Pagina 421 van 669
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 dec 2015 18:19
door havana
Of het een probleem is vraag ik me af. Een echte liefhebber wil toch een echte. Het grootste deel van de mensen die een nep 3T stuur of een setje nep FFWD koopt zou nooit een echte kopen.
Zelfde geldt voor nep-Rolexen, die bestaan al zo lang als de weg naar Rome maar zijn nooit een serieus probleem geweest voor Rolex.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 dec 2015 19:23
door Wolfhound32
body schreef:
Maar bij een valpartij dan is het gelijk over met het stuur neem ik aan.
Yep!
Maar desalnietemin heb ik gewoon wéér een stuur uit China op de fiets geschroefd.
Ik kan het niet wetenschappelijk staven, maar het feit dat mijn stuur is afgebroken tijdens het ongeluk en niet verbogen/ingedeukt zoals een alu stuur heeft er mijns inziens voor gezorgd dat mijn hand gekneusd en niet gebroken is.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 dec 2015 21:25
door marcels
havana schreef:Of het een probleem is vraag ik me af. Een echte liefhebber wil toch een echte. Het grootste deel van de mensen die een nep 3T stuur of een setje nep FFWD koopt zou nooit een echte kopen.
Zelfde geldt voor nep-Rolexen, die bestaan al zo lang als de weg naar Rome maar zijn nooit een serieus probleem geweest voor Rolex.
Ik vraag mij af of je die twee markten zo kan vergelijken maar ook als het niet om inkomstenderving gaat dan is er altijd nog reputatieschade.
Ik wil en kan niks roepen over de bouwkwaliteit van namaak producten / frames, maar het lijkt mij redelijk om aan te nemen dat de 'meerkosten' van een origineel product niet enkel zitten in 'meer winst'.
Daar komt dan nog bij dat fabrikanten van namaak producten zich waarschijnlijk richten op een specifieke doelgroep (zoals je al aangeeft), en niet direct de intentie zullen hebben om het beste product af te leveren.
Het is denk ik ook niet voor niks dat een aantal producenten er ook al veel aan gelegen is om de handel in deze componenten te stoppen. En ja uiteindelijk gaat het om geld verdienen, maar daar is in de basis natuurlijk niks mis mee
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 09 dec 2015 21:27
door jupu1973
Naar mijn mening is dat in de basis juiste hetgene waar deze wereld aan ten onder gaat.
Maar goed, dat is een andere discussie...
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 13 dec 2015 10:32
door Wiliertoerist
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 13 dec 2015 12:53
door Wolfhound32
Valt dat nog weer te recyclen eigenlijk?
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 13 dec 2015 12:57
door Ernie C.
Dat is gewoon Chinees voorraadbeheer
.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 13 dec 2015 13:00
door Einstein
Ernie C. schreef:Dat is gewoon Chinees voorraadbeheer
.
Precies, en het roest toch niet..
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 13 dec 2015 13:17
door christiaanriemens240
Na ruim 500 km gefietst te hebben, wordt het tijd om m'n onlangs opgebouwde chineesje ook met jullie te delen. Ik heb eerst de geometrie van m'n huidige (nu: winter) frame vergeleken met alle raceframes van velobuild. De R-025 kwam er het beste uit en dankzij dit forum vervolgens contact gezocht met Joko, die ook de R-025 bezit. Na een bezichtiging en een aantal mailtjes over en weer (waarvoor dank Joko!) de knoop doorgehakt en het frame, aero-stuur en spacersetje besteld via velobuild. De correspondentie met Chris van Velobuild verliep goed en al snel kwam het beestje bij de douane aan....en bleef daar lang liggen ivm waardebepaling voor de invoerrechten e.d.
Na de echte waarde, dmv het opsturen van de factuur, te hebben doorgegeven, was het frame binnen 3 a 4 dagen in huis.
Bij het bezichtigen was het frame prima, op wat kleinigheidjes na. Zo pasten de meegeleverde balhoofdlagers niet (0.1 mm te grote diameter, via mantel vervolgens de juiste besteld, dus dat was snel opgelost). Het volgende probleempje was de trapas (pressfit-bbright): daar was wat carbon uitgelopen waardoor er een soort van bolletje/luchtbelletje zat. Hetzelfde gold voor de linker dropout van de achtervork: die was te dik waardoor het achterwiel en snelspanner niet pasten.
Trapas en dropout zijn vervolgens bijgevijld en toen kon het afmonteren met ultegra di2 11 speed beginnen. De elektrische kabels door het frame halen was een hels karwei vanwege de twee (voor draadgeschikte) kabelgeleiders die in de weg zaten en leverde dus (herkenbaar?) een hoop gevloek op. De rest ging gelukkig sneller en dat heeft uiteindelijk de volgende fiets opgeleverd
:
M'n chineesje heeft in de tot dusverre 500 km die we samen hebben doorgebracht zich uitstekend gedragen: stijf, reactief, een houding die goed is vol te houden en ook de afdalingen over niet al te goed Waals wegdek gaat prima. Voor de kasseien lijkt ze niet echt gemaakt te zijn, maar die verafschuw ikzelf ook. Kortom erg tevreden mee! Traject van China naar helemaal opgebouwd in Nederland duurde eventjes en kostte wat moeite, maar dan heb je ook wat (in elk geval een sterke band met het beestje). Ik twijfel nog of ik de oranje accentjes hou, maar die staan opzich wel gesoigneerd bij het pakje.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 13 dec 2015 15:41
door TL@
Ziet er goed uit.
Stuurtje heb ik ook gehad, was niet mijn beste vriend (ik heb blijkbaar moeilijke handen)
Mijn Chinees heeft ook een hekel aan kasseien, kennen ze dat niet in China
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 14 dec 2015 08:29
door amclassic-fan
Wolfhound32 schreef:
Valt dat nog weer te recyclen eigenlijk?
Het zal waarschijnlijk in stukjes gechopt worden, dan is het voor sommige doeleinde nog wel te gebruiken, maar goed te recyclen is het zeker niet.
Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Geplaatst: 14 dec 2015 19:37
door Orlok
Wolfhound32 schreef:
Valt dat nog weer te recyclen eigenlijk?
Jawel hoor, lees
hier maar.