Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 feb 2024 22:50

Goh de hele wereld is al opgegeven als ik de al die berichten hier lees.
Lets focus on the good things people!!
Dit weekend start het klassieker seizoen weer 😇
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 24 feb 2024 08:08

NicoNB schreef: 23 feb 2024 22:36 Tja, dat is toch wel een beetje zuur.
De Correspondent is een opiniërend digitaal blaadje, de NOS is een bekende nepnieuws verspreider. Geen betrouwbare serieuze bron in mijn ogen.

Scheiding der machten? Minister de Jonge is net op zijn vingers getikt doordat hij probeerde de rechtsgang te beïnvloeden.
Diezelfde minister schoof nog niet heel lang geleden de rechten van burgers aan de kant allemaal in het kader van wat eigenlijk?
Inmiddels in de achteruitkijkspiegel krijgen die mensen die toen zeer kritisch waren op dit 'beleid' gelijk, het was veelal niet nodig of werkte averechts.

De afgelopen paar jaar zijn er toch ernstige zaken aan het licht gekomen bij diverse overheden, misstanden met zeer ernstige gevolgen voor burgers die slachtoffer werden. Is er al iemand vervolgd, nee, er wordt niet eens aan strafrechterlijk onderzoek ingesteld. Waarom niet?

Politiek en invloed op de rechtspraak gebeurt hier zoveel dat we het niet eens meer herkennen.
Wat we vooral niet zien is dat er allerlei bestuurders zijn verwikkeld in strafbare zaken en het OM doet niet eens onderzoek.
Kijk eens naar de vele misstanden van de afgelopen jaren die naar buiten gebracht werden, toeslagenaffaires, discriminatie, jeugdzorg, wegmoffelen van giftige rond etc etc.
Is er sowieso al iemand als verdachte aangemerkt?

Constitutioneel hof dat kennen we niet eens in Nederland, nieuwe wetten worden in dit vreemde land niet eens aan de grondwet getoetst.

Problemen maken over zaken die in andere landen spelen terwijl we in eigen land er ook een beesteboel van maken, tja.
Deugt het niet in Polen, zou maar zo kunnen maar laten we even goed in de spiegel kijken want we zijn hier minstens zo verrot.

Ik zou zeggen, ga Willeke Slingerland volgen, zij doet bij Saxion onderzoek naar het fenomeen netwerkcorruptie.
Waar haal je deze kennis vandaan als de mainstream media niet meer te vertrouwen valt?

De toeslagenaffaire, de snel aangepaste wetgeving tijdens de coronajaren, de afnemende transparantie in besluitvorming gedurende de jaren dat Rutte minister-president was, en zo er zijn vast nog tal van andere voorbeelden waaruit blijkt dat de Nederlandse democratie is uitgehold in de afgelopen jaren. Ik heb ook begrepen dat Minister De Jonge zich "actief" bemoeid heeft met een zaak tegen een huisarts die niet in de pas liep. Dit heb ik overigens op de NOS gelezen, dus in hoeverre dit waar is, is weer een ander vraagstuk. Ik zal ook niet ontkennen dat het in Nederland beter kan.

In het aangehaalde artikel gaat het echter over de Europese Commissie die een sanctie oplegt aan Polen. Nederland komt helemaal niet te sprake. Dus in welk opzicht zijn de door jou aangehaalde voorbeelden relevant voor de sanctie die de EC heeft opgelegd aan Polen?

Er valt uiteraard nog te discussiëren over in welke mate in Polen en in Nederland de rechtsstaat geschonden wordt en waarom het ene land sancties opgelegd krijgt en het ander niet.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 feb 2024 12:28


wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 feb 2024 12:31

Het verhaal van NicoNB is wellicht iets te kort door de bocht op sommige punten. Maar er zit zeker waarheid in.
Wees niet zo naief allemaal.

