Standplaats: Gran Canaria (Spanje)
- razenderoeland
- Forum-lid
Ik heb een aantal keer een auto gehuurd bij Avis. Prima auto's voor een iets hogere prijs. Er zijn ook goedkopere verhuurders die volgens mij niet slecht zijn
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Avis 1 maal gedaan maar betaal je de hoofdprijs.
1 maal vanuit NL voor complete periode geregeld.
Andere keren gewoon voor bij het hotel (Riu Waikiki en Euginio Victoria) steeds een cabrio gehuurd. Gewoon zo'n "mannetje" die een soort van dependance heeft met aantal auto's. Scheelt op de cabrio zo'n 50 euro tov Avis en altijd goed verlopen.
Andere keren gewoon voor bij het hotel (Riu Waikiki en Euginio Victoria) steeds een cabrio gehuurd. Gewoon zo'n "mannetje" die een soort van dependance heeft met aantal auto's. Scheelt op de cabrio zo'n 50 euro tov Avis en altijd goed verlopen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Ik heb voor aankomende zaterdag 2 auto's gehuurd op het vliegveld via Hertz. Wordt mijn 5e keer naar GC, maar tweede keer dat wij een auto huren. 1 keer via Avis volgens mij, maar die zitten niet echt dichtbij vliegveld, volgens mij 5-10 min met de auto.daniel1975 schreef:Iemand nog een antwoord op mijn vraag over autohuur op de vorige pagina?
Wellicht overbodig, maar er zijn een hoop goedkope aanbieders, maar die werken met prepaid brandstof-principe. Dan betaal je vaak 2 euro of meer per liter. Via Hertz waren de prijzen met een extra bestuurder, op het vliegveld en vol-vol principe het goedkoopst. We zullen zien of de service net zo goed is:)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wij zitten Eugenia V dus denk dat dat gewoon de makkelijkste optie is. Gewoon via receptie oid?fredmtb-sport schreef:Avis 1 maal gedaan maar betaal je de hoofdprijs.
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Aan de voorkant zat toen (2011) een Engelsman met klein bureautje. Heb toen zelfs op een regen/sneeuwdag op het laatste moment een Fiat Panda gehuurd voor weinig, want fietsen die dag werd toch niets. Even plaatje van die sneeuw.daniel1975 schreef:Wij zitten Eugenia V dus denk dat dat gewoon de makkelijkste optie is. Gewoon via receptie oid?
![Afbeelding](http://mtb-sport.nl/2011-images/grancanaria2011-03.jpg)
Mbt brandstof: Altijd vol opgehaald en vol terug brengen. Prepaid brandstof nog nooit van gehoord.
Avis zit gewoon op de airport. Duur? Betaalde dit keer 180 euro voor 7 dagen Skoda Fabia waarbij ik gratis tank benzine kreeg (mocht m dus leeg inleveren). Met 20% kortingscode + vooraf betalen gaan de kosten aardig omlaag.Racer schreef:Ik heb voor aankomende zaterdag 2 auto's gehuurd op het vliegveld via Hertz. Wordt mijn 5e keer naar GC, maar tweede keer dat wij een auto huren. 1 keer via Avis volgens mij, maar die zitten niet echt dichtbij vliegveld, volgens mij 5-10 min met de auto.daniel1975 schreef:Iemand nog een antwoord op mijn vraag over autohuur op de vorige pagina?
Wellicht overbodig, maar er zijn een hoop goedkope aanbieders, maar die werken met prepaid brandstof-principe. Dan betaal je vaak 2 euro of meer per liter. Via Hertz waren de prijzen met een extra bestuurder, op het vliegveld en vol-vol principe het goedkoopst. We zullen zien of de service net zo goed is:)
Heb ook al wel eens bij van die kleine carrentals in Playa gehuurd en dat kost ook 3x niks. Maar dat is voor mij geen optie aangezien ik vanaf de luchthaven anders 2x een taxi nodig heb en dan ben ik duurder uit. Bovendien zit ik met kleine kinderen en bijbehorende kinderzitjes. Bij Avis staan die gewoon los in de garage en kun je die zo pakken. Officieel vragen die lui er belachelijke bedragen voor (12e pd per stoel ofzo).
