Scott
Als je het idee had iets te lang te zitten op de 58 zou dit ook op te lossen zijn met een iets kortere stuurpen. Misschien dat er ook al een langere opzat dan bij de 56.
Aan de andere kant, als je hier verder goed op zit en je vindt de spacer geen probleem zou ik gewoon lekker gaan fietsen. En wie weet kun je na verloop van tijd wat dieper gaan zitten en haal je gewoon 1 of 2 spacers weg.
Aan de andere kant, als je hier verder goed op zit en je vindt de spacer geen probleem zou ik gewoon lekker gaan fietsen. En wie weet kun je na verloop van tijd wat dieper gaan zitten en haal je gewoon 1 of 2 spacers weg.
Lange benen, dan moet je iets. Een 58 heeft maar 5mm meer reach maar als je minder spacers gaat monteren, komt het stuur toch weer verder naar voren. Dat is nog wel op te vangen met een kortere stuurpen. Maar als je hier op termijn één of twee cm spacers onderuit kunt halen is deze 56 weer de beste keuze. Een 58 voelt waarschijnlijk ook een beetje als een dranghek met die lengte.
Lekker kleurtje en een mooi frame in ieder geval .
Lekker kleurtje en een mooi frame in ieder geval .
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 jun 2020 09:42
Dank voor de reacties. Ben hier gewoon wat onzeker over. Ik heb ook de sizing tool van Scott zelf als belangrijk uitgangspunt genomen, zelfs bij bbl 90 blijft deze mij een 56 adviseren.
Zodoende schrok ik een beetje van de reacties.
Drop is ca 8cm, net ff nagemeten. Weet niet wat als "normaal" gezien wordt voor een endurance uitvoering.
Stuurpen 12cm btw.
Zodoende schrok ik een beetje van de reacties.
Drop is ca 8cm, net ff nagemeten. Weet niet wat als "normaal" gezien wordt voor een endurance uitvoering.
Stuurpen 12cm btw.
Die drop is niet zo groot, zelfs op een endurance fiets mag iemand met lange benen wel een beetje meer hebben.
De stuurpen is wel vrij lang. Dat iemand met jouw lengte op een 56 wordt gezet is vrij normaal. Dat had ik ook blindelings gedaan. Helaas kan de praktijk soms weerbarstiger zijn. Er kunnen twee dingen aan de hand zijn: je bent echt beter af met de 58 of degene die jou op de fiets gezet heeft had zijn dag niet. Met een kortere stuurpen en minder spacers, staat je stuur ongeveer even ver weg.
De stuurpen is wel vrij lang. Dat iemand met jouw lengte op een 56 wordt gezet is vrij normaal. Dat had ik ook blindelings gedaan. Helaas kan de praktijk soms weerbarstiger zijn. Er kunnen twee dingen aan de hand zijn: je bent echt beter af met de 58 of degene die jou op de fiets gezet heeft had zijn dag niet. Met een kortere stuurpen en minder spacers, staat je stuur ongeveer even ver weg.
Campagnolo Ultra Dork
8cm is niet bijzonder veel of weinig.mistraller schreef: ↑10 jun 2020 00:38 Dank voor de reacties. Ben hier gewoon wat onzeker over. Ik heb ook de sizing tool van Scott zelf als belangrijk uitgangspunt genomen, zelfs bij bbl 90 blijft deze mij een 56 adviseren.
Zodoende schrok ik een beetje van de reacties.
Drop is ca 8cm, net ff nagemeten. Weet niet wat als "normaal" gezien wordt voor een endurance uitvoering.
Stuurpen 12cm btw.
Mooie fiets lekker gaan rijden en genieten.
Keer een spacer er tussenuit.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13660
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
181 en BBL90 is voor een scott absoluut een L. Echt geen XL, dat rijd voor geen meter.
Als dat wel beter past heb je niet een te klein frame maar een verkeerd type fiets
Je zadelhoogte zou met jouw BBL 78,5 moeten zijn. Hooguit 79, wat staat die nu?
