Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 30 jul 2007 18:07

pjotr schreef:Ik zat me af te vragen wat Rasmussen nou eigenlijk gaat eisen als er een rechtzaak komt? Schadevergoeding, Naamszuivering of wat?

Als Rasmussen de waarheid aan zijn zijde heeft dan vliegt eerst De Rooy eruit met een flinke gouden handdruk om zijn mond te houden. RABO heeft inmiddels laten weten een onafhankelijke partij in te schakelen om precies uit te zoeken wat er gaande was.
Als er sprake is geweest van grote druk van ASO zijde (Clerc) op RABO bank dan kan men dit als pure chantage beschouwen.
Zou dit aan het licht komen en bewezen kunnen worden dan zal RABO bank wel een behoorlijk bedrag naar Rasmussen toeschuiven om een rechtzaak te vermijden.
Het is te gek voor woorden dat iemand (Rasmussen) die nog in de 45 dagen voor de TdF getest is volgens UCI en wederom NIET postief werd bevonden in feite door Monsieur Prudhomme en ASO Clerc wordt afgeschilderd als ongeloofwaardig.
Ook ik vind het onbegrijpelijk dat Rasmussen volgens zeggen verstoppertje heeft gespeeld als hij werkelijk in Italië was ipv in Mexico maar waar is het bewijs? Een mededeling van een Italiaanse journalist! Als op die "getuigenis" Rasmussen werd ontslagen dan dienen de Rooy en onbekende andere RABO en ASO figuren hiervoor verantwoording af te leggen. Wie kan iemand ontslag geven afgaande op de getuigenis van 1 persoon? Weegt het NEE van Rasmussen niet even zwaar als JA van die journalist? Voor een flinke klauw geld willen sommige mensen van alles en nog wat verklaren!
Ik heb inmiddels nu al zoveel leugens aangehoord dat ik werkelijk geen renner, geen ploegleider, geen UCI en ASO bobo meer kan geloven.
Concador beweert ook NIETS gebruikt te hebben. Deed Vinokourov dat ook niet? Die houdt het nu nog steeds vol!
In het geval Rasmussen wordt iemand als doping gebruiker voorgesteld ( niet geloofwaardig heet het dan) terwijl die nog nooit positief is bevonden ! Dus werd er maar een andere reden tot ontslag gefabriceerd! Zelfs ploegleider Breukink werd er niet in gekend! De Rooy is of enorm dom , of eigengereid of hij stond onder enorm zware druk van ASO, RABO en Prudhomme. IK houd het op het laatste.
Wat mij betreft roept de UCI alle ploegen op om volgend jaar de TdF te boycotten net zolang totdat ASO ophoudt met het ondergraven van de status van de UCI!
Dan maar geen TdF ! Zó gaat het ook niet langer met ASO die regelrecht tegen de UCI in gaat en probeert over de ruggen van ploegen en renners de macht te krijgen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 30 jul 2007 18:31

Maatchen schreef:Ook nog een linkje voor wie Rasmussen wil steunen:

http://www.kyllingen.com

Bedankt voor de link, ik heb in ieder geval getekend (pl. 3639) en ik hoop velen met mij.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 30 jul 2007 18:33

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 30 jul 2007 18:44

Echt een geloofwaardiger klassement :rolleye:
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 30 jul 2007 18:46

Marconi schreef:Zou het waar zijn ?????

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... wendel.xml

Ik kan het niet zo weergeven dat je direct kan lezen wat er staat. Als ik een copy maak dan wordt die niet geplaatst.
Nogmaals een poging doen:

Artikel van enkele uren geleden zegt dat Contador ook doping heeft gebruikt. Kan gehele url niet plaatsen en inhoud kan ik niet copieren! Begrijp niet waarom. Kijk maar op RTL nieuws en het schijnt ook op teletext te staan.

'Contador heeft doping gebruikt'
Het is nog maar een dag geleden dat de Spanjaard Alberto Contador de Tour de France heeft gewonnen of hij wordt al weer van dopinggebruik beschuldigd.

Documenten
De Duitse dopingexpert Werner Franke zegt dat hij over documenten beschikt die aantonen dat Contador doping heeft gebruikt. De papieren zouden zijn gevonden bij een huiszoeking bij de Spaanse arts Eufemiano Fuentes.

Testosteron
Volgens Franke staat in de documenten dat Contador insulinepreperaten heeft ingenomen om de aanmaak van testosteron te verhogen. Verder zou hij het astmamiddel trigon hebben gebruikt. "De bevindingen zijn in mijn aktetas beland, maar de zaak wordt in de hoogste Spaanse kringen goed afgedekt", aldus Franke.

