Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

casran
Forum-lid HC

casran 30 sep 2009 21:41

EM schreef:
Forza schreef:... Maar daarom krijgt hij ook een schorsing, dat is zijn straf. Als hij na de schorsing weer terug wil keren in het peleton en er een ploeg is die hem wil hebben is hij natuurlijk wat mij betreft welkom terug.

Hele dikke +1. Als iemand iets fouts heeft gedaan en vervolgens zijn straf heeft uitgezeten dan is het wat mij betreft daarmee afgedaan.

... behalve als je het niet eens bent met van die onbenullige bestraffingsperiodes van ocharme 2 jaar. Ik betreur nu al het feit dat iemand die de essentie van de faire sport zo misprijst als een dopingzondaar à la Dekker binnen amper 2 jaar alweer ongestoord kan rondfietsen!! Zo wordt de sport nooit ontdaan van dit soort schurken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 30 sep 2009 21:44

C a s r a n schreef:
EM schreef:
Forza schreef:... Maar daarom krijgt hij ook een schorsing, dat is zijn straf. Als hij na de schorsing weer terug wil keren in het peleton en er een ploeg is die hem wil hebben is hij natuurlijk wat mij betreft welkom terug.

Hele dikke +1. Als iemand iets fouts heeft gedaan en vervolgens zijn straf heeft uitgezeten dan is het wat mij betreft daarmee afgedaan.

... behalve als je het niet eens bent met van die onbenullige bestraffingsperiodes van ocharme 2 jaar. Ik betreur nu al het feit dat iemand die de essentie van de faire sport zo misprijst als een dopingzondaar à la Dekker binnen amper 2 jaar alweer ongestoord kan rondfietsen!! Zo wordt de sport nooit ontdaan van dit soort schurken.

Pieter ik ben het helemaal met je eens!!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

spook
Forum-lid

spook 30 sep 2009 21:48

Luster schreef:Lijkt me wel dat hij nu niet meer het voordeel van de twijfel heeft een wellicht volgende gevallen. Eerst doen als of hij water ziet branden "ik ben geflikt" en dan als zijn schuld toch echt vast staat net doen als of hij niet kei hard heeft staan liegen, Ik maak excuses en kom weer terug. Van zo'n gast kun je toch geen supporter zijn.
Dan liever Basso. Schuld dragen en kei hard weer aan de slag.

+1

Daarnaast vind ik eigenlijk dat een dopingschorsing 4 jaar zou moeten zijn.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

timper
Forum-lid

timper 30 sep 2009 21:49

+1, de schorsingen zijn veel te kort. Binnenkort kunnen we Ricco ook weer verwachten...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 30 sep 2009 21:58

timper schreef:+1, de schorsingen zijn veel te kort. Binnenkort kunnen we Ricco ook weer verwachten...

één nuance: de schorsingen zijn inderdaad te kort voor dit soort feiten en produkten. Indien er een dopingovertreding gemaakt wordt obv een produkt bvb dat in een gewone pijnstiller zit en waarvan de werking twijfelachtig is en de kwade wil niet echt bewezen is mag dat zelfs wat minder zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timper
Forum-lid

timper 30 sep 2009 22:02

fiedoo schreef:
timper schreef:+1, de schorsingen zijn veel te kort. Binnenkort kunnen we Ricco ook weer verwachten...

één nuance: de schorsingen zijn inderdaad te kort voor dit soort feiten en produkten. Indien er een dopingovertreding gemaakt wordt obv een produkt bvb dat in een gewone pijnstiller zit en waarvan de werking twijfelachtig is en de kwade wil niet echt bewezen is mag dat zelfs wat minder zijn.

Ook weer volledig akkoord, er moeten nuances zijn...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

janom
Forum-lid

janom 30 sep 2009 22:19

ach ach ach, wat een zondaar toch die dekker!!!!

waar gaat het hier over? Wie vrij is vAN ZONDEN werpe de eerste steen!

