Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

CaadCannon
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2014 14:11

CaadCannon 15 mei 2014 20:35

Heb het nog even goed bekeken en gemeten :-) Onder mijn stuurpen zit 3cm aan spacers, en dan komt de top cap.
Heb de spacers er onder weg gehaald, en de stuurpen op de top cap gemonteerd. Nu heb ik een drop van exact 10cm.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mei 2014 20:40

Goed zitten is belangrijker dan alle regeltjes die sommigen hier menen te moeten opleggen.
Je zou voor minder de foto van je fiets hier niet posten.

Echte renners hebben geen spacers, die zitten nu in de ronde van Italië en de ronde van California. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

CaadCannon
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jan 2014 14:11

CaadCannon 15 mei 2014 20:44

Ik zat vrij relaxed qua positie, en probeer het eens een paar ritten. Als het niet bevalt, ga ik weer terug naar het oude.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 mei 2014 20:49

Goed zitten is belangrijker dan alle regeltjes die sommigen hier menen te moeten opleggen.
Klopt maar is iets heel anders als een rijder die zich aanpast aan de fiets. Goed zitten is iets kopen dat bij jou past i.p.v. is aanwijzen dat mooi glimt en vervolgens krampachtig proberen om het tot zo pas te krijgen dat het nog net wel (of niet) lekker zit.
Bij de meeste dingen vinden we het heel gewoon dat we gaan passen en dat kopen wat het best voldoet. Bij iets duurs als een fiets zou dat ook zo moeten zijn maar vaak laten foto's iets heel anders zien.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 15 mei 2014 21:40

Ik denk dat veel mensen ook niet zo snel weten wanneer ze goed zitten of wat bepaalde houdingen / instelling op de fiets voor consequenties voor het rijgedrag kunnen hebben.. Ik weet het iig niet direct. En heb te weinig fiets koop ervaring om daar echt wat mee te kunnen.. Je kan qua koop frequentie schoenen niet vergelijken met een fiets..
:winkthumb:

colinb
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 apr 2014 11:51

colinb 15 mei 2014 21:55

Juist, ik vind fietsen heel leuk en wil daar goed materiaal voor hebben. Van de techniek heb ik niet veel verstand. Ik ga er van uit dat de zaak waar ik het koop dat wel heeft. Ze hebben mijn opgemeten en de gegevens via een bedrijf uit laten werken. Hirop is mijn fiets gebaseerd.
Nu lees ik hier andere dingen. Zal eens langs gaan bij de zaak waar ik hem gekocht heb om hun visie asn te horen.
2014 Cannondale Supersix EVO Ultegra
2014 Cannondale Flash carbon 3

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 mei 2014 22:19

Het opmeten gaat doorgaans (met de nodige kennis/ervaring) wel goed. Grootste probleem is dat je vervolgens één zaak iets voor je laat uitzoeken. Gezien het feit dat het aantal merken doorgaans beperkt is moet het juiste merk/model maat net in huis zijn (anders wordt het een strijd tussen ethiek/geweten en verkoopcijfers....).
Wat ik me weleens afvraag is waarom aan iemand bijv. een tarmac of Evo verkocht wordt terwijl de klant overduidelijk vele malen beter af zou zijn met een Roubaix of Synapse (waarbij ik voldoende zaken ken die wel gewoon goed adviseren want ook die zijn er echt wel).

Aandachtspunt is wel dat er ook een groep fietsers is die alles best vindt, een nieuwe fiets uit de doos trekt, stuur omdraait en vervolgens jarenlang zo rondrijdt (want die heb je ook).

Gebruikersavatar
Etienne van Tol
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2013 13:47

Gebruikersavatar Etienne van Tol 15 mei 2014 22:32

@sharkman, is dat misschien omdat er hogere marges op bepaalde types fietsen zitten? Ik heb geen idee maar dat komt zomaar in me op.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 15 mei 2014 23:44

Etienne van Tol schreef:@sharkman, is dat misschien omdat er hogere marges op bepaalde types fietsen zitten? Ik heb geen idee maar dat komt zomaar in me op.
Nee, dit komt omdat jij bij de verkoper zegt dat je een EVO wil. Als deze dan aangeeft dat je een Synapse zou moeten hebben ga je weg en koopt de EVO elders. Althans daar is de verkoper bang voor en maakt dan liever de EVO passend.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
Etienne van Tol
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2013 13:47

Gebruikersavatar Etienne van Tol 16 mei 2014 00:12

Das een duidelijk antwoord deijn, feitelijk zijn wij (als koper) hier dus zelf grotendeels verantwoordelijk voor! Domweg omdat sommige kopers dus gewoon een echte racegeometrie prefereren boven een comfortracer ivm looks ed.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mei 2014 06:51

Etienne van Tol schreef:............ ivm looks ed.
Toch ook een heel belangrijke in heel deze discussie :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 mei 2014 08:01

Aandachtspunt is wel dat er ook een groep fietsers is die alles best vindt, een nieuwe fiets uit de doos trekt, stuur omdraait en vervolgens jarenlang zo rondrijdt (want die heb je ook).[/quote]

Ik heb dat nog nooit gezien, een wielrenner die met een omgedraaid stuur rijdt...... :P

Plaats reactie