Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Of het een probleem is vraag ik me af. Een echte liefhebber wil toch een echte. Het grootste deel van de mensen die een nep 3T stuur of een setje nep FFWD koopt zou nooit een echte kopen.
Zelfde geldt voor nep-Rolexen, die bestaan al zo lang als de weg naar Rome maar zijn nooit een serieus probleem geweest voor Rolex.
Zelfde geldt voor nep-Rolexen, die bestaan al zo lang als de weg naar Rome maar zijn nooit een serieus probleem geweest voor Rolex.
Laatst gewijzigd door havana op 09 dec 2015 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Yep!body schreef:
Maar bij een valpartij dan is het gelijk over met het stuur neem ik aan.
Maar desalnietemin heb ik gewoon wéér een stuur uit China op de fiets geschroefd.
Ik kan het niet wetenschappelijk staven, maar het feit dat mijn stuur is afgebroken tijdens het ongeluk en niet verbogen/ingedeukt zoals een alu stuur heeft er mijns inziens voor gezorgd dat mijn hand gekneusd en niet gebroken is.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Ik vraag mij af of je die twee markten zo kan vergelijken maar ook als het niet om inkomstenderving gaat dan is er altijd nog reputatieschade.havana schreef:Of het een probleem is vraag ik me af. Een echte liefhebber wil toch een echte. Het grootste deel van de mensen die een nep 3T stuur of een setje nep FFWD koopt zou nooit een echte kopen.
Zelfde geldt voor nep-Rolexen, die bestaan al zo lang als de weg naar Rome maar zijn nooit een serieus probleem geweest voor Rolex.
Ik wil en kan niks roepen over de bouwkwaliteit van namaak producten / frames, maar het lijkt mij redelijk om aan te nemen dat de 'meerkosten' van een origineel product niet enkel zitten in 'meer winst'.
Daar komt dan nog bij dat fabrikanten van namaak producten zich waarschijnlijk richten op een specifieke doelgroep (zoals je al aangeeft), en niet direct de intentie zullen hebben om het beste product af te leveren.
Het is denk ik ook niet voor niks dat een aantal producenten er ook al veel aan gelegen is om de handel in deze componenten te stoppen. En ja uiteindelijk gaat het om geld verdienen, maar daar is in de basis natuurlijk niks mis mee
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Chinees carbon.....
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Valt dat nog weer te recyclen eigenlijk?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 jul 2015 16:14
Na ruim 500 km gefietst te hebben, wordt het tijd om m'n onlangs opgebouwde chineesje ook met jullie te delen. Ik heb eerst de geometrie van m'n huidige (nu: winter) frame vergeleken met alle raceframes van velobuild. De R-025 kwam er het beste uit en dankzij dit forum vervolgens contact gezocht met Joko, die ook de R-025 bezit. Na een bezichtiging en een aantal mailtjes over en weer (waarvoor dank Joko!) de knoop doorgehakt en het frame, aero-stuur en spacersetje besteld via velobuild. De correspondentie met Chris van Velobuild verliep goed en al snel kwam het beestje bij de douane aan....en bleef daar lang liggen ivm waardebepaling voor de invoerrechten e.d.
Na de echte waarde, dmv het opsturen van de factuur, te hebben doorgegeven, was het frame binnen 3 a 4 dagen in huis.
Bij het bezichtigen was het frame prima, op wat kleinigheidjes na. Zo pasten de meegeleverde balhoofdlagers niet (0.1 mm te grote diameter, via mantel vervolgens de juiste besteld, dus dat was snel opgelost). Het volgende probleempje was de trapas (pressfit-bbright): daar was wat carbon uitgelopen waardoor er een soort van bolletje/luchtbelletje zat. Hetzelfde gold voor de linker dropout van de achtervork: die was te dik waardoor het achterwiel en snelspanner niet pasten.
Trapas en dropout zijn vervolgens bijgevijld en toen kon het afmonteren met ultegra di2 11 speed beginnen. De elektrische kabels door het frame halen was een hels karwei vanwege de twee (voor draadgeschikte) kabelgeleiders die in de weg zaten en leverde dus (herkenbaar?) een hoop gevloek op. De rest ging gelukkig sneller en dat heeft uiteindelijk de volgende fiets opgeleverd :
M'n chineesje heeft in de tot dusverre 500 km die we samen hebben doorgebracht zich uitstekend gedragen: stijf, reactief, een houding die goed is vol te houden en ook de afdalingen over niet al te goed Waals wegdek gaat prima. Voor de kasseien lijkt ze niet echt gemaakt te zijn, maar die verafschuw ikzelf ook. Kortom erg tevreden mee! Traject van China naar helemaal opgebouwd in Nederland duurde eventjes en kostte wat moeite, maar dan heb je ook wat (in elk geval een sterke band met het beestje). Ik twijfel nog of ik de oranje accentjes hou, maar die staan opzich wel gesoigneerd bij het pakje.
Na de echte waarde, dmv het opsturen van de factuur, te hebben doorgegeven, was het frame binnen 3 a 4 dagen in huis.
Bij het bezichtigen was het frame prima, op wat kleinigheidjes na. Zo pasten de meegeleverde balhoofdlagers niet (0.1 mm te grote diameter, via mantel vervolgens de juiste besteld, dus dat was snel opgelost). Het volgende probleempje was de trapas (pressfit-bbright): daar was wat carbon uitgelopen waardoor er een soort van bolletje/luchtbelletje zat. Hetzelfde gold voor de linker dropout van de achtervork: die was te dik waardoor het achterwiel en snelspanner niet pasten.
Trapas en dropout zijn vervolgens bijgevijld en toen kon het afmonteren met ultegra di2 11 speed beginnen. De elektrische kabels door het frame halen was een hels karwei vanwege de twee (voor draadgeschikte) kabelgeleiders die in de weg zaten en leverde dus (herkenbaar?) een hoop gevloek op. De rest ging gelukkig sneller en dat heeft uiteindelijk de volgende fiets opgeleverd :
M'n chineesje heeft in de tot dusverre 500 km die we samen hebben doorgebracht zich uitstekend gedragen: stijf, reactief, een houding die goed is vol te houden en ook de afdalingen over niet al te goed Waals wegdek gaat prima. Voor de kasseien lijkt ze niet echt gemaakt te zijn, maar die verafschuw ikzelf ook. Kortom erg tevreden mee! Traject van China naar helemaal opgebouwd in Nederland duurde eventjes en kostte wat moeite, maar dan heb je ook wat (in elk geval een sterke band met het beestje). Ik twijfel nog of ik de oranje accentjes hou, maar die staan opzich wel gesoigneerd bij het pakje.
Laatst gewijzigd door christiaanriemens240 op 13 dec 2015 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende