Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 18 okt 2011 08:07

Onderwerp garantie is gewoon een verkoopargument van de dealers van cardsport en dat snap ik ook wel want hoe moet je anders het prijsverschil proberen goed te praten?
Maar het is heel simpel (tenminste bij mij). De garantie is hetzelfde als bij de "echte" dealers, alleen gaat deze rechtstreeks via Italie (en dat gaat soms nog een stuk sneller)

galileo2
Forum-lid

galileo2 28 okt 2011 21:44

Daarjuist even bij Hopmans in Bergen op Zoom geweest.
Blijkbaar verkopen ze nu ook Pinarello.
Er hingen 3 prachtige frames van de Dogma 2.
Was trouwens gelijk al een serieuze korting op.

toontje68
Forum-lid

toontje68 29 okt 2011 10:22

adroit schreef:Onderwerp garantie is gewoon een verkoopargument van de dealers van cardsport en dat snap ik ook wel want hoe moet je anders het prijsverschil proberen goed te praten?
Maar het is heel simpel (tenminste bij mij). De garantie is hetzelfde als bij de "echte" dealers, alleen gaat deze rechtstreeks via Italie (en dat gaat soms nog een stuk sneller)
Kijk nu zijn we er.. Zit nu op dit moment ook met een gescheurde Opera SL die via de plaatselijke FM ,dan via Card en daarna naar Italie geclaimd gaat worden.
Het frame zit nog volop in de garantie, maar wat duurt het allemaal lang. Garantie loopt trouwens gewoon door vanaf de aankoop van het eerste frame, dus dadelijk heb ik nog maar een paar maanden garantie op het nieuwe frame zitten en als hij weer scheurt heb ik echt een probleem .. Dacht dat de Opera's niet scheurden, maar helaas ook wel :shock:
Gelukkig is dit niet midden in het seizoen gebeurt, anders heb je gewoon een gigantisch probleem..
Mij lijkt ook zoals Adroit al aangaf, rechtstreeks met Italie zaken doen de beste optie is.
In de fietsclub bij ons heeft er ook iemand een Prince gekocht in Rosmalen en is daar zeer tevreden over, gewoon prima service en prima prijs.
Denk dat mijn volgende ook daar vandaan gaat komen ;)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 29 okt 2011 19:59

elboutero schreef:
Stradale schreef:Heren,

Ik ben van plan om voor mijn Prince een setje hoge carbon wielen te kopen. Ik overweeg nu ipv dubbel 50 a 52 mm, voor een 50mm wiel te plaatsen en achter een 80mm, wat vinden jullie hiervan?
lelijk
Verschillende hoogtes wielen past eigenlijk alleen goed op een tijdritfiets.. daat staat het wel bij, ziet er "gefocust" uit
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

cobra427
Forum-lid

cobra427 29 okt 2011 20:18

gekke_henkie schreef:Verschillende hoogtes wielen past eigenlijk alleen goed op een tijdritfiets.. daat staat het wel bij, ziet er "gefocust" uit
Ik heb het op mijn S5; 60 voor 80 achter. Staat geweldig, maarja dit is ook een halve tijdritfiets.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

jensdk
Forum-lid

jensdk 25 nov 2011 08:54

Hi all,

Mijn huidige Giant TCR Advanced SL 2 heeft het begeven, en ik mag van m'n fietsenmaker een nieuw model kiezen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een aantal merken, waaronder Trek, Pinarello en Kuota.

Voor Pinarello kan ik ofwel een FP Quattro nemen, ofwel, mits bijbetaling, een ROKH.

Wat is het verschil tussen beide? Hebben jullie een aanrader?
Bedoeling is om begin volgend jaar wedstrijden mee te rijden.

