Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Ik heb nog heel even getwijfeld met deze kleur (maar toch ook weer niet, want was meteen al wel verkocht toen ik mijn EVO frame zag). Maar dit blauwtje zit ook lekker in de lak in real life.. En zo`n ding rijdt!!
Ik heb lange benen t.o.v. mijn bovenlichaam. daarom is er na metingen een 56 uitgekomen met deze afstellingen. zondag een rit van 160km gereden en het beviel prima.
gisteren een kort ritje gedaan waar ineens een kraak verscheen als ik aan mn stuur sjorde (met aanzetten enzo) even goed kijken waardoor het komt.
De kleur komt idd op de foto heel anders over dan in het echt.
wellicht dat het in deze foto iets beter te zien is:
gisteren een kort ritje gedaan waar ineens een kraak verscheen als ik aan mn stuur sjorde (met aanzetten enzo) even goed kijken waardoor het komt.
De kleur komt idd op de foto heel anders over dan in het echt.
wellicht dat het in deze foto iets beter te zien is:
2014 Cannondale Supersix EVO Ultegra
2014 Cannondale Flash carbon 3
2014 Cannondale Flash carbon 3
een kort bovenlichaam (en/of korte armen) worden toch niet gecompenseerd door het zadel naar voren te brengen...Sieper schreef: Zie ik daar een zero setback zadelpen? ook een relatief kort bovenlichaam/lange benen? Hoe bevalt dat nou? Heb je ook eerst nog een kortere stuurstem geprobeerd?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
het gaat niet om setback per séamclassic-fan schreef:Waarom niet, zo heilig is die set-back niet hoor. Iemand als Adam Hanssen rijdt behoorlijk harder zonder set-back.
kan goed zijn dat bij de afgebeelde fiets de positie tov de trapas perfekt is
is de positie van de trapas goed, dan ga je die toch niet ruineren om het stuur dichterbij te krijgen, zoals in een van de kommentaren werd aangenomen vanwege een vermeend kort bovenlichaam
Voor de duidelijkheid, ik heb geen bal verstand van al die metingen :p
Ik ben gewoon naar een goede zaak gegaan en daar hebben ze alles goed opgemeten en uit laten rekenen. en het voelt goed. dat lijkt mij het belangrijkste! dat van die zadelpen hebben ze uitgelegd maar hoe het nou exact zit.... het had te maken met het verschil in lengte romp/benen. de fiets is (op het kraakje nu na dan) erg stil. in tegenstelling tot de mio stuurhouder. als ik op een wat minder vlakke weg fiets trilt de mio heel erg omdat dit systeem blijkbaar niet optimaal klemt. waarschijnlijk zet ik toch mijn oude steun er terug op.
Ik ben gewoon naar een goede zaak gegaan en daar hebben ze alles goed opgemeten en uit laten rekenen. en het voelt goed. dat lijkt mij het belangrijkste! dat van die zadelpen hebben ze uitgelegd maar hoe het nou exact zit.... het had te maken met het verschil in lengte romp/benen. de fiets is (op het kraakje nu na dan) erg stil. in tegenstelling tot de mio stuurhouder. als ik op een wat minder vlakke weg fiets trilt de mio heel erg omdat dit systeem blijkbaar niet optimaal klemt. waarschijnlijk zet ik toch mijn oude steun er terug op.
2014 Cannondale Supersix EVO Ultegra
2014 Cannondale Flash carbon 3
2014 Cannondale Flash carbon 3
Misschien dat de boutjes van de stuurpen niet strak genoeg aan gedraaid zijn. Kan wel tikken veroorzaken. Wel opletten dat je ze niet te vast aandraait. Momentsleuteltje zou het beste zijn.
Prachtig kleurtje trouwens, is eens iets anders.
Prachtig kleurtje trouwens, is eens iets anders.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Bij nieuwe fietsen worden balhoofdjes regelmatig met te weinig of helemaal geen vet afgeleverd, dit leidt regelmatig tot kraakjes en/of tikjes. Vork los halen en de schalen + lagers lekker vet inwrijven met de vinger lost dit meestal op.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Of die klote snelspanners van mavic. Had ik van de week zelf ook last van.