Ik geloof er geen snars van.. de principes van de natuur zijn gebaseerd op evolutionaire modellen. Er is niet ineens een virus wat de kop komt opsteken omdat het zin heeft in de mens. Virussen bestaan bij de gratie van levende wezens en mensen in het bijzonder (omdat het nu even over de mens als soort gaat). Je opmerking dat er patiënten zijn die maar een half jaartje immuun waren en het weer kregen slaat kant noch wal.. ik heb het over groepsimmuniteit En niet over individuele immuniteit. Immuniteit betekend overigens sowieso niet dat je het nooit meer kan krijgen. Dit is altijd afhankelijk van je weerstand op dat moment. Bij verzwakte weerstand kan ieder virus de overhand krijgen in je lichaam. Ons lichaam is 24 uur per dag aan het vechten tegen virussen. Is een virus eerder herkend door het lichaam dan is de aanpak van de afweer veel sterker en gerichter. Mits de weerstand op dat moment goed is.anderson99 schreef: ↑17 sep 2020 18:27Sars was er ook opeens dus ja het kan wel.RVV schreef: ↑17 sep 2020 16:26 De curve is mooi plat. Dat was toch het doel? Het doel om COVID uit de samenleving te bannen was vanaf het begin al een utopie.
Persoonlijk denk ik dat de corona virussen en zijn varianten al heel lang onder de mensheid is. Een virus “bedenkt” zich niet ineens, goh laten we de mensheid eens gaan plagen in 2020. Het is nu vooral gelabeld en daarmee kun je angst zaaien.
Nu is het woord besmettingen nasty..
Maar juist die besmettingen zijn nodig voor een groepsimmuniteit.
Het begint steeds meer op een grote HOAX te lijken.
Volgens mij lees jij geen kranten patiënten in Azië china,Korea waar vaker getest wordt bleek dat patiënten die al gehad hadden het weer kregen je bent maar een half jaartje immuun.
Als grote hoeveelheden mensen dit virus al hebben moeten bestrijden dan is hun lichaam alerter en is de individu in die groep in basis beter beschermd.
De dood en verderf status die aan corona is toegekend is vooral ingegeven door angst. Het feit is dat de meeste mensen helemaal niet ziek worden van dit virus. Het zit we in hun lichaam maar de individuele weerstand houd het virus onder de duim.
Een mooi voorbeeld is het koortslip (herpes simplex type 2) virus. Dat waart in mijn lichaam als sinds ik kleine jonge was. 1 keer in de 2 tot 3 jaar waart het weer op. Op de momenten dat mijn natuurlijke weerstand op een laag pitje staat. Na een paar dagen heeft mijn lichaam het virus weer aangepakt en onder controle. Het virus heeft verloren en houd zich weer gedeisd. Wachtend tot het weer een kans ziet.
Het punt is, eenmaal een virus in je lijf en het blijft in je lijf. Virussen kunnen zichzelf namelijk in de “slaap/onzichtbaarheid stand” zetten. Dan wachten ze rustig af. De opruimers in je lijf herkennen deze slaapstand niet omdat het geen bedreiging vormt.
Rhino virussen, herpes virussen, griep virussen en ook corona virussen raak je als individu nooit meer kwijt. In potentie is iedereen die ooit corona heeft gehad weer besmettelijk zodra zijn natuurlijke weerstand op een laag pitje staat.
Corona is er altijd al geweest maar nooit als zodanig gelabeld.
En nee ik lees geen kranten.. de MSM heeft mij net iets een te grote vinger in de spreekwoordelijke pap.
Kijk eens naar de huidige situatie, maart/april duizenden mensen in de ziekenhuizen en IC’s die overliepen. Maar niemand was officieel besmet want er werd nagenoeg niet getest.
Nu zijn de ziekenhuizen leeg, IC personeel staat uit zijn neus te vreten (gelukkig maar)
Maar de MSM heeft het alleen maar over duizenden besmettingen... alsof de hel weer op aarde neerstort..
Hoe ik het zie,, de huidige besmettingen zijn nog maar een fractie van de besmettingen in maart en april.. een kwinkslag.... en dat blijkt ook uit de feiten. De curve is zo plat als maar kan.. daar ging het om..
Maar de suggestie is dat we weer volop in een nieuwe golf zitten.
Iedereen is bang voor zijn eigen hachje.. de oorlog tegen de snotneus is nu uitgesproken.
Face it.. corona is net als rhino en griep gewoon de nieuwe werkelijkheid. Daar kan niemand zich voor verstoppen.
——
Edit de builenpest werd veroorzaakt door een bacterie in een tijd dat men geen weet had van persoonlijke hygiëne. Ebola is een fylovirus wat eigenlijk een beetje een dom virus is. Het roeit zich door de hoge mortaliteit zelf uit. Daarom blijven ebola achtige virussen erg lokaal. Spaanse griep is slecht ook een naam voor een relatief bekende griepvariant.
Laten we wel wezen. Elk virus KAN dodelijk zijn voor een individu. Dat weerspreek ik ook nergens.