Tubeless
Ik heb ooit de Stan's dart proppen geprobeerd en die waren echt kansloos.
Bij die dingen ging de punt de band in en bleef het "parapluutje" achter.
Dat is bij de dynaplug dus niet het geval ?
Nieuwe racefiets met de mogelijk voor tubeless, twijfel nog wat omdat ik de voordelen nog niet echt zie.
Bij die dingen ging de punt de band in en bleef het "parapluutje" achter.
Dat is bij de dynaplug dus niet het geval ?
Nieuwe racefiets met de mogelijk voor tubeless, twijfel nog wat omdat ik de voordelen nog niet echt zie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vrijwel nooit lek. Hoeveel voordeel wil je nog hebben?
Less is bore
Sinds maart verleden jaar meer dan 10.000km.
1x thuis gekomen met een achterband die onderweg plots zacht aanvoelde.
Ik vul wel 4 maandelijks de sealant bij, en dit gebeurde net voor ik ging bijvullen.
Voor de rest nooit iets voorgehad.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is net als met schijfremmen, iets meer werk en iets duurder, maar het heeft wel voordelen.
Maar op die race is die beperkt tot lekrijden afhankelijk waar je rijd kan dat natuurlijk wel heel fijn zijn.
Maar op die race is die beperkt tot lekrijden afhankelijk waar je rijd kan dat natuurlijk wel heel fijn zijn.
Qua lengte moet dat goed zijn. Korter en dan krijg je de kop van je vloerpomp er waarschijnlijk niet goed op.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja maar dat gaat met de juiste banden en binnenbanden ook wel.
Dat is geen argument. Het gaat uiteindelijk niet om de spanning maar om het gevoel.
Mijn huidige setje is breder dan mijn vorige en een halve bar lager en het voelt harder aan.
Dat is geen argument. Het gaat uiteindelijk niet om de spanning maar om het gevoel.
Mijn huidige setje is breder dan mijn vorige en een halve bar lager en het voelt harder aan.
Voor mij als zware rijder (~90kg) werkte dat toch vrij slecht. Paar keer een pinch flat gehad zodra ik met lage druk aan het rijden was met een biba. Met een TPU biba ging het iets beter had ik het idee, maar met butyl kreeg ik issues zodra ik onder de 6bar kwam en een keer door een kuil of over een richel heen reed.wasbeer2006 schreef: ↑05 mei 2023 08:57 Ja maar dat gaat met de juiste banden en binnenbanden ook wel.
Dat is geen argument. Het gaat uiteindelijk niet om de spanning maar om het gevoel.
Mijn huidige setje is breder dan mijn vorige en een halve bar lager en het voelt harder aan.
Dus voor mij persoonlijk vind ik het ideaal, maar een lichtere rijder zal wellicht andere ervaringen hebben. Ik weet iig zeker dat als m'n huidige set GP5000 (de normale) op de wegwielen van mn gravel fiets aan vervanging toe zijn, er gewoon 28mm S-TR op komt te liggen.
Toch vind ik de prijs voor zo’n tooltje, €55,- met 3 plugjes en navulling van 5 a €12,-, echt belachelijk hoog. Afgelopen 7 jaar heb ik nog geen problemen gehad met mijn veel goedkopere oplossing. Soms ligt het aan het knulletje en niet aan het spulletje.
Als je voor die prijs gemak met repareren terug krijgt is het nog wel te verantwoorden.
Bij de mtb volstaat een standaard plug prima.
Ik moet het dus gewoon gaan proberen en ervaren. Lek rijden doe ik met binnenband al niet.
Ik merkte bij mijn nieuwe fiets wel duidelijk het verschil als je er aandacht aan besteedt om sneller te zijn.
In het verleden vond ik het zwaar rollen op lage spanning. Mogelijk zit daar het voordeel ?
Bij de mtb volstaat een standaard plug prima.
Ik moet het dus gewoon gaan proberen en ervaren. Lek rijden doe ik met binnenband al niet.
Ik merkte bij mijn nieuwe fiets wel duidelijk het verschil als je er aandacht aan besteedt om sneller te zijn.
In het verleden vond ik het zwaar rollen op lage spanning. Mogelijk zit daar het voordeel ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik was gisteren in de Voerstreek-Ardennen toch erg blij met lage druk. Sommige stukken asfalt liggen er daar bij als ware het het Bos van Wallers.
Em dan is 30mm op lage druk toch wel erg prettig. Al denk ik soms ook het meer snappy gevoel van iets smallere bandjes te missen.
Em dan is 30mm op lage druk toch wel erg prettig. Al denk ik soms ook het meer snappy gevoel van iets smallere bandjes te missen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja dat gevoel heb je inderdaad even. Maar het heeft gewoon ook meer grip.
Rijd nu achter met 30 (31,5 netto) en voor met 28mm (29.5 netto) dat rijd ook wel prettig.
Als je al kijkt dat alle profs op 28mm rijden en er amper een team op 26mm rijd.
Ik deed meestal de prof +1 methode, dat zou voor ons dus standaard 30mm zijn.
De bandenspanning heb ik ook behoorlijk verlaagt, de nieuwere banden zijn wat stugger ik rijd nu met 82 kilo op 3.7 zowel voor al achter en ik heb het idee dat het nog wel wat zachter kan en van zijdelings rollen is echt geen sprake, met flink aanzetten na een bocht staand, zou die voor wat harder mogen, maarja ik ga geen aanpassing doen op 0,5% van mijn rit.
Ze hebben ook echt behoorlijk meer grip. Je kan in bochten nu behoorlijk hard remmen, das wel leuk rijden vind ik.
Als je niet zo lekker zit in een afdaling geeft dit je echt wel een gevoel van controle en comfort, echt een aanrader voor mensen waar dat geen twede natuur voor is.
Rijd nu achter met 30 (31,5 netto) en voor met 28mm (29.5 netto) dat rijd ook wel prettig.
Als je al kijkt dat alle profs op 28mm rijden en er amper een team op 26mm rijd.
Ik deed meestal de prof +1 methode, dat zou voor ons dus standaard 30mm zijn.
De bandenspanning heb ik ook behoorlijk verlaagt, de nieuwere banden zijn wat stugger ik rijd nu met 82 kilo op 3.7 zowel voor al achter en ik heb het idee dat het nog wel wat zachter kan en van zijdelings rollen is echt geen sprake, met flink aanzetten na een bocht staand, zou die voor wat harder mogen, maarja ik ga geen aanpassing doen op 0,5% van mijn rit.
Ze hebben ook echt behoorlijk meer grip. Je kan in bochten nu behoorlijk hard remmen, das wel leuk rijden vind ik.
Als je niet zo lekker zit in een afdaling geeft dit je echt wel een gevoel van controle en comfort, echt een aanrader voor mensen waar dat geen twede natuur voor is.