2cm spacers eruit en het ziet er prima uit en dan is het ook hoe het moet zijn. Dus ik zou me geen zorgen maken.
8cm drop hebben mijn kinderen van 150 . Iemand van 180 of langer met lange benen zit op een racer met racegeometrie minimaal op 10 en meestal vanaf 12cm.
Waar er veel op reageren is de looks en die worden enorm bepaald door dit zadel. Pak een vlak zadel en het ziet er veel beter uit. Maar dat zie je toch niet als je erop zit.
Als dat wel beter past heb je niet een te klein frame maar een verkeerd type fiets
Je zadelhoogte zou met jouw BBL 78,5 moeten zijn. Hooguit 79, wat staat die nu?
2cm spacers eruit en het ziet er prima uit en dan is het ook hoe het moet zijn. Dus ik zou me geen zorgen maken.
8cm drop hebben mijn kinderen van 150 . Iemand van 180 of langer met lange benen zit op een racer met racegeometrie minimaal op 10 en meestal vanaf 12cm.
Waar er veel op reageren is de looks en die worden enorm bepaald door dit zadel. Pak een vlak zadel en het ziet er veel beter uit. Maar dat zie je toch niet als je erop zit.
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe Scott en heb wat adviesprijzen Duitse website naast elkaar gezet
Speedster 20 Disc €1099,-- Addict 20 Disc € 2099,-- à meerprijs €1000,--.
Speedster 20 Disc Gr €1599,-- Addict 20 Disc Gravel € 3799, -- à meerprijs €2200,--.
Wanneer komt scott normaal met de nieuwe modellen?
Speedster 20 Disc €1099,-- Addict 20 Disc € 2099,-- à meerprijs €1000,--.
Speedster 20 Disc Gr €1599,-- Addict 20 Disc Gravel € 3799, -- à meerprijs €2200,--.
Wanneer komt scott normaal met de nieuwe modellen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 jun 2020 09:42
Zadel staat op 79.wasbeer2006 schreef: ↑10 jun 2020 09:28 181 en BBL90 is voor een scott absoluut een L. Echt geen XL, dat rijd voor geen meter.
Als dat wel beter past heb je niet een te klein frame maar een verkeerd type fiets
Je zadelhoogte zou met jouw BBL 78,5 moeten zijn. Hooguit 79, wat staat die nu?
Ik heb hem nu ook vlak gezet, op de foto stond de punt wat naar beneden, dat vond ik niet fijn. Is trouwens een San Marco Shortfit Open.Waar er veel op reageren is de looks en die worden enorm bepaald door dit zadel.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Bij een maat 56 zit toch standaard een stuurpen van 10 cm.mistraller schreef: ↑10 jun 2020 00:38 Dank voor de reacties. Ben hier gewoon wat onzeker over. Ik heb ook de sizing tool van Scott zelf als belangrijk uitgangspunt genomen, zelfs bij bbl 90 blijft deze mij een 56 adviseren.
Zodoende schrok ik een beetje van de reacties.
Drop is ca 8cm, net ff nagemeten. Weet niet wat als "normaal" gezien wordt voor een endurance uitvoering.
Stuurpen 12cm btw.
Je kan sowieso een kortere stuurpen nemen (10cm), zit wat comfortabeler en als het kan geleidelijk wat spacers eruit.
hoi,
Het is inderdaad je zadel op de foto die opvalt. Dus als je die vlakker hebt gezet dan is het prima. Bij dit soort zadels is vlak niet zomaar een waterpas over heel het zadel leggen, omdat het laatste stukje van het zadel erg oploopt zeg maar. Dus vlak bedoelen ze bij zadels als dit dat met name het voorste deel waterpas loopt. Het achterste stukje mag dan nog steeds wat hoger staan.
