Mijn fiets en resultaten
Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 18 Maart 2007
Dit lijkt wel een multiculturle samenlevening die tt-fiets van je.. Het is niet echt bepaald allemaal goedpassen bij elkaar vind ik. Sowiezo vind ik die kettingbladen op je wegfiets en je tt-fiets totaal niet mooi (mijn smaak), maar zal zeker lichter zijn?
En wat Casran al zei, en een aanvulling daarop: zulke mooie (en dure) onderdelen horen niet bepaald op zo'n frame.
Mijn bescheiden mening... Maar bij een TT gaat het om de aero, en niet om gewicht.
weinig aan te vullen, kvind het ook niet echt bepaald mooi.maar dat is mijn bescheiden mening...
Dit lijkt wel een multiculturle samenlevening die tt-fiets van je.. Het is niet echt bepaald allemaal goedpassen bij elkaar vind ik. Sowiezo vind ik die kettingbladen op je wegfiets en je tt-fiets totaal niet mooi (mijn smaak), maar zal zeker lichter zijn?
En wat Casran al zei, en een aanvulling daarop: zulke mooie (en dure) onderdelen horen niet bepaald op zo'n frame.
Mijn bescheiden mening... Maar bij een TT gaat het om de aero, en niet om gewicht.
weinig aan te vullen, kvind het ook niet echt bepaald mooi.maar dat is mijn bescheiden mening...
Vind het een rare-mix van onderdelen op je TT.
Zet allereerst je tijdritstuur anders.
En neem of alles (op remmen na) campa. of Shimano of SRAM.
Nu heb je een mix van SRAM, Campa, Shimano.
Ik heb trouwens dezelfde stuurpen trouwens als jouw, standaard top-cap die erbij zit is mooier.
Zet allereerst je tijdritstuur anders.
En neem of alles (op remmen na) campa. of Shimano of SRAM.
Nu heb je een mix van SRAM, Campa, Shimano.
Ik heb trouwens dezelfde stuurpen trouwens als jouw, standaard top-cap die erbij zit is mooier.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 19 Maart 2007
Zet allereerst je tijdritstuur anders.
Lijkt mij inderdaad dat je met t stuur zo laag een hoop lucht 'schept' met je armen.
Zet allereerst je tijdritstuur anders.
Lijkt mij inderdaad dat je met t stuur zo laag een hoop lucht 'schept' met je armen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Hallo,
Zoals ik al zei is hij nog lang niet af.... Eerst en vooral begrijp ik niet waarom dit frame gezien wordt als een goedkoop frame? Ik zei jullie dat het een GT is van enkele jaren geleden (zoals de verkoper mij vertelde) en dat ik het aan een spotprijs kon krijgen. Nadat de tijdritfietsensite werd opgericht kwam ik tot inziens dat het frame in de tijd (enkele jaren geleden, 2à3) gebruikt werd door de profs van Quickstep, dus hetzelfde frame als de profs over een paar jaren terug. Over de kwaliteit van het frame valt dus niet te discussiëren.
Een reactie op een post van Pjotr
"Mijn bescheiden mening... Maar bij een TT gaat het om de aero, en niet om gewicht."
Wel bij mij ook, daarom dat ik zeker de Carbon-Ti bladen ga steken, die zijn veeeel dichter en dus meer aero dan de standaard Ultegra bladen....
En zoals andere dachten op te merken over de stand van het stuur vertelde ik in mijn post al dat het nog lang niet de definitieve positie is die ik ga aannemen. (ook tussen de foto's staat af en toe tekst). Om nog een terug te komen op het feit dat de opstelling nog niet is zoals hij zou moeten worden gaan we naar de mix van alle merken: het crank (vertelde ik al) blijft er niet op, het is een vervanger voor een FSA dat ik nog moet krijgen onder garantie (carbon maarja...). De Sram Force voorderailleur is erop gekomen nadat ik zag dat op mijn racefiets alles perfect functioneerde met de voorversnelling.
En over het topcap van de stuurpen sorry maar dat zit er dan blijkbaar in België niet bij, nog nooit een topcap meegekregen met een Pro stuurpen...
@11-speed: Zoals in het topic al meerdere keren verteld is, is dat geen bewuste keuze, ik heb de wielen op die manier voor een goede prijs kunnen kopen. De wielen zijn ook nog lang niet definitief zoals al eerder gezegd.
Misschien nog een belangrijke opmerking is dat ik de TT fiets met een zo beperkt mogelijk budget heb opgebouwd (buiten het stuur dan), het meeste materiaal komt dus gewoon vanuit de schuif uit de garage. In de toekomst spendeer ik er misschien nog wel wat meer geld aan maar er waren eerst nog andere kosten. En oh ja, indien eraan getwijfeld mocht worden: het zadel en de zadelpen zijn ook maar voor even!
Zoals ik al zei is hij nog lang niet af.... Eerst en vooral begrijp ik niet waarom dit frame gezien wordt als een goedkoop frame? Ik zei jullie dat het een GT is van enkele jaren geleden (zoals de verkoper mij vertelde) en dat ik het aan een spotprijs kon krijgen. Nadat de tijdritfietsensite werd opgericht kwam ik tot inziens dat het frame in de tijd (enkele jaren geleden, 2à3) gebruikt werd door de profs van Quickstep, dus hetzelfde frame als de profs over een paar jaren terug. Over de kwaliteit van het frame valt dus niet te discussiëren.
Een reactie op een post van Pjotr
"Mijn bescheiden mening... Maar bij een TT gaat het om de aero, en niet om gewicht."
Wel bij mij ook, daarom dat ik zeker de Carbon-Ti bladen ga steken, die zijn veeeel dichter en dus meer aero dan de standaard Ultegra bladen....
