tourpretendent schreef:Klinkt behoorlijk twijfelachtig, toch?
Wat klinkt er twijfelachtig en niet netjes dan, de uitleg van de USADA of de reactie van de UCI, die een verklaring eist terwijl die reeds op 30 augustus is gegeven?tennisser schreef:Het is ook niet netjes de reden van de vertraging niet kenbaar te maken aan de UCI.
http://www.nusport.nl/wielrennen/289789 ... ekend.html" onclick="window.open(this.href);return false;Er zouden twee redenen zijn waarom USADA nog niet al het bewijs bekend heeft gemaakt. Ten eerste lopen er nog meer onderzoeken, onder meer naar Armstrongs voormalige ploegleider Johan Bruyneel en drie dokters die samenwerkten met de oud-wielrenner. Verder vindt het USADA dat de getuigen moeten worden beschermd tegen invloeden van buitenaf.
Overigens is dit ook wel interessant
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 4_00309750" onclick="window.open(this.href);return false;USADA-baas Travis Tygart werd na de levenslange schorsing van Lance Armstrong tot drie keer toe met de dood bedreigd. Dat vertelde de baas van het Amerikaanse Antidopingagentschap aan de Franse krant L'Equipe. ‘Ze zijn me het waard. De FBI onderzoekt de drie bedreigingen', klinkt Tygart strijdvaardig.
Volgens Travis Tygart is het dossier-Armstrong –dat tegen het einde van het jaar publiek wordt gemaakt– minstens dertig keer straffer dan alle ontboezemingen die onder meer in de boeken van bijvoorbeeld Tyler Hamilton werden gedaan. De ondertussen over de hele wereld bekende Tygart zei tegen de Franse sportjournalist Damien Ressiot dat zijn instelling in februari vanaf nul moest herbeginnen toen de procureur van Californië, André Birotte, besloot het onderzoek van de Food and Drug Association (FDA) naar de zaak Armstrong te klasseren zonder gevolg. ‘Het is een mysterie waarom de zaak op 17februari plots geklasseerd werd. Hoewel, doping is in de Verenigde Staten geen crimineel feit, maar het misbruik van publiek geld is wel echte fraude. De getuigen hebben alles herhaald wat ze voor de burgerrechtbank zegden. Deze dopingzaak is veel groter dan alleen maar Armstrong. Het gaat hier over een door US Postal opgezette actie. We hebben ook de documenten van de Franse overheid gekregen over de zes epo-stalen van de Tour 1999. Het is een belangrijk bewijs, een bevestiging van Armstrongs schuld.'
Volgens Tygart neemt ploegmanager Johan Bruyneel een groot risico door voor een panel van drie onafhankelijke scheidsrechters te verschijnen in plaats van een levenslange schorsing te aanvaarden.
‘Ik weet niet wat hij hoopt. Hij heeft alles te verliezen. Ik had Lance Armstrong de voorbije zeven maanden trouwens twee keer aan de telefoon. Heel protocollair. Indien hij wou samenwerken met ons, dan had hij zijn Tourzeges niet verloren. Tegen einde september krijgen de Internationale Wielerunie (UCI) en het Wereld-Antidopingagentschap (WADA) het dossier van ons.' De Franse minister van Sport, Valérie Fourneyron, zei in de Franse krant ‘Le Monde' dat ze hoopt dat de UCI effectief de Tourtitels van Armstrong afneemt. ‘Ik zou niet begrijpen waarom ze dat niet doet.'