Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 jun 2016 11:49

Ride For Life schreef:de fake pina van hun facebook stond een tijdje terug in wat dozen daar.
kon het niet laten er wat over te vragen gezien dat voor een leek nog duidelijk fake was
Dat is dan ook héél toevallig dat jij daar in geïnteresseerd was en precies op dat moment daar was. Mocht jij zomaar als klant in hun dozen gaan kijken wat er in zat en dan ook direct zien dat het een Pinarello F8 nepperd nepperd was, knap.
Maar die nepperd op Marktplaats betwijfel je dat die fake is, terwijl dat tien keer makkelijker te zien en te ontdekken is.
In mijn optiek ben jij van King Cycle, het ligt er te dik bovenop.
Je wringt je in allerlei bochten om dingen goed te praten of in twijfel te trekken en mengt je ineens veelvuldig in dit topic met een nieuw account.
Bovendien prijs je te opvallend King Cycle de hemel in met van alles en nog wat.
Als ik jou was zou ik hier stoppen voordat de schade nog groter wordt...
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 11 jun 2016 12:03, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jun 2016 11:52

monsieurpinot schreef:............
- fietsenmakers die ook tweedehands fietsen verkopen dienen bij inkoop te controleren of een fiets echt is of niet, eigenlijk moet er dan gewoon een aankoopbon gevraagd worden.
....................
Ik vind dat als iemand iets 2ehands koopt hij/zij altijd een originele aankoopbon moet vragen.
Het is belangrijk om te weten of iets al dan niet echt is, maar het belangrijkste, volgens mij althans, is dat het niet gestolen is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 jun 2016 12:07

Lcsmet schreef:
monsieurpinot schreef:............
- fietsenmakers die ook tweedehands fietsen verkopen dienen bij inkoop te controleren of een fiets echt is of niet, eigenlijk moet er dan gewoon een aankoopbon gevraagd worden.
....................
Ik vind dat als iemand iets 2ehands koopt hij/zij altijd een originele aankoopbon moet vragen.
Het is belangrijk om te weten of iets al dan niet echt is, maar het belangrijkste, volgens mij althans, is dat het niet gestolen is.
Eens, maar bij een vakhandel moet je wel 100% uit van kunnen gaan dat het geen heling of fake betreft.
Zij hebben een zorgplicht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 jun 2016 12:26

Altijd.
En er is wezenlijk verschil tussen de echte vakhandel en de fietsenhandel-piraten die vanuit schuurtjes en garageboxen opereren.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 jun 2016 13:32

mackersv2.0 schreef:Jammer loos, niet eens dezelfde ISP.
Tja, ik heb heb thuis alleen al minstens 3 verschillende ISP's tot mijn beschikking.
En posten kan overal waar je over een wifi netwerk beschikt (met een ander ip) dus dat zegt nog niks.

Laten we het er voor nu maar op houden dat het allemaal wel erg opvallend is wat er in korte tijd allemaal beweerd werd door 2 newbies die uitsluitend in dit topic reacties plaatsten.
Ook opvallend, dat een van die newbies nieuwe bezwarende zaken plaatste zoals de vermelding over een doos met onderdelen icm een Chinarello frame zoals te vinden op de Facebookpagina.

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 11 jun 2016 14:13

Ach dat ip is zowieso van weinig waarde, dezelfde persoon kan net zo goed thuis, via een 4g verbinding en vaste verbinding posten onder een verschillend account. Die ga je niet zomaar relateren.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 jun 2016 14:20

mackersv2.0 schreef:
loos schreef:Heb best een leuke vrijdagavond gehad.
Zonder popcorn maar met een wijntje.
Lees nu deze Chinarello soap pas.
We hoeven hier natuurlijk geen IP adressen te delen, maar ik ben toch wel nieuwsgierig of "Geralt" en "Ride for Life" hetzelfde IP adres hebben.
Misschien wil @monsieurpinot ons daarvan nog deelgenoot maken?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jammer loos, niet eens dezelfde ISP.
Niet zozeer jammer wat mij betreft, eigenlijk wel fijn.
Fijn dat het opgehelderd is, en fijn dat dit uit de lucht is.
Dank je voor de moeite.
Afbeelding

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 jun 2016 14:36

mackersv2.0 schreef:Geen probleem.

Ik zie nu dat mijn reactie wat smalend kan overkomen, dat was niet de bedoeling, mijn excuses daarvoor.
geen probleem @mackersv2.0, ik had het gezien, maar geen aanstoot aan genomen.
Je bijdragen zijn in de regel uiterst welwillend en positief.
Afbeelding

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 11 jun 2016 15:46

Als ik het goed heb is dit dus China en geen Pina

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=9

Jaap kan vast weer uitsluitsel geven ;-)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 jun 2016 16:02

JayKay.1 schreef:Als ik het goed heb is dit dus China en geen Pina

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=9

Jaap kan vast weer uitsluitsel geven ;-)
Deze heb ik al eerder gepost, was even weg van Marktplaats en staat er dus opnieuw op: 100% Chinese nep.
Spuitschema bovenbuis is verkeerd. Op de zitbuis staat in het wit gespoten "made in Italy" wat de originele nooit heeft gehad, en als het er al stond was het een afneembaar plakkertje. UCI logo op verkeerde plek, Pinarello op voorvork ontbreekt, binnenkant liggende achtervork hoort geel te zijn en niet zwart.
De zitbuis is helemaal raar, die hoort volledig geel te zijn, bij deze nepperd zit een zwart gedeelte dat er niet hoort. Verder nog meer details, maar voorgaande is al genoeg...
Niet kopen dus.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 11 jun 2016 16:14, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 jun 2016 16:06

Zoek de verschillen

Afbeelding

Afbeelding

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 11 jun 2016 16:10

Een staat buiten, de ander binnen? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Previous name Jansen01

Plaats reactie