Vandaag gefietst in 2007?
nou vandaag werd ik er herinnerd aan dat ik CARA patient ben. het ging niet zo kon geen hoog tempo houden dit ivm de hitte tussen 2 en 4.
Heijen-Gennep-Oeffelt-Haps- St Hubert-Mill- Escharen-Linden-Heumen-Malden-Mook-Plasmolen- Milsbeek- Gennep 26 gem 53km verder ging het wel lekker afgezien van de vele liters pudding in mijn benen.
Heijen-Gennep-Oeffelt-Haps- St Hubert-Mill- Escharen-Linden-Heumen-Malden-Mook-Plasmolen- Milsbeek- Gennep 26 gem 53km verder ging het wel lekker afgezien van de vele liters pudding in mijn benen.
cornelli racing cycles Uden
Na TBT een weekje rustig aan gedaan, had wat last van vermoeidheid.
Vanaf afgelopen zondag weer lekker aan het trainen.
Vandaag A'dam - Lelystad en terug via de Oostvaarderdijk. Heen op die dijk lekker wind mee, dus strak 41-42 gereden, en terug geprobeerd boven de 30 te blijven (gelukt ) en in D2 gebleven. Totaal 113km in 3u31 = 32.1 gemiddeld inclusief uitrijden in A'dam.
Ben heel tevreden want ook niet moe na afloop en droog gebleven!
Enige dat tegenzat waren de onweersvliegjes en muggen op de dijk, my oh my hele wolken. Nieuwe haring is toch lekkerder....
Volgende week nog enkele zware trainingen en dan een weekje rustig aan.
En dan maar hopen dat het genoeg is om de Tour Transalp goed door te komen.
www.transalpvoorkika.nl
PS: om de vraag alvast voor te zijn: waarom gaat iemand in hemelsnaam voor z'n lol naar Lelystad? omdat ik daar moest zijn voor iets anders, dus dan maar combineren van werk en plezier, anders ga ik liever het groene hart of de duinen in.
Vanaf afgelopen zondag weer lekker aan het trainen.
Vandaag A'dam - Lelystad en terug via de Oostvaarderdijk. Heen op die dijk lekker wind mee, dus strak 41-42 gereden, en terug geprobeerd boven de 30 te blijven (gelukt ) en in D2 gebleven. Totaal 113km in 3u31 = 32.1 gemiddeld inclusief uitrijden in A'dam.
Ben heel tevreden want ook niet moe na afloop en droog gebleven!
Enige dat tegenzat waren de onweersvliegjes en muggen op de dijk, my oh my hele wolken. Nieuwe haring is toch lekkerder....
Volgende week nog enkele zware trainingen en dan een weekje rustig aan.
En dan maar hopen dat het genoeg is om de Tour Transalp goed door te komen.
www.transalpvoorkika.nl
PS: om de vraag alvast voor te zijn: waarom gaat iemand in hemelsnaam voor z'n lol naar Lelystad? omdat ik daar moest zijn voor iets anders, dus dan maar combineren van werk en plezier, anders ga ik liever het groene hart of de duinen in.
Die vliegen zijn irritant hè! Gelukkig wordt het wegdek volgend jaar vernieuwd...
Ik reed dinsdag met fietsmaatje hetzelfde rondje maar dan de andere richting op. Amsterdam uit, langs de provinciale weg richting Hoorn, Enkhuizen, dijk over, door Bataviastad en vervolgens op het heerlijk lange fietspad richting Muiden. In totaal 150 km met 34.5 o.i.d. gemiddeld (wel ieder 4 blokken van 20 min. in D3 gereden).
Noord-Holland blijft een fietswalhalla trouwens. Het is er heerlijk rustig, weinig stoplichten en goed wegdek. Veel beter dan de Ringvaart of Amstel, waar het gewoon altijd druk is.
Ik reed dinsdag met fietsmaatje hetzelfde rondje maar dan de andere richting op. Amsterdam uit, langs de provinciale weg richting Hoorn, Enkhuizen, dijk over, door Bataviastad en vervolgens op het heerlijk lange fietspad richting Muiden. In totaal 150 km met 34.5 o.i.d. gemiddeld (wel ieder 4 blokken van 20 min. in D3 gereden).
Noord-Holland blijft een fietswalhalla trouwens. Het is er heerlijk rustig, weinig stoplichten en goed wegdek. Veel beter dan de Ringvaart of Amstel, waar het gewoon altijd druk is.
@havana: ben heel benieuwd wat wegdek met de vliegjes te maken heeft? zitten ze in de scheurtjes van het asfalt van de rijweg? het fietspad is beton daar zit niet veel tussen denk ik zo....
Noord- en Zuid-Holland vind ik prachtig om te fietsen. Favorieten:
A'dam - Ouderkerk - Abcoude - Loenersloot - Breukelen - Woerdense Verlaat - Uithoorn - A'dam
(met evt een uitbreiding: rondje Nieuwkoopse plassen: via de Meije heen en Nieuwkoop terug)
Door de duinen naar Noordwijk of Scheveningen (alleen 's ochtends vroeg want anders te druk)
Naar Hoorn - Enkhuizen via de toeristische route en dan via Alkmaar terug
Het bekendje 'Rondje Hoep' is ook op tal van manieren leuk uit te breiden met verrassende lusjes over stille weggetjes.
En de bruggen (bij Loenen, bij Breukelen) kan je gebruiken om een paar keer heen en weer overheen te gaan op de macht....
Noord- en Zuid-Holland vind ik prachtig om te fietsen. Favorieten:
A'dam - Ouderkerk - Abcoude - Loenersloot - Breukelen - Woerdense Verlaat - Uithoorn - A'dam
(met evt een uitbreiding: rondje Nieuwkoopse plassen: via de Meije heen en Nieuwkoop terug)
Door de duinen naar Noordwijk of Scheveningen (alleen 's ochtends vroeg want anders te druk)
Naar Hoorn - Enkhuizen via de toeristische route en dan via Alkmaar terug
Het bekendje 'Rondje Hoep' is ook op tal van manieren leuk uit te breiden met verrassende lusjes over stille weggetjes.
En de bruggen (bij Loenen, bij Breukelen) kan je gebruiken om een paar keer heen en weer overheen te gaan op de macht....
Vandaag weer heerlijk gefietst, lekker weer en nauwelijks wind. Ronde van 90 km van venray-westerbeek-st anthonis-wanroy-mill-grave-mill-wanroy-st anthonis-stevensbeek-overloon-venray. Even opgereden met een drietal uit Deurne waarbij het toch lekker is om even kop over kop door te trekken naar 36,5 in het uur. In mijn eentje rijd ik rondom de 30 in het uur met soms interval naar 35 in het uur maar ook momenten ontspannen rijden met 26 in het uur. Fietsen is heerlijk, toch!!
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04
[quote="raphaël"]Door de duinen naar Noordwijk of Scheveningen (alleen 's ochtends vroeg want anders te druk)
[/quote]
Mwoah, dat valt ookwel mee. Zonet ergens tussen half zeven en zeven klein stukje duinen van Langevelderslag naar Wassenaar gedaan en dat was lekker rustig. En dat is eigenlijk altijd rond die tijd.
[/quote]
Mwoah, dat valt ookwel mee. Zonet ergens tussen half zeven en zeven klein stukje duinen van Langevelderslag naar Wassenaar gedaan en dat was lekker rustig. En dat is eigenlijk altijd rond die tijd.
610 km en 3700 hoogte meters in 27 uur. Gedurende de dag was het 32° om 19:00 uur was het nog 28°. Na 180 km door een foute afslag raakte ik het kopgroepje van 4 kwijt. De rest in m'n uppie gereden. De hitte was killing (omgeving Savoie - Drome in FR). De nacht werd koeller dus goed door kunnen trappen. Raakte om 03:00 weer even de route kwijt en in een of ander mini-gat kwamen net 2 boys thuis die iets teveel gedronken hadden. Die dachten dat ze met een gek te maken hadden. Ik zeg "Morestel, wele kant?", "oh monsieur, veel te ver, wel 50 km". Heb ik ze verteld dat ik er op dat moment 450 op had zitten en er nog maar 150 hoefde... die kwamen niet meer bij... Heb ervan genoten! Maar m'n kont op dit moment ... paar dagen revisie
edit: heb net m'n HAC datas samengevoegd en het waren geen 4500 maar 3700 hoogte meters. Het verloop tussen dezelfde start / stop hoogte was 15 meter. Het 20 seconden interval zorgt er wel voor dat piekjes gemist worden.
edit: heb net m'n HAC datas samengevoegd en het waren geen 4500 maar 3700 hoogte meters. Het verloop tussen dezelfde start / stop hoogte was 15 meter. Het 20 seconden interval zorgt er wel voor dat piekjes gemist worden.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="HenkV"]610 km en 4500 hoogte meters in 27 uur. Gedurende de dag was het 32° om 19:00 uur was het nog 28°. Na 180 km door een foute afslag raakte ik het kopgroepje van 4 kwijt. De rest in m'n uppie gereden. De hitte was killing (omgeving Savoie - Drome in FR). De nacht werd koeller dus goed door kunnen trappen. Raakte om 03:00 weer even de route kwijt en in een of ander mini-gat kwamen net 2 boys thuis die iets teveel gedronken hadden. Die dachten dat ze met een gek te maken hadden. Ik zeg "Morestel, wele kant?", "oh monsieur, veel te ver, wel 50 km". Heb ik ze verteld dat ik er op dat moment 450 op had zitten en er nog maar 150 hoefde... die kwamen niet meer bij... Heb ervan genoten! Maar m'n kont op dit moment ... paar dagen revisie[/quote]
Pff.. BIKKEL met 6 hoofdletters! Wat voor soort tocht was dit? 'Kopgroepje' klinkt alsof deze uitputtingsslag ook daadwerkelijk een competitief karakter kende..?
Pff.. BIKKEL met 6 hoofdletters! Wat voor soort tocht was dit? 'Kopgroepje' klinkt alsof deze uitputtingsslag ook daadwerkelijk een competitief karakter kende..?
[quote="HenkV"]610 km en 4500 hoogte meters in 27 uur. [/quote]
Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst 610 km gereden heb, laat staan 4500 hoogtemeters!! Klinkt als een fantastische prestatie: respect hoor.
Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst 610 km gereden heb, laat staan 4500 hoogtemeters!! Klinkt als een fantastische prestatie: respect hoor.
race: S-Works Tarmac \'06
[quote="LVGH"][quote="HenkV"] Wat voor soort tocht was dit? 'Kopgroepje' klinkt alsof deze uitputtingsslag ook daadwerkelijk een competitief karakter kende..?
[/quote]
Dit zijn zogenaamde brevetten die in de hele wereld te rijden zijn. Nederland/Australie etc. Als je een 200 -300-400 en 600 km hebt gereden mag je je inschrijven voor Parijs Brest Parijs, 1235km in max 90 uur. De snelsten doen dit in 42 uur.
Nee, het is geen competitie maar ga er maar van uit dat "vooraan" toch sprake is van enige drang bij de deelnemers.
Routes zijn niet gepijld, je krijgt een route op papier. Stempelen doe je in het dorp waar op het papiertje staat "controle". Je gaat dan een willekeurige shop in vult de tijd in en de winkelier zet een stempeltje. Je vult je bidons, rust even en weer weg....
[/quote]
Dit zijn zogenaamde brevetten die in de hele wereld te rijden zijn. Nederland/Australie etc. Als je een 200 -300-400 en 600 km hebt gereden mag je je inschrijven voor Parijs Brest Parijs, 1235km in max 90 uur. De snelsten doen dit in 42 uur.
Nee, het is geen competitie maar ga er maar van uit dat "vooraan" toch sprake is van enige drang bij de deelnemers.
Routes zijn niet gepijld, je krijgt een route op papier. Stempelen doe je in het dorp waar op het papiertje staat "controle". Je gaat dan een willekeurige shop in vult de tijd in en de winkelier zet een stempeltje. Je vult je bidons, rust even en weer weg....
Mijn trainingen op bikeplanner.com