Mensen zijn kuddedieren dat wordt hier weer eens bewezen!!!!

simen
Forum-lid

simen 30 sep 2009 23:09

Topsporters gaan nu eenmaal altijd tot de grens van het toelaatbare om te kunnen winnen.
Dan ga je er ook gemakkelijker een keer al of niet bewust overheen.
In geval van doping is de grens af en toe wel een onduidelijke krijtstreep waarvan niet eens vaststaat waar die precies is getrokken of getrokken had moeten zijn.
Wie daarover beslist is ook nog steeds een strijd.
Met als duidelijk voorbeeld het dossier Valverde.
Blijft dus allemaal erg schimmig,maar dat heeft ook zo zijn eigen charme .
Zij is ook tegen

pierre92
Forum-lid

pierre92 30 sep 2009 23:32

Ik persoonlijk vind het jammer dat Dekker nu zo verguisd wordt.

Iedereen doet alsof hij ontkent heeft, dat heeft hij NIET gedaan.
Natuurlijk is het lullig voor hem dat ze zijn staal gingen testen, die van vele anderen zullen ook wel positief zijn.

Enige nuance alsjeblieft! Wie twijfelt er nog aan David Millar? Of aan Contador, Valverde of Boogerd? Juist, zij hadden niet zo'n grote mond. Het is unfair dat mannen als Ricco en Dekker meer geslachtofferd worden dan mannen die net zo dubieus zijn als zij, maar het geluk gehad hebben dat ze hun stalen van 3 jaar terug niet zijn gaan hertesten.

PS. Dekker heeft natuurlijk wel straf verdiend. Niet meer dan een ander, niet minder.
Op 1 Juli 2011 begint Thomas Dekker aan zijn tweede wielerleven!
fietsen, da\'s mijn verzetje!

casran
Forum-lid HC

casran 30 sep 2009 23:33

janom schreef:ach ach ach, wat een zondaar toch die dekker!!!!

waar gaat het hier over? Wie vrij is vAN ZONDEN werpe de eerste steen!

Mensen zijn kuddedieren dat wordt hier weer eens bewezen!!!!

Excuus? Ik voel me wel degelijk geroepen om nogmaals te bevestigen dat ik dopingzondaars niet hoef in de sport. Ik vind dit nogal een eigenaardige repliek (en bekentenis?) van jou. In een discussie waarbij iemand kinderverkrachters en moordenaars veroordeeld, ga je ook zeggen "wie vrij is van zonden werpe de steen?". Wat een nonsens: natuurlijk is het de verdomde plicht van elke sportliefhebber om zich af te zetten tegen dopinggebruik.
Dekker is verdorie betrapt op het produkt (epo, of althans een variant ervan, dus geen gecontamineerd zalfje) dat al meer dan 10 jaar de wielersport kapot maakt, komt eerst met een smoes af en moet nu ootmoedig bekennen... wat een lef heb jij om te zeggen dat wij die geen steen mogen werpen?!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

carabo
Forum-lid

Gebruikersavatar carabo 30 sep 2009 23:52

Alsof er pas 10 jaar gekloot wordt met prestatieverhogende middelen, wat een dramatisch gedoe.

bike-t
Forum-lid

bike-t 01 okt 2009 00:08

Ben al een tijdje dit forum aan het volgen en lees hier veel interessante meningen en uitlatingen. Toch worstel ik nog met een aantal zaken.

Ik kan begrijpen dat je tegen doping bent gezien de gezondheids risico's. Aan de andere kant denk ik dan is wielrennen op topniveau uberhaupt wel gezond. Valpartijen, uitputting van lichaam en geest e.d.
Ook vanuit het fair-play principe kan ik begrijpen dan je tegen doping bent. Maar is de wielrennerij dan zo'n eerlijke sport waar altijd de sterkste wint. Het is toch algemeen bekend dat sommige overwinningen betaald worden, dat renners aan auto's hangen, geduwd worden in bergritten, auto's en vooral motors niet voldoende afstand houden en ga zo maar door.

Ik denk dat ik er wel vrede mee kan hebben dat als iemand z'n straf uitzit die daarna weer kan fietsen in het profpeleton.

Is het wielrennen dan nog wel geloofwaardig? Aan de ene kant denk ik van niet, aan de andere kant heb ik toch met veel plezier naar bijvoorbeeld de Vuelta gekeken. Terwijl daar toch bijvoorbeeld een Valverde rond rijd (in opspraak) maar ook een Basso (herintreder).
Misschien is dat wel het nieuwe wielrennen :)

Kortom ik ben er nog lang niet uit wat ik nu moet vinden en vanuit welke invalshoek je nu doping moet benaderen (filosofie, rechtskundig, gezondheid enz).

Plaats reactie