En zoals andere dachten op te merken over de stand van het stuur vertelde ik in mijn post al dat het nog lang niet de definitieve positie is die ik ga aannemen. (ook tussen de foto's staat af en toe tekst). Om nog een terug te komen op het feit dat de opstelling nog niet is zoals hij zou moeten worden gaan we naar de mix van alle merken: het crank (vertelde ik al) blijft er niet op, het is een vervanger voor een FSA dat ik nog moet krijgen onder garantie (carbon maarja...). De Sram Force voorderailleur is erop gekomen nadat ik zag dat op mijn racefiets alles perfect functioneerde met de voorversnelling.
En over het topcap van de stuurpen sorry maar dat zit er dan blijkbaar in België niet bij, nog nooit een topcap meegekregen met een Pro stuurpen...
@11-speed: Zoals in het topic al meerdere keren verteld is, is dat geen bewuste keuze, ik heb de wielen op die manier voor een goede prijs kunnen kopen. De wielen zijn ook nog lang niet definitief zoals al eerder gezegd.
Misschien nog een belangrijke opmerking is dat ik de TT fiets met een zo beperkt mogelijk budget heb opgebouwd (buiten het stuur dan), het meeste materiaal komt dus gewoon vanuit de schuif uit de garage. In de toekomst spendeer ik er misschien nog wel wat meer geld aan maar er waren eerst nog andere kosten. En oh ja, indien eraan getwijfeld mocht worden: het zadel en de zadelpen zijn ook maar voor even!
Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 19 Maart 2007
@11-speed: Zoals in het topic al meerdere keren verteld is, is dat geen bewuste keuze, ik heb de wielen op die manier voor een goede prijs kunnen kopen. De wielen zijn ook nog lang niet definitief zoals al eerder gezegd.
Was geen verwijt, enkel een vraag.....
@11-speed: Zoals in het topic al meerdere keren verteld is, is dat geen bewuste keuze, ik heb de wielen op die manier voor een goede prijs kunnen kopen. De wielen zijn ook nog lang niet definitief zoals al eerder gezegd.
Was geen verwijt, enkel een vraag.....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bo je had toch nog een dura ace buitenblad liggen? Waarom zet je dat er niet op, dat ziet er al een stuk beter uit dan dit Carbon-ti blad, dat is namelijk de 1e stap in een beetje meer eenheid in de fiets.
Op je racefiets rijdt je toch met een Record voor-derailleur?
Op je racefiets rijdt je toch met een Record voor-derailleur?
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Maart 2007
Bo je had toch nog een dura ace buitenblad liggen? Waarom zet je dat er niet op, dat ziet er al een stuk beter uit dan dit Carbon-ti blad, dat is namelijk de 1e stap in een beetje meer eenheid in de fiets.
Op je racefiets rijdt je toch met een Record voor-derailleur?
Bo mag ook niet rijden met dat Dura-Ace blad aangezien het een 53 is, en juniors mogen maar 52*14 rijden
Bo je had toch nog een dura ace buitenblad liggen? Waarom zet je dat er niet op, dat ziet er al een stuk beter uit dan dit Carbon-ti blad, dat is namelijk de 1e stap in een beetje meer eenheid in de fiets.
Op je racefiets rijdt je toch met een Record voor-derailleur?
Bo mag ook niet rijden met dat Dura-Ace blad aangezien het een 53 is, en juniors mogen maar 52*14 rijden
Nulla tenaci invia est via!
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 18 Maart 2007
Dat Walser stuur ziet er wel gelikt uit, maar liggen die armhouders nu gemakkelijk op dat pure carbon? Mij lijkt het niet meteen zo gemakkelijk te liggen aangezien je met je huid dat op de gaatjes van de vijzen zal komen te liggen. Of komt er hier nog een mousse over?
Dat Walser stuur ziet er wel gelikt uit, maar liggen die armhouders nu gemakkelijk op dat pure carbon? Mij lijkt het niet meteen zo gemakkelijk te liggen aangezien je met je huid dat op de gaatjes van de vijzen zal komen te liggen. Of komt er hier nog een mousse over?
Nulla tenaci invia est via!
@Bo :
Heb jij verschillende gaatjes in je Walser geboord om de bekabeling door te leggen van de remhendels en/of shifters ?
Kan je indien mogelijk eens een detailfoto posten van de onderzijde van het gemonteerde Walserstuur met de eventuele aanpassingen ?
Je kan me er een grote dienst mee bewijzen !
Alvast bedankt,
cristallo
Heb jij verschillende gaatjes in je Walser geboord om de bekabeling door te leggen van de remhendels en/of shifters ?
Kan je indien mogelijk eens een detailfoto posten van de onderzijde van het gemonteerde Walserstuur met de eventuele aanpassingen ?
Je kan me er een grote dienst mee bewijzen !
Alvast bedankt,
cristallo
Cristallo er bestaat een topic over:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... icID=11297
Er hoeven geen gaatjes ingeboord te worden, reeds voorzien van gaatjes.
Enkel interne bekabeling mogelijk bij de remhendels.
Walser levert er zachte steuntjes bij die je der op kan plakken, TIP: Gebruik tape/plakband dat aan weers-kanten plakt om het te bevestigen, geen lijm.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... icID=11297
Er hoeven geen gaatjes ingeboord te worden, reeds voorzien van gaatjes.
Enkel interne bekabeling mogelijk bij de remhendels.
Walser levert er zachte steuntjes bij die je der op kan plakken, TIP: Gebruik tape/plakband dat aan weers-kanten plakt om het te bevestigen, geen lijm.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)