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 30 jul 2007 18:50

Theo de Rooy had het in een interview over verdere bewijzen. Waarschijnlijk een afschrift van de creditcard van Rasmussen, dat bewijst dat hij in Italie was. De sponsor is toch een bank, misschien hebben ze die informatie wel doorgespeeld naar Theo.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 30 jul 2007 19:11

Marconi schreef:Testosteron
Volgens Franke staat in de documenten dat Contador insulinepreperaten heeft ingenomen om de aanmaak van testosteron te verhogen. Verder zou hij het astmamiddel trigon hebben gebruikt.

De kranten verhaspelen het alweer lekker. Hij zou insuline hebben gebruikt en een middel om de aanmaak van testosteron te verhogen....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

casran
Forum-lid HC

casran 30 jul 2007 19:29

Maatchen schreef:Voor de verandering gebeurt er Scandinavie ook eens wat; 'jong groen links' overweegt om te gaan uitzoeken of de meldplicht van de sporters niet in tegenspraak is met de privacy-wetgeving.

Die discussie is op zich wel interessant hoor, maar ik vrees dat die politici waarover sprake niet de grootste juristen zijn: de meldingsplicht die ervoor zorgt dat deze sporters gecontroleerd kunnen worden is een relatief beperkte inperking van de privacy met een behoorlijk gerechtvaardigde doelstelling.

Wat bv. niet zou kunnen is publiekelijk het DNA van topsporters op internetdatabanken zetten.
Maar als we out-of-competition controles (ook buiten het actieve wedstrijdseizoen) gaan afschaffen, kan je een zuivere sport wel vergeten. Bepaalde sporters weten maar al te goed waarom ze daarom graag geheimzinnig of slordig doen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 30 jul 2007 19:36

Franke is publiciteits geil en krijgt voor dit artikel dik betaald, zonder ook maar een bewijs te hebben. Ben het echt spuug zat dat de persmuskieten het wielerennen zo neer halen. Dat er een atlete op EPO betrapt is staat nog niet eens in de krant dat zegt genoeg.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 30 jul 2007 20:04

ilfalco2004 schreef:Franke is publiciteits geil en krijgt voor dit artikel dik betaald, zonder ook maar een bewijs te hebben. Ben het echt spuug zat dat de persmuskieten het wielerennen zo neer halen. Dat er een atlete op EPO betrapt is staat nog niet eens in de krant dat zegt genoeg.

Hij schrijft wél bewijzen te hebben! Dat er zo op de doping gejaagd wordt hebben de renners volkomen aan zichzelf te wijten. Als je de boel belazert, dan zitten er konsekwenties aan als je betrapt wordt. Die Contador was niet van onbesproken gedrag gezien zijn recente verleden en dus proberen persmuskieten alles om te weten te komen wat hij nu heeft gebruikt om zó hard te kunnen rijden. Ook die persmuskieten doen hun uiterste best om te verdienen aan dit soort berichtgevingen.

Als kleine renners betrapt worden dan kan ik er nog iets van begrijpen. Die moeten zich het apenlazerus rijden voor de kopmannen. Uit de wind houden, drank halen, wielen afstaan, terugbrengen in peloton enz enz. Maar..... als kakkerlakken zoals Vinokourov en andere grote mannen die rotzooi innemen dan houdt mijn begrip ervoor op.
Vinokourov is vandaag ook ontslagen bij Astana! Good to him !

Ik ben het met je eens dat er bijna geen publicaties zijn van atleten die op doping betrapt zijn. Ook niet van welke atleten die andere 150 zakken met bloed waren die bij Fuentes gevonden werden.Dát is onbegrijpelijk!

De gehele sport is verrot door doping. Ik heb eerlijk gezegd geen waardering meer voor die z.g. kampioenen. Stuk voor stuk sportfraudeurs op een enkele uitzondering na.
Ik rij wel op een krentenbol en een bidonnetje H2O. :-))

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2007 20:51

Hooooo Marconi. Ik ben het vaak met je eens, maar nu even niet. Franke is inderdaad een media- en publiciteitsgeil mannetje. Die heeft niet echt de reputatie goed onderbouwde, betrouwbare artikelen te schrijven.
Less is bore

diogenes
Forum-lid

diogenes 30 jul 2007 21:32

Weet je waar ik ook ziek van word? Dat Riis zijn gele trui moest inleveren, maar dat Virenque gewoon de bolletjestrui mocht houden.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie