Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 10 aug 2014 19:53

Zorro schreef: Ik probeer zoveel mogelijk, en hoe klein ook, plastic te scheiden. De plastic soep in de oceaan is al groot genoeg.
Hier nog zo'n idioot. Ik ben zelfs zo vreemd dat ik een bananenschil niet achteloos in iemands voortuin werp maar gewoon opvouw en in mijn shirtzakje terug stop en zo snel mogelijk in een vuilnisbak. In tegenstelling tot wat veel mensen denken kunnen bananenschillen in het milieu wel kwaad, ze breken niet makkelijk af, en dat shirt gaat toch de was in.
Veni. Vidi. Fietsie.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 10 aug 2014 20:00

Maar dat is pas echt idioot TumTumTum en compleet off topic :lol: Daar moet je een apart topic voor aanmaken :mrgreen:

Zo'n schil zal me boeien. Is natuurlijk materiaal en of dat dan langzaam afbreekt of niet....soit.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 10 aug 2014 20:28

Bananenschillen gooi ik weg, de rest neem ik mee naar huis. Afbreektijd van een bananenschil is 4-6 weken, heel veel kleine beestjes zijn er blij mee. :)

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 10 aug 2014 23:29

Ik moet toegeven dat ik ze ook regelmatig weg gooi als er geen prullenbak in de buurt is. Maar het schijnt dat er vrij veel pesticiden op de schil zitten, dus wellicht zijn er ook een beestjes die er niet blij van worden ;)

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 10 aug 2014 23:38

+1 TumTumTum, ik doe hetzelfde. Die bananenschil hoort in een vuilnisbak, niet in de berm.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 11 aug 2014 00:08

Ernie C. schreef:Gasten die een tijdritfiets pakken om Kommetjes te pakken...

Sowieso erger ik mij aan als die KOM's hier in NL. Iedereen maakt maar segmenten aan die nergens op slaan. Dat ik 6 KOM's op mijn naam heb staan zegt genoeg, ik heb misschien 3x in de afgelopen 4 jaar boven de 30 gemiddeld gereden.

Maar het meeste erger ik mij aan mijn pols waarmee pijnvrij fietsen bijna nooit gaat. Afgelopen weken wel wat gefietst in de Vogezen en Luxemburg maar afdalen op slechte wegen was echt k.t. De motivatie is ook niet echt groot om af en toe een ritje te maken als je weet dat je daarna 2 dagen niet veel kunt doen.
Tja wat moet je anders pakken als je alleen triathlon fiets hebt ;-) overigens zie ik Kommetjes pakken vooral als interval training. Daar is een tijdrit/triathlon fiets niet specifiek in het voordeel. Tijdens een normale tijdrit training pak ik nooit een KOM de gemiddelde snelheid ligt danwel hoog maar de pieksnelheden overschrijden zelden de 40 km/h. En de meeste KOM's liggen dik boven de 40 km/h gemiddeld.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 11 aug 2014 09:09

Wat is er mis met een tijdritfiets gebruiken voor een segment? Zolang het op spierkracht gaat en niet op een ligfiets lijkt het me prima toch. Op een tijdritfiets moet je altijd nog meer je best doen dan in een peletonnetje, daar gebruik je ook spierkracht van anderen (en die KOMs tellen ook)

Wel irritant: na een training erachter komen dat je gps niet (goed) gewerkt heeft (strava, or it didn't happen). Ook irritant: dat ik me daar überhaupt iets van aantrek! :-\
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 11 aug 2014 09:31

Dat een banenschil langzaam afbreekt is uiteraard waar. Maar gooi je een tak in de bosjes dan is die over een jaar ook nog niet weg. Banenschillen zijn wel degelijk natuurlijk afbreekbaar, ze bestaan alleen uit veel dikke vezels die moeizaam afbreekbaar zijn. Uiteindelijk zijn ze wel weg hoor. Als ik een bananenschil niet meer weg kan gooien moet ik me ook zorgen gaan maken over de boomstronken in het bos.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 11 aug 2014 10:36

Ik zeg niet dat jij het niet kan. Ik zeg dat ik niet doe. Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.
Ernie C. schreef: Die overkill aan segmenten geldt trouwens lang niet alleen in NL. Op b.v. de Grand Ballon vanaf Willer sur Thur kom je 25 :!: segmenten tegen tot aan de top. Dat betekent dus 25 KOM's op 1 zijde van een berg. Hoezo inflatie van een titel.
Ze kunnen het dus beter KoaLS noemen; King of a Lullig Segmentje.
Veni. Vidi. Fietsie.

bve
Forum-lid

bve 11 aug 2014 11:15

53x11 schreef:Wat is er mis met een tijdritfiets gebruiken voor een segment? Zolang het op spierkracht gaat en niet op een ligfiets lijkt het me prima toch. Op een tijdritfiets moet je altijd nog meer je best doen dan in een peletonnetje, daar gebruik je ook spierkracht van anderen (en die KOMs tellen ook)

Wel irritant: na een training erachter komen dat je gps niet (goed) gewerkt heeft (strava, or it didn't happen). Ook irritant: dat ik me daar überhaupt iets van aantrek! :-\
Ik vind het altijd leuk om de segmentjes die langer dan 3 km zijn te rijden op de tijdritfiets. Als ik dan solo harder kan vind ik dat leuk. Een segment van 300m interesseert me niks, alles wat bij mij in de buurt wordt gewonnen is in groepsverband.

jawie
Forum-lid

jawie 11 aug 2014 11:21

Ernie C. schreef: Die overkill aan segmenten geldt trouwens lang niet alleen in NL. Op b.v. de Grand Ballon vanaf Willer sur Thur kom je 25 :!: segmenten tegen tot aan de top. Dat betekent dus 25 KOM's op 1 zijde van een berg. Hoezo inflatie van een titel.
https://strava.zendesk.com/entries/5093 ... for-climbs

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 11 aug 2014 12:09

specializedmerida schreef:
theodorocampagnolo schreef:Ik erger me rot aan wielrenners die hun lege bidon hup in 't milieu kwakken. Slecht voorbeeld, gevaarlijk bovendien (Cancellara die door een weggeworpen bidon z'n sleutelbeen breekt).

Ben het helemaal eens wat milieu aspecten betreft, alleen lijkt het me dat wanneer je vol in koers zit dit niet het belangrijkste is waar je aan denkt.
Het lijkt mij meer de verantwoordelijkheid van de organisatie om na de koers het parcours weer schoon en netjes over te dragen.
Lijkt me lastig voor de organisatie om dat te realiseren bij bergetappes. Volgens mij is 't een mentaliteitskwestie, ook voor coureurs die vol in koers zitten maar ja, ik ben nog van de generatie die 't heel nomaal vindt om z'n eigen troep op te ruimen, ik denk dat dat 't is

Plaats reactie