Tubeless
Laatst een dikke spijker gepakt waar zelfs een plug geen soelaas biedt. Ik lees online over je tubeless buitenband plakken met een patch. De normale (binnen)band plakkers uit je hema setje werken niet heb ik al gemerkt..die van tubilito lees ik ook gemengde verhalen over. Wat gebruiken jullie?
(Tevens concludeer ik dat MucOff sealant wel heel weinig dicht, ik ga over op een ander merk).
(Tevens concludeer ik dat MucOff sealant wel heel weinig dicht, ik ga over op een ander merk).
Tiptop plakkers is een goede reparatie set. Hier en daar ook verkrijgbaar met Simson sticker er op, maar dat zijn dan precies dezelfde:jbams schreef: ↑06 mei 2023 13:45 Laatst een dikke spijker gepakt waar zelfs een plug geen soelaas biedt. Ik lees online over je tubeless buitenband plakken met een patch. De normale (binnen)band plakkers uit je hema setje werken niet heb ik al gemerkt..die van tubilito lees ik ook gemengde verhalen over. Wat gebruiken jullie?
(Tevens concludeer ik dat MucOff sealant wel heel weinig dicht, ik ga over op een ander merk).
https://www.rosebikes.nl/rema-tip-top-t ... ct_shape=1
Vandaag voor het eerst de Dynaplugs mogen demonstreren in mijn groepje. Bij iemand anders die al een poosje geen sealant meer had toegevoegd. Hij vond het wel spannend dat ik dat ding door zijn band prikte maar achteraf was ie wel blij geloof ik, hij is in ieder geval zonder verdere problemen thuis gekomen.
De niet tubeless gebruikers vonden het ook wel tof, die zagen de bui natuurlijk al hangen .
De niet tubeless gebruikers vonden het ook wel tof, die zagen de bui natuurlijk al hangen .
Zag gisteren een filmpje met bike tips van een pro mechanic.
Had goede ervaringen met Silca sealant. Daar zit blijkbaar iets van draden in die samenklonteren in een gat. Zou beter zijn voor de veel hogere druk in een raceband.
Had goede ervaringen met Silca sealant. Daar zit blijkbaar iets van draden in die samenklonteren in een gat. Zou beter zijn voor de veel hogere druk in een raceband.
Dogma F
Hier een bespreking ervan. Krijgt goede recensie.
https://road.cc/content/review/silca-ul ... 6oz-294069
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Muc-off is ook wel goed, dicht ook wat hogere druk, maar dan moet je wel voldoende in je band doen omdat het wat dikker is.
Zijn die plakkers een tijdelijke oplossing om thuis te komen, of een permanente oplossing zodat je daarna zonder problemen je band op kunt rijden?Kluus schreef: ↑06 mei 2023 14:36Tiptop plakkers is een goede reparatie set. Hier en daar ook verkrijgbaar met Simson sticker er op, maar dat zijn dan precies dezelfde:jbams schreef: ↑06 mei 2023 13:45 Laatst een dikke spijker gepakt waar zelfs een plug geen soelaas biedt. Ik lees online over je tubeless buitenband plakken met een patch. De normale (binnen)band plakkers uit je hema setje werken niet heb ik al gemerkt..die van tubilito lees ik ook gemengde verhalen over. Wat gebruiken jullie?
(Tevens concludeer ik dat MucOff sealant wel heel weinig dicht, ik ga over op een ander merk).
https://www.rosebikes.nl/rema-tip-top-t ... ct_shape=1
In mijn gloednieuwe Continental GP 500 S TR band is bij de 2e rit al een steentje door de mantel gekomen, die helaas niet snel genoeg gedicht werd door de sealant. Het scheurtje is maar iets van 3mm.
Ik wil graag toch weer tubeless rijden, maar heb geen zin om na 110km al een nieuwe band te gaan kopen...
Het is niet dat bandjes heel goedkoop zijn...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Tiptop plakker zijn permanent even goed opschuren en vetvrij maken
Waarschijnlijk met voldoende vloeistof en het gat een nachtje onderop te zetten gaat het gat denk ik ook wel dicht.
Waarschijnlijk met voldoende vloeistof en het gat een nachtje onderop te zetten gaat het gat denk ik ook wel dicht.
Top! Dank voor de reactie.
Mocht het niet lukken het gaatje met de sealant dicht te krijgen, dan ga ik dat proberen.
Ik gebruik Squirt Sealant, maar was vergeten de beadblocks erbij te doen...
Kwam er uiteraard pas achter nadat ik lekgereden had.
Mocht het niet lukken het gaatje met de sealant dicht te krijgen, dan ga ik dat proberen.
Ik gebruik Squirt Sealant, maar was vergeten de beadblocks erbij te doen...
Kwam er uiteraard pas achter nadat ik lekgereden had.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja plus de hoeveelheid vloistof.
Ik doe er maar 30 in, puur voor de dichtheid.
Maar echt langere lekbestendigheid zou ik toch naar 50 gaan, zeker bij eerste montage.
Het oude advies voor mtb was 60 -90 maar met 1.8/1.9 bandjes. Met de race zit je onderhand ook als aan 1.2 als je die rekenmethode gebruikt.
In mijn MTB banden doe ik 90ml in NL en van de zomer naar Oostenrijk 120 tot 150.
Ik doe er maar 30 in, puur voor de dichtheid.
Maar echt langere lekbestendigheid zou ik toch naar 50 gaan, zeker bij eerste montage.
Het oude advies voor mtb was 60 -90 maar met 1.8/1.9 bandjes. Met de race zit je onderhand ook als aan 1.2 als je die rekenmethode gebruikt.
In mijn MTB banden doe ik 90ml in NL en van de zomer naar Oostenrijk 120 tot 150.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Te veel sealant geeft meer rolweerstand he. Gewoon wat vaker een beetje bijvullen.
Op de racer orange seal ( heeft ook dikke korrels erin zitten ). Op de gravelbike en mtb gewoon stans.
Op de racer orange seal ( heeft ook dikke korrels erin zitten ). Op de gravelbike en mtb gewoon stans.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!