Maar voor de rest is het een prima fiets hoor. Bij twijfel altijd de kleinere maat. Dat heb jij gedaan, dus goede keus. 8cm drop is ook niet veel. En mocht je in de toekomst alsnog lager willen gaan rijden, dan kan het nu nog. Bij een 58 had het niet gekunt. Bovendien ziet een 58 er ook niet uit voor iemand van 1.81. Dan krijg ie inderaad zo'n dranhek onder je zoals Erny het zo mooi beschreef Goede keus. Mooie fiets.
Oh ja en by the way moeten we die discussie over endurance vs andere frames ook niet overdrijven. Er word regelmatig gesugereerd dat je bij endurance frames rechterop moet zitten. Dat is toch onzin. Je KUNT rechterop zitten omdat ze ietsje korter zijn en vaak een langere balhoofdbuis. Maar dat wil niet zeggen dat het moet. Kijk naar de profs. Als die een endurance fiets rijden zitten ze toch ook niet rechtop.
Het is inderdaad je zadel op de foto die opvalt. Dus als je die vlakker hebt gezet dan is het prima. Bij dit soort zadels is vlak niet zomaar een waterpas over heel het zadel leggen, omdat het laatste stukje van het zadel erg oploopt zeg maar. Dus vlak bedoelen ze bij zadels als dit dat met name het voorste deel waterpas loopt. Het achterste stukje mag dan nog steeds wat hoger staan.
Maar voor de rest is het een prima fiets hoor. Bij twijfel altijd de kleinere maat. Dat heb jij gedaan, dus goede keus. 8cm drop is ook niet veel. En mocht je in de toekomst alsnog lager willen gaan rijden, dan kan het nu nog. Bij een 58 had het niet gekunt. Bovendien ziet een 58 er ook niet uit voor iemand van 1.81. Dan krijg ie inderaad zo'n dranhek onder je zoals Erny het zo mooi beschreef Goede keus. Mooie fiets.
Oh ja en by the way moeten we die discussie over endurance vs andere frames ook niet overdrijven. Er word regelmatig gesugereerd dat je bij endurance frames rechterop moet zitten. Dat is toch onzin. Je KUNT rechterop zitten omdat ze ietsje korter zijn en vaak een langere balhoofdbuis. Maar dat wil niet zeggen dat het moet. Kijk naar de profs. Als die een endurance fiets rijden zitten ze toch ook niet rechtop.
mistraller schreef: ↑10 jun 2020 10:16Zadel staat op 79.wasbeer2006 schreef: ↑10 jun 2020 09:28 181 en BBL90 is voor een scott absoluut een L. Echt geen XL, dat rijd voor geen meter.
Als dat wel beter past heb je niet een te klein frame maar een verkeerd type fiets
Je zadelhoogte zou met jouw BBL 78,5 moeten zijn. Hooguit 79, wat staat die nu?Ik heb hem nu ook vlak gezet, op de foto stond de punt wat naar beneden, dat vond ik niet fijn. Is trouwens een San Marco Shortfit Open.Waar er veel op reageren is de looks en die worden enorm bepaald door dit zadel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De Addict RC is dit jaar nieuw, de Addict disc loopt al een tijdje mee, de laatste jaren als Endurance model.leocuypers schreef: ↑10 jun 2020 10:02 Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe Scott en heb wat adviesprijzen Duitse website naast elkaar gezet
Speedster 20 Disc €1099,-- Addict 20 Disc € 2099,-- à meerprijs €1000,--.
Speedster 20 Disc Gr €1599,-- Addict 20 Disc Gravel € 3799, -- à meerprijs €2200,--.
Wanneer komt scott normaal met de nieuwe modellen?
De Foil zal volgend jaar vernieuwd worden is de verwachting, die loopt ook al een 5 tal jaren mee.
Ook de Addict gravel/cyclocrosser loopt al weer zo'n 4 jaar mee.
De Speedster (alu) loopt al tig jaren mee, is in de disc uitvoering alleen naar steekassen gegaan, daar is/wordt weinig aan veranderd.
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Ik was nog vergeten te vragen waarom van speedster gravel naar addict gravel zo een hoge meerprijs is