Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2023 21:33

Lcsmet schreef: 26 aug 2023 21:09 Timmermans, als dat voor Nederland de nieuwe messias moet worden.
Gruwel….. daar straalt de ijdelheid, drang naar macht en oude mannen cultuur vanaf.
Ik heb nooit een aversie tegen de pvda gehad, maar deze man roept dat wel op. Ik had zo gehoopt op een meer verfrissende nieuwe lijsttrekker.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 aug 2023 22:44

Lcsmet schreef: 26 aug 2023 21:09 Timmermans, als dat voor Nederland de nieuwe messias moet worden.
In landen waar men verwacht dat na de verkiezingen een Messias komt bovendrijven, vormt zich meestal een dictatuur. Doe maar gewoon iemand die goed is in zijn werk en zijn best doet.
Campagnolo Ultra Dork

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 27 aug 2023 00:39

mao schreef: 26 aug 2023 13:19
EmPeHa schreef: 26 aug 2023 11:06 Ja, ik zat op wikipedia al even te kijken wat er mogelijk onder valt. Bijvoorbeeld bureaucratie. Andere externe partijen zijn weer een andere macht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vierde_macht

"Bureaucratie", als ik dat lees als de hoogste ambtenaren verwacht ik daar meer tegenwerking.

De journalisten stellen Omtzigt wel vragen die ze bijvoorbeeld Timmermans niet vragen. Bijvoorbeeld of hij een partij kan leiden en of hij het mentaal allemaal gaat trekken. Je snapt waar die vragen vandaan komen, maar een beetje apart is het wel.
Sommige beginnen hier schaapachtig te lachen als ik het over MSM heb,
Maar vergeet niet dat de pers / media onze waakhonden van de democratie zijn.
Daarbij worden onze meningen in grote (bij de een wat meer dan de ander) mate gevormd door wat er zoal dagelijks voorbij komt….of juist wat niet gemeld word.

Wat lugosi al aangaf , in Jemen vind er een slachtpartij plaats onder de bevolking.
Het heeft hier nog geen 1% aandacht in de media dan de oorlog in Oekraïne.
Over de aandacht voor Oekraïne: zou het er mee te maken kunnen hebben dat dit veruit de grootste oorlog in Europa is sinds WO II, op 12 uur rijden van hier, aan de grens van EU en NAVO, met de oude vijand, die eerder in Oekraïne, Moldavië en Georgië bezig is geweest, met vergiftigingen en andere moorden in Europa, MH17, met nucleaire dreigementen, en tot voor kort de energieboer van het continent? Best logisch dat in Europa en de VS veel aandacht voor is.

In Niger, Tibet, Mexico Congo Birma Jemen Iran Gazastrook Somalië en elders, hebben de media wellicht wat andere zaken te melden dan Oekraïne.

Jemen is uitgebreid in het nieuws geweest, vooral toen er veel verrassende frontbewegingen waren. Het is ook een burgeroorlog waar derden ingestapt zijn. Het is eindeloos lijden zonder spectaculaire veranderingen. Diep tragisch maar alleen het leed zelf is op gegeven moment geen nieuws meer. Zie Haïti. Of honger. Of aids in Afrika.

Het valt over het algemeen best mee met de westerse media, sowieso de meest waardevolle in de wereld. Zelfs fantasten als Fox of ons Arnold kunnen je informeren, als je beetje weet waar op te letten. Natuurlijk is het commercieel en hijgerig maar dat spreekt de consument blijkbaar aan. Beetje basiskennis zelf helpt ook.

Het is kringen populair om westerse media, of de westerse wereld überhaupt, de EU, de VS, politiek bedrijfsleven en woke overal de schuld van te geven. Prima, hoort erbij want zonder zijn we niet compleet. Maar als er dan toch één club de baas speelt, dan maar de westerse. Vrijheid, welvaart en welzijn gaan echt niet vooruit als China, BRICS, Nigeria of Saudi Arabië de dominante partij wordt.

Ik droom ook van beter, mooier, eerlijker en liever. Maar veul beter gaat het niet worden vrees ik.

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 27 aug 2023 00:45

En iedereen mag het natuurlijk hebben over MSM, NWO en zo meer, als die mensen de behoefte voelen om keihard uitgelachen te worden, prima toch, we leven in een vrije wereld. Gekke wereld ook, maar dat terzijde.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 27 aug 2023 01:54

We hadden al wat toekomstplannen gemaakt buiten Nederland. Mocht PvdA/GL met Timmermans de grootste worden dan gaan we dat proces versneld in werking stellen. Elk volk krijgt de leider die het verdient zegt men wel eens inclusief de gevolgen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2023 07:30

Gaat niet gebeuren. PO of VVD verwacht ik.
Frans piekt te vroeg.
Less is bore

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 aug 2023 09:21

El Pistolero schreef: 27 aug 2023 01:54 ........ Elk volk krijgt de leider die het verdient zegt men wel eens inclusief de gevolgen.
In Vlaanderen hebben we echt niet gestemd voor de partijen die nu federaal de dienst uitmaken.
Een putsch van de verliezers, omdat ons staatsbestel dat mogelijk maakt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

SiO2
Forum-lid

SiO2 27 aug 2023 09:31

Fietsgenieter schreef: 27 aug 2023 00:45 En iedereen mag het natuurlijk hebben over MSM, NWO en zo meer, als die mensen de behoefte voelen om keihard uitgelachen te worden, prima toch, we leven in een vrije wereld. Gekke wereld ook, maar dat terzijde.
Bij MSM lees ik niet eens verder, dan volgt er standaard complotwaanzin. Ergens in de coronatijd heb ik besloten dat ik daar geen enkele energie meer aan ga verspillen.

SiO2
Forum-lid

SiO2 27 aug 2023 09:37

.
Laatst gewijzigd door SiO2 op 30 aug 2023 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 27 aug 2023 09:39

Lcsmet schreef: 27 aug 2023 09:21
El Pistolero schreef: 27 aug 2023 01:54 ........ Elk volk krijgt de leider die het verdient zegt men wel eens inclusief de gevolgen.
In Vlaanderen hebben we echt niet gestemd voor de partijen die nu federaal de dienst uitmaken.
Een putsch van de verliezers, omdat ons staatsbestel dat mogelijk maakt.
Gewoon een vraag, want ben niet echt op de hoogte van het Belgische, hebben jullie dan een minderheidsregering?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 aug 2023 09:45

Fietsgenieter schreef: 27 aug 2023 09:39 ......

Gewoon een vraag, want ben niet echt op de hoogte van het Belgische, hebben jullie dan een minderheidsregering?
De federale regering heeft een meerderheid als je het over de 2 landsdelen bekijkt.
Langs Vlaamse kant heeft zee geen meerderheid.
Langs Vlaamse kant zijn het de "kleinere" partijen die het Waalse blok hebben aangevuld.
De 2 grootste Vlaamse partijen zijn aan de kant geschoven om De Croo premier te kunnen maken.
De Croo had een akkefietje, wat in de Belgische main stream pers is doodgezwegen, met een Italiaanse connectie waardoor we heel lang zonder regering hebben gezeten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 27 aug 2023 10:12

Dus een creatieve meerderheid. Tja, democratie hè. De term 'putsch' is kennelijk zeer losjes gebruikt.

Gesloten