Cannondale
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Enkel om het estetische probleem van "te veel" spacers op te lossen
Zoek eens met google op "Conical Carbon Headset".
Er bestaan conische headset spacers tot 45 mm hoogte.
Is alleszins al mooier dan zo verschillende cylindrische carbon ringen op elkaar.
Zoek eens met google op "Conical Carbon Headset".
Er bestaan conische headset spacers tot 45 mm hoogte.
Is alleszins al mooier dan zo verschillende cylindrische carbon ringen op elkaar.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Als het echt niet anders kan dan is het zo maar optisch zal mij worst zijn. Je zult verbaasd zijn hoeveel beter echte raceframes gaan sturen als je het aantal spacers zo minimaal als mogelijk houdt.
Snap nooit dat een koper niet voor de beste bij hem passende fiets gaat maar wel voor de fiets waar de voor hem favoriete prof op rijdt. Als je weet dat de gemiddelde prof zich in allerlei bochten moet wringen op toch maar op een niet custom frame te passen eindig je dus met horden fietsers die "ongeveer" op een fiets passen.... terwijl het toch echt handiger is als de fietskeuze wordt aangepast aan de rijder.
Snap nooit dat een koper niet voor de beste bij hem passende fiets gaat maar wel voor de fiets waar de voor hem favoriete prof op rijdt. Als je weet dat de gemiddelde prof zich in allerlei bochten moet wringen op toch maar op een niet custom frame te passen eindig je dus met horden fietsers die "ongeveer" op een fiets passen.... terwijl het toch echt handiger is als de fietskeuze wordt aangepast aan de rijder.
-
- Forum-lid HC
Ik merk wel dat alleen de afdekplaat van 6mm ook niet optimaal is met totaal tussen de 15 en 25mm spacers inclusief de afdekkap vind ik het fijnste rijden.
Iedereen heeft natuurlijk het recht op een eigen mening en ook het recht op een eigen keuze. Maar in deze discussie over de spacers merk je weer duidelijk het verschil tussen de meningen van hen die gewoon een mening hebben en hen die op basis van kennis en ervaring - je zou ook kunnen zeggen deskundigheid - hun mening geven.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Bijna exact dezelfde maten en lichaam. Dat geeft na het inkorten vandaag deze CAAD10. Drop is nu rond de 9/10 cm dacht ik en zou nog iets lager kunnen.53x11 schreef:Alhoewel het niet mijn bedoeling was een nieuwe spacer-discussie te starten (mijn initiele opmerking over de fiets van Colin was vanuit esthetisch oogpunt) toch maar mijn 2 ct:
Helemaal eens met gaisdergerman. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je, als je een dergelijke "high-end" fiets koopt, je nog nooit eerder op een racefiets hebt gezeten (kan aan mijn beperkte inlevingsvermogen liggen...).
In dat geval weet je toch een beetje hoe je op je fiets wilt zitten? In ieder geval in de termen van comfortabel rechtop vs. racy diep zitten? Dan zoek je toch een fiets uit die bij daarbij past? Een dergelijke fiets koop je toch niet op de groei?
@CaandCannon: Als je bij een drop van 9 cm (redelijk gemiddeld denk ik?) een dergelijke spacerstapel nodig hebt, dan is je frame te klein (of iig de balhoofdbuis te kort). Ik ben zelf ook 1m79, maar mijn binnenbeenlengte is slechts 81 cm. Ik rij op een 56 cm SuperSix (zelfde geo als de CAAD 10), maar met de stuurpen direct op de balhoofdbuis (drop iets van 11 cm meen ik, niet bizar veel iig). Deze framegeo past nou eenmaal beter bij mensen met korte pootjes en/of mensen die heel racy (drop>12 cm) willen zitten.
@ Soap: op welke manier heb jij de drop vastgesteld?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid HC
Als je een lange waterpas hebt gaat dat goed, anders grond bovenkant zadel - grond bovenkant stuur.