Ik zeg zeker niet dat de NOS nepnieuws verspreid. Ik denk niet dat het nepnieuws is, het is soms een beetje gekleurd.
Als je denkt dat het recht ook recht doet, heb je waarschijnlijk nog nooit voor een rechtbank gestaan. Vergis je niet!
Ik hoop het niet, maar als je een keer in een gevalletje indentiteits fraude loopt. Succes! Stel ik de vraag een jaar later nog een keer!

We hebben hier een forumgenoot weggepest omdat zijn zaak naar de klote ging door corona.
Achteraf had hij gewoon gelijk. Maar het beeld blijft hangen bij mensen dat het niet zo was.
Dat is echt heel gevaarlijk! Een hoop van ons hebben makkelijk praten, voor het gros was corona een zege met heel veel positieve zaken die blijvend zijn geworden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 feb 2024 12:45

Welke positieve dingen dan zoal? Ik zie vooral heel veel fouten die gemaakt zijn en ellende bij ondernemers.

Die GL-man moet gewoon solliciteren op een bestuursfunctie in een stadsdeel van Rafah. Lijkt mij de juiste man op de juiste plek.
En links maar niet begrijpen waar die rechtse stemmen toch vandaan komen….
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 feb 2024 14:53

Positieve zaken voor veel mensen, 50% of meer thuiswerken, niet meer in de file.
Veel meer vrijheid in je werk. Wat meer relativering. Work/live balans is veel beter.

Niet voor iedereen maar heel veel mensen hebben het een stuk makkelijker.
Diezelfde groep heeft er via een Cao vaak bakken geld bijgekregen. Eigenlijk alle overheid en semi overheid minimaal.

Die fouten zie ik ook, voor een andere groep is het weer tegenovergesteld, die hebben geen Cao, verdienen moeilijker hun geld en hebben het zwaar.

Zo,n GL vent moet per direct weg. Idioot!!! Zo kan je je echt niet uiten als politicus.
Maarja we accepteren het gewoon.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 feb 2024 15:26

wasbeer2006 schreef: 24 feb 2024 14:53 Positieve zaken voor veel mensen, 50% of meer thuiswerken, niet meer in de file.
Veel meer vrijheid in je werk. Wat meer relativering. Work/live balans is veel beter.
Ik denk dat je schrikt hoe weinig mensen 50% thuis willen of mogen werken. Zie het ook niet alleen maar als een positief ding.
Ik snap ook niet waar al die filesvandaan komen dan ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 feb 2024 15:30

wasbeer2006 schreef: 24 feb 2024 14:53 Positieve zaken voor veel mensen, 50% of meer thuiswerken, niet meer in de file.
Veel meer vrijheid in je werk. Wat meer relativering. Work/live balans is veel beter.

Ik vermoed dat menig bouwvakker, zorgmedewerker, (tand)arts, mecanicien, ploegendienst medewerker etc. Hier toch een ander idee over heeft.
Niet voor iedereen maar heel veel mensen hebben het een stuk makkelijker.
Diezelfde groep heeft er via een Cao vaak bakken geld bijgekregen. Eigenlijk alle overheid en semi overheid minimaal.

Tja als gevolg van de inflatie ja. Echt goedkoper is hun leven er niet mee geworden.
Die fouten zie ik ook, voor een andere groep is het weer tegenovergesteld, die hebben geen Cao, verdienen moeilijker hun geld en hebben het zwaar.
Precies! En die hebben het nu dubbelzwaar
Zo,n GL vent moet per direct weg. Idioot!!! Zo kan je je echt niet uiten als politicus.
Maarja we accepteren het gewoon.

Inderdaad ja. Hij was in de tijd dat hij in de kamer zat al een heel irritant intrigantje!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 feb 2024 15:31

Maargoed: nog 14km mannen 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 feb 2024 11:37

Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4980
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 28 feb 2024 11:43

Vroeger kon de gaskraan in groningen wat verder worden opgedraaid en verdwenen de financiele problemen als sneeuw voor de zon... nu worden de boetes verhoogd... ;-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2024 11:34

Er zijn dus echt mensen in Den Haag die dit een goed idee vonden.....

https://nos.nl/artikel/2511396-minister ... is-geboren
Less is bore

Gesloten