Tubes for Dummies
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Dat kan gewoon.
Even iets anders: Ik had een vittoria rally tube met een duidelijke bult erin. Na drie ritten werd het alleen maar erger, en besloot ik ze terug te brengen. Garantieformulier in gevuld, en na 2 weken kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe voor me klaarlag. Dat is nog eens service (ik had geen bon en gebruikte banden/tubes zijn nu niet echt die onderdelen waar er gemakkelijk garantie op gegeven wordt).
Even iets anders: Ik had een vittoria rally tube met een duidelijke bult erin. Na drie ritten werd het alleen maar erger, en besloot ik ze terug te brengen. Garantieformulier in gevuld, en na 2 weken kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe voor me klaarlag. Dat is nog eens service (ik had geen bon en gebruikte banden/tubes zijn nu niet echt die onderdelen waar er gemakkelijk garantie op gegeven wordt).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Dank voor je antwoord, ik ga het proberen (hopelijk niet te gauw)de zwarten schreef:Dat kan gewoon.
Even iets anders: Ik had een vittoria rally tube met een duidelijke bult erin. Na drie ritten werd het alleen maar erger, en besloot ik ze terug te brengen. Garantieformulier in gevuld, en na 2 weken kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe voor me klaarlag. Dat is nog eens service (ik had geen bon en gebruikte banden/tubes zijn nu niet echt die onderdelen waar er gemakkelijk garantie op gegeven wordt).
V.w.b. die Vittoria Rally, die wil ik als reserve gaan meenemen voor als het gat te groot is.
Ik had al in diverse reviews gelezen dat ze inderdaad nog wel eens hoogteslagen/bulten willen hebben, maar dit is inderdaad keurig geregeld.
P.S. wat is eigenlijk het verschil tussen Vittoria Rally en Corsa Cr? (zijn beiden 220 tpi als ik mij niet vergis)
Afgelopen week voor het eerst een tube gemonteerd maar loop tegen een probleem aan. De tupe laat erg makkelijk los van de velg.
Heb een nieuwe tube gebruikt en carbon velg helemaal schoongemaakt, opgeruwd en ontvet. Volgens de bijsluiter van continental, een laag op de velg en de tube aangebracht, 12 uur laten liggen en daarna een 2 laag op de tube aangebracht en gemonteerd. Na 24 uur gewacht te hebben toch maar gecontroleerd of de tube vast zat. Maar ik kon de tube met weinig moeite van de veld drukken. Vervolgens nog een extra laagje cement aangebracht met na 24 het zelfde resultaat.
Het cement droogt naar mijn idee ook erg snel, na 5 minuten was het al niet plakkerig meer.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe of kan het aan tubecement liggen (was een nieuwe pot)
Heb een nieuwe tube gebruikt en carbon velg helemaal schoongemaakt, opgeruwd en ontvet. Volgens de bijsluiter van continental, een laag op de velg en de tube aangebracht, 12 uur laten liggen en daarna een 2 laag op de tube aangebracht en gemonteerd. Na 24 uur gewacht te hebben toch maar gecontroleerd of de tube vast zat. Maar ik kon de tube met weinig moeite van de veld drukken. Vervolgens nog een extra laagje cement aangebracht met na 24 het zelfde resultaat.
Het cement droogt naar mijn idee ook erg snel, na 5 minuten was het al niet plakkerig meer.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe of kan het aan tubecement liggen (was een nieuwe pot)
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
één laag op de velg is te weinig. Zeker bij nieuwe velgen of schoongemaakte velgen. Je moet zeker 3 dunne lagen smeren op de velg.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
De vraag is al meerdere keren voorbij gekomen, maar ik heb nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden. Wat is de beste manier om de lijmresten van een gebruikte carbon tubevelg te verwijderen? Ik heb gehoord dat sommige mensen hiervoor een soort mesje gebruiken en daarmee de lijmresten van de velg afschrapen. Of werkt een ontvetter ook gewoon prima?
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Nee, Je moet eerst kijken of de lijmresten nog enigszins egaal op de velg zitten. Dus als de velg nog voorzien is van een lijmlaagje, dan deze laten zitten en er gewoon een nieuwe dunne lijmlaag overheen smeren. Als het niet egaal meer is of je wilt een keer volledig alles schoonmaken, dan kan je het beste aceton of wasbenzine gebruiken. dit kost wat tijd en geduld. Pas op voor de decals op je velg want die kunnen niet goed tegen aceton. Op Youtube vindt je heel veel informatie. Zoek op "ZiPP tubular wheels" en je vindt video's die jouw vragen beantwoorden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29