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Ligt er inderdaad aan hoe/wat je huurt. Transfer vliegveld naar hotel met fiets is al geboekt.
Voor mij is het normaal gesproken 1 dagje huren van een cabrio en dan is Herz over het algemeen duurder..
Maar in 2007 (bij UCI Worldcup) vanuit Nederland samen met vriend een stationcar via het reisbureau voor de 10 dagen gehuurd en waren de kosten vrij laag.
Denk dat het huren van auto per situatie anders is.
Voor mij is het normaal gesproken 1 dagje huren van een cabrio en dan is Herz over het algemeen duurder..
Maar in 2007 (bij UCI Worldcup) vanuit Nederland samen met vriend een stationcar via het reisbureau voor de 10 dagen gehuurd en waren de kosten vrij laag.
Denk dat het huren van auto per situatie anders is.
Ook inderdaad op aanraden van Havana wat codes opgezocht op internet en mooi kunnen gebruiken voor weekje autohuur (7 dagen). Citroen C4 voor 145 euro, komt met volle tank en je betaald enkel de benzine die je gebruikt.havana schreef:Avis zit gewoon op de airport. Duur? Betaalde dit keer 180 euro voor 7 dagen Skoda Fabia waarbij ik gratis tank benzine kreeg (mocht m dus leeg inleveren). Met 20% kortingscode + vooraf betalen gaan de kosten aardig omlaag.Racer schreef:Ik heb voor aankomende zaterdag 2 auto's gehuurd op het vliegveld via Hertz. Wordt mijn 5e keer naar GC, maar tweede keer dat wij een auto huren. 1 keer via Avis volgens mij, maar die zitten niet echt dichtbij vliegveld, volgens mij 5-10 min met de auto.daniel1975 schreef:Iemand nog een antwoord op mijn vraag over autohuur op de vorige pagina?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is idd ook ons idee.fredmtb-sport schreef: 1 dagje huren van een cabrio .
Nog leuke tips om dan heen te rijden trouwens?
Less is bore
Snelweg pakken naar Puerto Mogan. Daar bakkie koffie doen op de boulevard. Dan over de B-weg richting Mogan, vervolgens naar San Nicolas La Aldea. Vervolgens naar Tejada (een leuk dorpje, prachtig en je kunt daar goed lunchen). Weg ernaar toe is schitterend, prachtige kloof met een paar keer steile haarspeldbochten. Vervolgens via Ayacata even naar de top daar fotootje en weer omlaag naar Playa Beton via de geijkte route.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Over de GC-210 naar de GC-60 bedoel je neem ik aan?havana schreef:Vervolgens naar Tejada (een leuk dorpje, prachtig en je kunt daar goed lunchen). Weg ernaar toe is schitterend, prachtige kloof met een paar keer steile haarspeldbochten.
Die hoek van het eiland stond idd nog wel op het lijstje
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Optie van havana inderdaad mooi, maar zijn zoveel mooi stukken.
Zelf 2 jaar terug ook via Mogan de GC-200 verder door gevolgd t/m Agaete (geweldig mooie kustweg).
Agaeta leuk plaatsje (ook voor lunch) en dan stukje door en landinwaarts via de GC-220 terug en dan langs Artenara uiteindelijk omlaag.
Mooi dagvulling, zit er een heel klein beetje aan te denken om deze als Koninginnenrit te pakken, als het mee zit.
Zelf 2 jaar terug ook via Mogan de GC-200 verder door gevolgd t/m Agaete (geweldig mooie kustweg).
Agaeta leuk plaatsje (ook voor lunch) en dan stukje door en landinwaarts via de GC-220 terug en dan langs Artenara uiteindelijk omlaag.
Mooi dagvulling, zit er een heel klein beetje aan te denken om deze als Koninginnenrit te pakken, als het mee zit.