Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 19 aug 2012 12:31

rtr1964 schreef:Hoi,

Ik ben 2e eigenaar van een Koga SuperWinner-C uit 2005, waar spontaan scheuren in het frame ontstaan.
En Koga geeft helaas niet thuis.
Ze geven maar 3 jaar garantie op een frame en ook nog alleen aan de 1e eigenaar.
Voor mij dus nooit een Koga meer...
Fabrieksgarantie geldt toch altijd alleen voor de eerste eigenaar? Lijkt me geen reden om van een toekomstige Koga af te zien.

siebe27
Forum-lid

siebe27 31 mar 2013 22:21

Hallo ik ben siebe ik zit hier al een tijd op t forum eerst reed ik een cube agree gtc race, ik zat toen op t forum onder een andere naam, ik had mn cube verkocht wegens gebrek aan tijd, na een een tijdje kreeg ik hier aardig spijt van en besloot ik een nieuwe racer aan te schaffen.
ik heb me deze week een nieuwe koga kimera road 3k besteld,

Zodra hij binnen is post ik foto's

Gegroet.

siebe27
Forum-lid

siebe27 08 apr 2013 10:40

Afbeelding

Hier mijn nieuwe koga

Jens383
Forum-lid

Jens383 06 mei 2013 14:19

hallo siebe,
ben erg benieuwd hoe de de kimera k3 bevalt.
graag lees ik jou ervaringen met deze mooie fiets
wat je wel of niet bevalt
grt

maup
Forum-lid

maup 07 mei 2013 19:50

Ik heb een Kimera K1 FPC sinds vorig jaar. Prima fiets, licht en stijf, rijdt super, maar ik ga 'm toch weg doen na de zomer.
Reden: ik ga weer terug naar Cannondale, dat is en blijft mijn eerste keus!

Mooie fiets Siebe!!

Remco H
Forum-lid

Remco H 18 mei 2013 21:15

Erg rustig hier.
Vanaf vandaag behoor ik ook tot de Koga-bezitters. Een Kimera Road UD Team Ultegra Compact.
Net mijn eerste rit erop gemaakt. Maar dat was best wel wennen aan zo'n nieuwe fiets.

Afbeelding

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 19 mei 2013 14:38

[quote="Remco H"]Erg rustig hier.
Vanaf vandaag behoor ik ook tot de Koga-bezitters. Een Kimera Road UD Team Ultegra Compact.
Net mijn eerste rit erop gemaakt. Maar dat was best wel wennen aan zo'n nieuwe fiets.

Wennen in positieve zin, neem ik aan?
Mooie fiets hoor!

Maruss
Forum-lid

Maruss 19 mei 2013 19:38

ben zelf ook al weer ene tijdje eigenaar van een Koga. Helaas heb ik er nog geen km op gereden, maar ben ook wel geinteresseerd in wat er te wennen viel aan deze nieuwe fiets.

Remco H
Forum-lid

Remco H 20 mei 2013 12:42

Jaap Telder schreef:Mooie fiets hoor!
Dankjewel.
Jaap Telder schreef:Wennen in positieve zin, neem ik aan?
Marrus schreef:ben zelf ook al weer ene tijdje eigenaar van een Koga. Helaas heb ik er nog geen km op gereden, maar ben ook wel geinteresseerd in wat er te wennen viel aan deze nieuwe fiets.
Er zijn een paar dingen waar ik aan kan denken, wat het wennen betreft:
  • Wennen aan het weer rijden op een racefiets. Dat was vorig jaar juli voor het laatst (vanwege een lekke band), en een racefiets gaat heel anders met je krachten om dan een gewone fiets. Daar moeten de spieren zich weer even op instellen. Lekker stevig tekeer gaan met de tanden op elkaar was er in ieder geval nog niet bij.
  • De versnellingen laten zich anders bedienen dan op mijn vorige racefiets. Bij de vorige ging het op het frame, en nu via de remhendels. Mijn vorige racefiets is 20 jaar oud. En er zijn natuurlijk nog wel meer verschillen.
  • En sowieso natuurlijk de hele kennismaking met een nieuwe fiets. Het is toch even uitproberen, kijken hoe hij rijdt. Het lijkt me wel een fiets waar je makkelijk hard op kan gaan, en dat is natuurlijk belangrijk. Ik had er weinig moeite mee, om als de snelheid niet helemaal naar mijn zin was, even een zetje te geven naar een wat hogere snelheid.
Bij de eerste rit had ik er nog niet meteen een heel uitgesproken gevoel bij. Of het moet vooral het gevoel zijn van: ik haal er nu nog lang niet uit wat er in zit met deze fiets. Maar dat zal vanzelf wel beter worden, verwacht ik.

Remco H
Forum-lid

Remco H 04 jun 2013 19:57

Inmiddels ben ik, na vier ritten, wat meer ingespeeld op mijn nieuwe fiets.
Wat mij betreft is het gewoon een goed rijdende fiets. Geen rare dingen, hij doet het gewoon prima. Ik heb ook weinig ervaring met andere racefietsen, dus wat moet je dan precies voor specifieks zeggen?
Oneffenheden geeft hij nogal door. Stijve fiets, zullen we maar zeggen? Zwabberen doet 'ie in ieder geval niet naar mijn waarnemen. Voor het comfort kies je deze fiets niet. Hij is meer op sport gericht.
Gisteren voelde ik soms mijn zitgebeente nogal op het zadel. Dat zal gewenning zijn, denk ik? Vandaag viel het mij niet zozeer op.
Wat de snelheid betreft: ik heb het gevoel dat mijn spieren nog de nodige training behoeven. Dan zou er toch meer uit te halen moeten zijn. Al gaat het nu al wel een stuk beter dan bij de eerste rit.
Over de fiets heb ik niks te klagen. Die bevalt wel.

Er bestaat ook speciale fietskleding voor deze fiets. Zie hier.
Ik heb er inmiddels een setje van.

wilcopot
Forum-lid

wilcopot 16 jun 2013 22:29

Ik rij inmiddels al weer een week op mijn nieuwe Koga Kimera Road Pro UD Di2. Ik ben een zeer tevreden mens ;-)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 798&type=1

nelus
Forum-lid

nelus 20 jun 2013 21:25

Afbeelding
Dit is de mijne.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

Plaats reactie