Dacht dacht de bovenste gele pina nep was, mwt die "pro" stuurpenmarcels schreef:Valt mij nu op dat er onder die (nep) Pina Giant wielen zitten...
Wat ik nu weer op Marktplaats zag....
Ik zeg in mijn post niets vervelends over je Jaap. Ik zeg alleen dat ik grappige MP advertenties leuker vind dan de rest.Jaap Telder schreef:Tuurlijk, daar gaan we weer.
Ik plaats hier de nep Pina's die op Marktplaats staan, daarom heet dit topic ook zo.
En dan ben ik nu de slechterik volgens Jorisee die bestreden moet worden. De omgekeerde wereld.
@Jorisee :waar zijn jouw niet slaapverwekkende bijdragen dan? Of kom je hier alleen om jouw gal op mij te spuwen?
Ik weet al langer dat je de pik op mij hebt, je laat het ook duidelijk merken.
Bovendien: je hoeft dit topic niet op te zoeken en te lezen als je het niet zint...
Het klopt wel dat wij geen vrienden worden en dat komt meer door reacties van je als bovenstaande.
Het enige dat ik voorstel is om dit topic te splitsen en een apart nepperds topic te maken.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Selectieve verontwaardiging viert hoogtij in dit topic/forum.
Heb van geen enkele moderator gehoord dat mijn bijdragen van Marktplaats-bedrog hier ongewenst zijn, sterker nog, sommige moderators vullen mijn bijdrage aan.
Als een paar bezoekers hier zelf voor moderator gaat spelen is het eind zoek en krijgen we allemaal baasjes die denken dat zij het alleenrecht hebben in "hun" topic.
Het is eerder terug te voeren op persoonlijk ongenoegen van een paar personen, dat is duidelijk.
Er zijn zat forumleden die hier zeggen dat het interessant is en blijft om Marktplaats bedrog hier te plaatsen zoals de titel van het topic ook aangeeft: wat ik nu weer op Marktplaats zag.
Waar blijven de paginavullende grappige bijdragen van Marktplaats eigenlijk als die zo gewenst zijn, blijkbaar zijn die nauwelijks te vinden anders waren die wel gepost door de criticasters die zich alleen maar met mij bezighouden...
Fijne dag en maak er wat grappigs van...
Heb van geen enkele moderator gehoord dat mijn bijdragen van Marktplaats-bedrog hier ongewenst zijn, sterker nog, sommige moderators vullen mijn bijdrage aan.
Als een paar bezoekers hier zelf voor moderator gaat spelen is het eind zoek en krijgen we allemaal baasjes die denken dat zij het alleenrecht hebben in "hun" topic.
Het is eerder terug te voeren op persoonlijk ongenoegen van een paar personen, dat is duidelijk.
Er zijn zat forumleden die hier zeggen dat het interessant is en blijft om Marktplaats bedrog hier te plaatsen zoals de titel van het topic ook aangeeft: wat ik nu weer op Marktplaats zag.
Waar blijven de paginavullende grappige bijdragen van Marktplaats eigenlijk als die zo gewenst zijn, blijkbaar zijn die nauwelijks te vinden anders waren die wel gepost door de criticasters die zich alleen maar met mij bezighouden...
Fijne dag en maak er wat grappigs van...
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 12 jun 2016 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
- Supergrover
- Forum-lid HC
NicoNB schreef:
Nou, misschien deze, bijna dezelfde vreemde postie van de remgrepen als de Specilized.
vast 1 en dezelfde persoon die alleen maar diep in de beugels rijdt...
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
mijn mening als moderator (ook omdat het lijkt alof er geen consensus wordt bereikt :
- er staat in de startpost niets van "hier geen linkjes naar nep/imitatie frames en fietsen plaatsen die je op marktplaats tegenkomt", dus wat Jaap doet 'kan' gewoon binnen dit topic.
- toch denk ik dat het zinvol zou zijn om een apart 'imitatie/nep artikelen' topic te openen, omdat we dan posts kunnen bundelen (kom in de 'merken' topics ook regelmatig fake fietsen tegen). Hier kunnen mensen info geven over hoe een nep frame te herkennen (misschien kan Jaap een FAQ maken?), of kunnen we elkaar waarschuwen voor bepaalde advertenties (daar is dan ook plek voor advertenties die
niet op marktplaats staan maar op een andere (2e hands)website ). Ik report een advertentie regelmatig op marktplaats, als meerdere dat doen leert MP misschien nog iets .
het nieuwe topic vind je hier: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=79514
dan blijft natuurlijk de algemene regel:
we gaan hier netjes met elkaar om dus als iets je irriteert kun je dit natuurlijk netjes aangeven, maar: niet op de man/vrouw spelen. Indien de irritatie te hoog oploopt zijn er altijd nog 4 moderators! .
- er staat in de startpost niets van "hier geen linkjes naar nep/imitatie frames en fietsen plaatsen die je op marktplaats tegenkomt", dus wat Jaap doet 'kan' gewoon binnen dit topic.
