Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 jul 2016 12:29

eigenlijk wel een beetje offtopic maar het sluit wel direct aan op de titel 'wat ik nu weer op marktplaats zag'. ik word helemaal gek van het feit dat Marktplaats tegenwoordig zo ongelofelijk veel commerciele adverteerders toelaat. Daardoor zie je gewoon de tweedehands spullen er niet meer tussen .staan (en voor prijsvergelijking heb je andere veel beter plekken)

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 02 jul 2016 12:39

monsieurpinot schreef:eigenlijk wel een beetje offtopic maar het sluit wel direct aan op de titel 'wat ik nu weer op marktplaats zag'. ik word helemaal gek van het feit dat Marktplaats tegenwoordig zo ongelofelijk veel commerciele adverteerders toelaat. Daardoor zie je gewoon de tweedehands spullen er niet meer tussen .staan (en voor prijsvergelijking heb je andere veel beter plekken)
Die ergernis deel ik ook. Daar is MP m.i. ook niet voor bedoeld.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 02 jul 2016 13:43

monsieurpinot schreef:eigenlijk wel een beetje offtopic maar het sluit wel direct aan op de titel 'wat ik nu weer op marktplaats zag'. ik word helemaal gek van het feit dat Marktplaats tegenwoordig zo ongelofelijk veel commerciele adverteerders toelaat. Daardoor zie je gewoon de tweedehands spullen er niet meer tussen .staan (en voor prijsvergelijking heb je andere veel beter plekken)
bij alle spullen is dit tegenwoordig het geval, meneer marktplaats zal goed betaald krijgen voor advertenties van commerciele verkopers.

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 02 jul 2016 14:38

monsieurpinot schreef:eigenlijk wel een beetje offtopic maar het sluit wel direct aan op de titel 'wat ik nu weer op marktplaats zag'. ik word helemaal gek van het feit dat Marktplaats tegenwoordig zo ongelofelijk veel commerciele adverteerders toelaat. Daardoor zie je gewoon de tweedehands spullen er niet meer tussen .staan (en voor prijsvergelijking heb je andere veel beter plekken)
+1
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 jul 2016 14:39

monsieurpinot schreef:eigenlijk wel een beetje offtopic maar het sluit wel direct aan op de titel 'wat ik nu weer op marktplaats zag'. ik word helemaal gek van het feit dat Marktplaats tegenwoordig zo ongelofelijk veel commerciele adverteerders toelaat. Daardoor zie je gewoon de tweedehands spullen er niet meer tussen .staan (en voor prijsvergelijking heb je andere veel beter plekken)
Alsjeblieft. Ik heb inmiddels een hekel aan winkels als Athleteshop gekregen. Telkens als ik iets zoek zijn 189 van de 190 advertenties nieuw en helemaal niet scherp geprijsd en heeft de aanbieder duizenden van zulke advertenties.

Ik heb hier een keer een uitgebreide en nette feedback over ingediend bij Marktplaats aangezien ze 'Uw feedback op prijs stellen' om 'Help Marktplaats te verbeteren'. Ik kreeg de volgende reactie terug:
Beste meneer Poortinga,

U geeft aan dat uw plezier in Marktplaats is gedaald door de commerciële aanbiedingen Ik voorzie u graag van meer informatie.

Marktplaats is een platform, waarop koper en verkoper bij elkaar worden gebracht. Zowel particulieren als bedrijven mogen gebruik maken van dit platform. Dit is toegestaan, zolang advertenties volgens de voorwaarden worden geplaatst.

Veel bedrijven bieden producten aan als 'Nieuw'. Door de filters 'Zo goed als nieuw' en 'Gebruikt' te selecteren kunt u de meeste bedrijfsadvertenties uit uw zoekresultaten filteren. Ik raad aan om deze mogelijkheid eens te proberen. Via de volgende link kunt u meer informatie vinden over hoe u gericht kunt zoeken op Marktplaats en zodoende hopelijk tot meer gewenste zoekresultaten komen:

http://help.marktplaats.nl/help/verkope ... oekmachine

Mocht u advertenties tegenkomen die niet conform de voorwaarden geplaatst zijn, kunt u deze melden via ons Meldsysteem. Met behulp van de knop 'Meld aan Marktplaats' kunt u ons op de hoogte brengen van een advertentie. Met uw melding kunt u een reden voor de verwijdering van de advertentie aangeven. Wij bekijken vervolgens de betreffende advertentie en nemen waar mogelijk gepaste actie.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd of help u graag verder wanneer u nog vragen heeft.

Met vriendelijke groet,

Manon
Helpdesk medewerker
http://www.marktplaats.nl



-----Oorspronkelijk Bericht--------

Ontvangstdatum: 22-4-2016
Categorie: Kopen
Sub-categorie: Probleem met adverteerder

Gestelde vraag:

"Beste Marktplaats,

Ik ben al ruim 10 jaar een regelmatige Marktplaats gebruiker en met veel plezier. Het laatste jaar is mijn plezier in MP echter flink gedaald dankzij de overspoeling van commerciele aanbiedingen.

Bijvoorbeeld de volgende verkoper die enkel nieuwe artikelen tegen vaste winkelprijzen verkoopt: http://www.marktplaats.nl/verkopers/23303652.html

Regelmatig zijn 150 van 170 zoekresultaten nieuwe artikelen van dezelfde verkoper en tegen de volle mep. De kracht van Marktplaats zit in mijn ogen in de handel van gebruikte of zo goed als nieuwe goederen. Nieuw heeft zeker een plaats op MP, maar dan wel tegen een gereduceerd tarief (restpartijen, opruimingen, overjarige modellen, verkeerd besteld, beschadigde doos etc).

De grote hoeveelheid bedrijven die met hun website sterk afhankelijk zijn van MP verpest hetgeen wat Marktplaats zo sterk maakt.

Met vriendelijke groet,
Ype

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 02 jul 2016 14:49

Idd Marktplaats is steeds meer één groot reclame platform voor bedrijven aan het worden. Ze zouden beter twee aparte kanalen kunnen aanbieden. Eén voor de aanbieders zoals wij, gewoon tweedehands spul. En Marktplaats 2.0 voor de bedrijven, die advertenties zijn ook altijd zo matig. Meestal één crappy modelfoto'tje en een verwijzing naar hun eigen website, nul komma nul over het desbetreffende product. :?

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 02 jul 2016 14:54

Op het forum wordt vaak hevig gediscussieerd over de hoogte van spacertorens maar dit kan volgens mij echt niet goed zijn:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=8

Om over de rest van de advertentie maar te zwijgen

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 02 jul 2016 14:57

En ik maar denken dat de mijne hoog was, vergeleken met deze valt de mijne in het niets :D

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 02 jul 2016 15:34

Prijs is net zo hoog als de toren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maak joe woar

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 jul 2016 18:34

Martin78 schreef: bij alle spullen is dit tegenwoordig het geval, meneer marktplaats zal goed betaald krijgen voor advertenties van commerciele verkopers.
en als je filtert op 'gebruikt' en 'zo goed als nieuw'? Dan is 'nieuw' weggefilterd en daarmee alle commerciële aanbieders

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 jul 2016 20:20

wel een goeie inderdaad, was ik eerlijk gezegd nog niet opgekomen, maar dan mis je wel alle nieuwe items van niet commerciele aanbieders

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jul 2016 14:15

Filteren op prijs wil ook wel helpen

Plaats reactie