzichtig/rustig aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. En na wat tips in een ander topic kwam ik uit bij Apex. Het frame van de Aerodyne spreekt me erg aan.
Ik zal dit topic eens rustig doorlezen de komende tijd, eens kijken of het complete plaatje past bij me.
Ook wat mensen van Apex gesproken op Bikemotion van dit jaar (wat was die beurs trouwens een tegenvaller zeg...).
Heb een goed gevoel bij dit bedrijf, de keuzes die je kan maken om een complete fiets helemaal zelf samen te kunnen stellen is echt super!
De Aerodyne vind ik nog steeds een erg mooie fiets, maar de
Blackbuck vind ik NOG mooier! Vooral het stuur (met alle weggewerkte bekabeling) vind ik echt top!
Wat zijn de ervaringen van beide fietsen?
En wat zijn de grote verschillen??
Ik sprak toevallig gister iemand van onze fietsclub en vertelde hem dat er dit jaar een nieuwe fiets gaat komen en dat ik nog wat aan het twijfelen ben tussen een Apex (zoals hier boven al gemeld) of een Swett.
Hij vertelde me dat de frames van Apex vaak scheuren, had e eens vernomen van iemand in de wandelgangen.
Is dat ook zo??
Nu heb ik dit topic compleet doorgelezen, maar een dergelijk probleem heb ik nog niemand zien posten.
Broodje aap verhaal of was dit gewoon 1 iemand met veel pech?
Hij vertelde me dat de frames van Apex vaak scheuren, had e eens vernomen van iemand in de wandelgangen.
Is dat ook zo??
Nu heb ik dit topic compleet doorgelezen, maar een dergelijk probleem heb ik nog niemand zien posten.
Broodje aap verhaal of was dit gewoon 1 iemand met veel pech?
-
- Forum-lid
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10
Ik heb mijn Apex nu al 6 jaar en 18.000 km op gefietst. En hij bevalt me nog steeds erg goed. Geen enkel last gehad.
En voor de mensen die twijfelen tussen Apex en Sensa volgens mij heb ik in dit topic wel eens gelezen dat ze beide gemaakt worden door intersens bikes & parts bv. Dus zullen veel zaken wel gelijk zijn.
En voor de mensen die twijfelen tussen Apex en Sensa volgens mij heb ik in dit topic wel eens gelezen dat ze beide gemaakt worden door intersens bikes & parts bv. Dus zullen veel zaken wel gelijk zijn.
Ik had me eind 2017 een Aerodyne disc aangeschaft, vorige zomer zag ik dat het kader gescheurd was juist achter het bracket.
De fiets terug gebracht naar CC53/11 en is gewoon onder garantie vervangen. Ik vroeg of ik een Flare disc kon krijgen ipv de Aerodyne. Dit was geen probleem voor hen, kreeg er zelfs de nieuwe voorvork en zadelpen gratis bij, want dat zijn niet dezelfde als op de Aerodyne, de rest van de onderdelen zijn door hen dan overgezet
Ik ben zeer content van de winkel en hun service.
Als het goed is mag het ook gezegd worden...
De fiets terug gebracht naar CC53/11 en is gewoon onder garantie vervangen. Ik vroeg of ik een Flare disc kon krijgen ipv de Aerodyne. Dit was geen probleem voor hen, kreeg er zelfs de nieuwe voorvork en zadelpen gratis bij, want dat zijn niet dezelfde als op de Aerodyne, de rest van de onderdelen zijn door hen dan overgezet
Ik ben zeer content van de winkel en hun service.
Als het goed is mag het ook gezegd worden...
Apex nieuwe configurator online -> https://apexbikes.cc/nl/