Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 14 jul 2009 12:34

Volgens mij kan het vanaf de Vogezen zo een beetje elke dag spectakel zijn. Over de tourmalet was de aankomst afdaling gewoon te lang maar in de laatste week zijn het weliswaar niet allemaal HC aankomsten bergop maar toch etappes met veel klimwerk van 1e en 2e categorie tot vlak voor de aankomst met weinig vlak er tussen. Doordat ze de kans hebben te recupereren durven de aanvallende klimmers misschien veel meer aan te vallen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 14 jul 2009 13:38

eelcoz schreef:Als er bergop naar Andorra al nauwelijks wordt aangevallen, kan ik me niet voorstellen dat dat wel zal gebeuren in de etappe naar Aubenas.

Le Grand Bornand zou inderdaad nog kunnen, maar de etappe over de Grand-Bernard + Petit-Bernard heeft weer een afdaling van ruim 30 km naar de finish, wat me een beetje te veel van het goede lijkt.

Misschien ben ik wel te pessimistisch, maar na wat ik in de Pyreneeen heb gezien, heb ik niet zo veel vertrouwen meer in vuurwerk. Ik hoop dat ik het mis heb!
Maar wat is dan het probleem van 30km afdalen naar de finish in Bourg St-Maurice? Als jouw betere klimmersbenen ervoor zorgden dat je eerder op de top arriveerde, hoef jij toch nog louter je stuurmanskunsten in de strijd te gooien? Oké, zo links en rechts een beetje bijtrappen, maar meer toch niet?

Begrijp me trouwens goed, ik zie ook liever elke dag een stevige rit in het hoog- of middengebergte, maar dat is uiteraard geen optie. En ja, met zo'n 10 etappes voor de klassementsrenners vind ik het best wel meevallen allemaal. Een ietwat betere verdeling van de lichte en zware etappes over de 3 weken zou het geheel misschien wat aantrekkelijker maken. Maar aan de andere kant zorgt een loodzware slotweek er wellicht voor, dat de renners die komend weekend nog uitmuntende klmmersbenen hebben, de laatste Tourdagen totaal uit vorm zijn — met nog wat aardverschuivingen in het klassement als gevolg.

Volgens mij ligt het dan ook niet aan het Tour-parcours, maar aan de renners zelf. Met vuurwerk stunten, is doorgaans niet aan te bevelen, maar ze zullen het wel een keer moeten aansteken. Dat je daar weinig vertrouwen in hebt, kan ik me overigens wel voorstellen, ja.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 14 jul 2009 14:40

Buzz schreef: Maar wat is dan het probleem van 30km afdalen naar de finish in Bourg St-Maurice?


Inderdaad. Ik begin mezelf te herhalen. Maar het verschil is nu dat de streep vrijwel direct na de afdaling is. In de pyreneen had je na de afdaling nog 30 km vlak, dat is andere koek.

Nu kun je na met voorsprong boven te zijn, die voorsprong beter verdedigen in je eentje, door goed af te dalen.

eelcoz

eelcoz 14 jul 2009 15:30

Wat vinden jullie trouwens van eventuele acties van de 14 teams die de petitie wel hebben ondertekend tegen de 6 'weigeraars' (Franse ploegen, Garmin en Skill), zoals Lefevre opperde. Eerlijk gezegd zou ik dat vrij zielig vinden. 'We krijgen onze zin niet, dus doen we het zo'.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 14 jul 2009 15:56

eelcoz schreef:Wat vinden jullie trouwens van eventuele acties van de 14 teams die de petitie wel hebben ondertekend tegen de 6 'weigeraars' (Franse ploegen, Garmin en Skill), zoals Lefevre opperde. Eerlijk gezegd zou ik dat vrij zielig vinden. 'We krijgen onze zin niet, dus doen we het zo'.


Het zijn allemaal grote huilbabies

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2009 16:22

Prima standpunt van Maarten Ducrot betreffende de oortjes. Gewoon iedereen een oortje geven maar daarop enkel de informatie van het jurykanaal.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 14 jul 2009 16:51

Zijn er nu nog steeds geen massale valpartijen geweest vandaag? Hoe is het mogelijk... ;)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 14 jul 2009 17:24

Ik zit nog niet te kijken (alleen live-ticker), maar is t boeiend? (lijkt nl. niet zo)
Lijkt er op dat ze die 4 laten zwemmen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 14 jul 2009 17:27

Het peloton staakt. 37 per uur tot aan 40km van de finish...

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 14 jul 2009 17:29

litespeed schreef:Het peloton staakt. 37 per uur tot aan 40km van de finish...


kijken of ze vrijdag ook zo kunnen "staken" ;)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jul 2009 17:32

Timo 2.0 schreef:Prima standpunt van Maarten Ducrot betreffende de oortjes. Gewoon iedereen een oortje geven maar daarop enkel de informatie van het jurykanaal.



Ik begrijp het nut van het experiment niet. Wat is er nu eigenlijk mis met het feit dat ploegleiders hun renners een wedstrijdtactiek meegeven en die bijsturen? In het voetbal staan trainers toch ook tactische richtlijnen te schreeuwen? Ik vind het tactische aspect nu net zo'n mooie kant van het wielrennen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 14 jul 2009 17:35

Zitten er toch een paar bij in die kopgroep die die petitie niet hebben getekend?

Waarom rijden die dan niet door. Lekker veel tijd pakken, en overwinning op je naam zetten.

Gezeik met dat gestaak, wat een onzin. Stelletje losers zijn het.

Plaats reactie