- toch denk ik dat het zinvol zou zijn om een apart 'imitatie/nep artikelen' topic te openen, omdat we dan posts kunnen bundelen (kom in de 'merken' topics ook regelmatig fake fietsen tegen). Hier kunnen mensen info geven over hoe een nep frame te herkennen (misschien kan Jaap een FAQ maken?), of kunnen we elkaar waarschuwen voor bepaalde advertenties (daar is dan ook plek voor advertenties die
niet op marktplaats staan maar op een andere (2e hands)website ). Ik report een advertentie regelmatig op marktplaats, als meerdere dat doen leert MP misschien nog iets .
het nieuwe topic vind je hier: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=79514
dan blijft natuurlijk de algemene regel:
we gaan hier netjes met elkaar om dus als iets je irriteert kun je dit natuurlijk netjes aangeven, maar: niet op de man/vrouw spelen. Indien de irritatie te hoog oploopt zijn er altijd nog 4 moderators! .
- Jaap Telder
- Forum-lid
Dat is dan een bevestiging dat mijn bijdragen hier gewoon legitiem zijn en kritiek hierop onterecht is. Jammer dat Jorisee dit niet meer leest want hij zou hier niets meer lezen.
Ik ga er dan ook vanuit dat mijn zogenaamde "opponenten" mij voortaan met rust laten en op de inhoud reageren, en niet alleen vervelend reageren omdat de post toevallig van mij afkomstig is. Jammer dat hun pispaaltje weg is
Ik vind het prima dat er een apart topic komt.
Grappige voortgang verder, ben benieuwd...
Ik ga er dan ook vanuit dat mijn zogenaamde "opponenten" mij voortaan met rust laten en op de inhoud reageren, en niet alleen vervelend reageren omdat de post toevallig van mij afkomstig is. Jammer dat hun pispaaltje weg is
Ik vind het prima dat er een apart topic komt.
Grappige voortgang verder, ben benieuwd...
-
- Forum-lid HC
+1
Bepaalde merken durf ik bij voorbaat al niet te kopen in de angst dat het een nepper zou zijn (Pinarello met name). Een FAQ of aantal vergelijkingsfotos kan je een aantal herkenningspunten geven.
Zoals Zorro al opmerkte, wel verstandig om een printscreen te maken en deze foto's apart up te loaden want voor je het weet zijn ze weer van MP af en hebben lezers in de toekomst er niets meer aan.
Bepaalde merken durf ik bij voorbaat al niet te kopen in de angst dat het een nepper zou zijn (Pinarello met name). Een FAQ of aantal vergelijkingsfotos kan je een aantal herkenningspunten geven.
Zoals Zorro al opmerkte, wel verstandig om een printscreen te maken en deze foto's apart up te loaden want voor je het weet zijn ze weer van MP af en hebben lezers in de toekomst er niets meer aan.
@Jaap
Je hebt je punt nu meermaals gemaakt, het is niet nodig om opnieuw olie op het vuur te gooien.
Zoals al eerder voorgesteld is, laten we een nieuw topic met als titel bijvoorbeeld "spot de nepper" oid starten.
Het voorstel voor een FAQ vind ik ook niet gek.
Opzetje voor de FAQ
Van de volgende fietsmerken is bekend dat er imitatieframes in omloop zijn die soms ook onder de orginele merknaam worden verkocht.
Fietsmerken
Pinarello
- Dogma
Cervelo
-
Wielen
FFWD
Overige fietsonderdelen
FSA
- carbon crancks
- carbon seatposts
Hoe kun je voorkomen dat je namaak koopt
Hoe kun je namaak herkennen?
Help, ik heb een nepper gekocht
- Gekocht bij een particulier in Nederland
- Gekocht bij een vakhandelaar in Nederland
- Gekocht in het buitenland
Juridische implicaties
Wat er wel en niet mag volgens de wet
Je hebt je punt nu meermaals gemaakt, het is niet nodig om opnieuw olie op het vuur te gooien.
Zoals al eerder voorgesteld is, laten we een nieuw topic met als titel bijvoorbeeld "spot de nepper" oid starten.
Opzetje voor de FAQ
Van de volgende fietsmerken is bekend dat er imitatieframes in omloop zijn die soms ook onder de orginele merknaam worden verkocht.
Fietsmerken
Pinarello
- Dogma
Cervelo
-
Wielen
FFWD
Overige fietsonderdelen
FSA
- carbon crancks
- carbon seatposts
Juridische implicaties
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
zoals hier boven te lezen is heb ik dat topic dus net geopend: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=79514NicoNB schreef:@Jaap
Opzetje voor de FAQ
Fietsmerken
Pinarello
- Dogma
Cervelo
-
Wielen
FFWD
Overige fietsonderdelen
FSA
- carbon crancks
- carbon seatposts
Juridische implicaties
misschien wil je deze tips daar ook nog even plaatsen?
we stoppen hier nu over imitatieframes en -onderdelen.