BjornCycling1
Forum-lid

BjornCycling1 26 nov 2011 20:24

De Rokh is een wat comfortabelere fiets ten opzichte van de Quattro. Dit komt door de iets wat andere geometrie en vooral door de rechte achtervork. Dit zorgt voor een iets minder stijf frame. Voor de wedstrijden kun je dus beter voor de Quattro gaan. Een mooi stijf frame met een geometrie voor de wedstrijdrijder.

bruno1
Forum-lid

bruno1 27 nov 2011 20:57

toontje68 schreef:
adroit schreef:Onderwerp garantie is gewoon een verkoopargument van de dealers van cardsport en dat snap ik ook wel want hoe moet je anders het prijsverschil proberen goed te praten?
Kijk nu zijn we er.. Zit nu op dit moment ook met een gescheurde Opera SL die via de plaatselijke FM ,dan via Card en daarna naar Italie geclaimd gaat worden.
Het frame zit nog volop in de garantie, maar wat duurt het allemaal lang. Garantie loopt trouwens gewoon door vanaf de aankoop van het eerste frame, dus dadelijk heb ik nog maar een paar maanden garantie op het nieuwe frame zitten en als hij weer scheurt heb ik echt een probleem .. Dacht dat de Opera's niet scheurden, maar helaas ook wel :shock:
Gelukkig is dit niet midden in het seizoen gebeurt, anders heb je gewoon een gigantisch probleem..
Mij lijkt ook zoals Adroit al aangaf, rechtstreeks met Italie zaken doen de beste optie is.
In de fietsclub bij ons heeft er ook iemand een Prince gekocht in Rosmalen en is daar zeer tevreden over, gewoon prima service en prima prijs.
Denk dat mijn volgende ook daar vandaan gaat komen ;)
Heb ook een garantie lopen via m,n FM en die heeft weer contact met Card, maar hoe ze daar werken weet ik niet, wat een hautaine houding ze daar hebben is echt verschrikkelijk volgens m,n FM. Een brok ellende met die firma Card naar het schijnt. Dus ik ga nu ook maar eens rechtstreeks met Italië contact opnemen. Ik wil wel weer rijden in Maart.
BPP

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 nov 2011 21:39

Allemaal erg makkelijk van de FM's om zich achter een importeur te verschuilen en die de schuld te geven, terwijl ze zelf voor 100% juridisch aansprakelijk zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bruno1
Forum-lid

bruno1 27 nov 2011 21:57

amclassic-fan schreef:Allemaal erg makkelijk van de FM's om zich achter een importeur te verschuilen en die de schuld te geven, terwijl ze zelf voor 100% juridisch aansprakelijk zijn.
Ja Ja Almclassic-fan dat is wel erg makkelijk door jou bocht. Een FM dient gesteund en ondersteund te worden door een importeur, Card in dit geval, en niet gefrustreerd te worden. Heb zelf ook met Card contact gehad aangaande m,n garantie en ik blijf bij m,n stelling, hautain en arrogant. Het juridische ligt trouwens wel even anders. Daar de genoemde firma met een garantiekaart werkt op hun eigen naam zijn ze ook juridisch aansprakelijk te stellen. Heb trouwens begrepen dat vele FM,s momenteel problemen met de genoemde firma en daardoor naar andere wegen zoeken.
BPP

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 nov 2011 22:05

Zo'n garantie kaart geeft de consument enkel wat extra mogelijkheden tov het standaard consumenten recht, zodat je bijv ook naar een andere dealer toe kunt gaan als je problemen hebt. Punt blijft gewoon dat je naar de leverancier toe kunt gaan en dat die 't binnen een acceptabele termijn op moet kunnen lossen.

Het gezeur met garantie afhandeling van Italiaanse frames is trouwens niet nieuws. Ieder jaar is er op z'n minst 1 merk dat er een zooitje van maakt en er vele maanden over doet om frames te vervangen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 27 nov 2011 22:55

Mijn fietsen maker heeft zelf contact met Italië opgenomen.
Nadat zij hadden bevestigd dat het inderdaad een garantie geval betrof, werd de zaak verder door hem afgehandeld.
Wellicht dat de FM de TS dat ook kan doen, het duurde bij mij alsnog 6 weken maar dat is sneller dan vaak te lezen valt.

Succes.

Plaats reactie