Specialized
-
- Forum-lid HC
Imho. kun je beter nooit frames ongezien kopen (bespaart je een hoop ellende en gezeur achteraf).
Wordt natuurlijk wat anders als je het geld kunt missen en bereid bent het risico aan te gaan.
Het afgebeelde frame is overjarig en de prijs niet echt spectaculair laag dus het kan weleens een goed aanbod zijn.
De frames waar Specialized op doelt bestaan wel degelijk. Vermoedelijk maakt de producent in de downtime gebruik van de mallen of betreft het afgekeurd materiaal. Heb er tot op heden pas eentje gezien en alhoewel het misschien best goede frames kunnen zijn zou ik er niet graag op gaan fietsen (overigens zie je ook regelmatig Willier frames zonder logo's voorbij komen en daarvoor geldt hetzelfde).
Wordt natuurlijk wat anders als je het geld kunt missen en bereid bent het risico aan te gaan.
Het afgebeelde frame is overjarig en de prijs niet echt spectaculair laag dus het kan weleens een goed aanbod zijn.
De frames waar Specialized op doelt bestaan wel degelijk. Vermoedelijk maakt de producent in de downtime gebruik van de mallen of betreft het afgekeurd materiaal. Heb er tot op heden pas eentje gezien en alhoewel het misschien best goede frames kunnen zijn zou ik er niet graag op gaan fietsen (overigens zie je ook regelmatig Willier frames zonder logo's voorbij komen en daarvoor geldt hetzelfde).
Sharkman 1 schreef: De frames waar Specialized op doelt bestaan wel degelijk. Vermoedelijk maakt de producent in de downtime gebruik van de mallen of betreft het afgekeurd materiaal. Heb er tot op heden pas eentje gezien en alhoewel het misschien best goede frames kunnen zijn zou ik er niet graag op gaan fietsen (overigens zie je ook regelmatig Willier frames zonder logo's voorbij komen en daarvoor geldt hetzelfde).
Van een verschillend aantal merken zullen sommige wellicht versteld staan, dat het bij de fabrikant gewoon als open-mal beschikbaar is. Afgekeurd materiaal wordt vernietigd / onbruikbaar gemaakt. Tevens als je Bike-eu in de gaten heb gehouden kon je pas lezen dat de frames uitvoeriger getest moeten worden.
Wellicht hetgene dat je daar op Weight Weenies ziet is dat het sample's zijn of frames die voor promotie bedoeld waren.
Die Terry-g heeft een fietsenzaak in China, wellicht koopt hij veel spul tegen OEM prijzen in. Wat je daar vooral ziet is stel Scott besteld 500 voorvorken, dan worden er totaal een stuk of 550 geproduceerd. 500 gaan naar Scott mochten er een paar niet door de QC komen hebben ze altijd nog 50 om het gat op te vullen. Wat over blijft van die 50 dat wel door de QC gaat verdwijnt daar in de lokale markt.
Artikel: http://www.bike-eu.com/news/2513/china- ... rames.html
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid
Prijs is niet echt spectaculair dus zou het risco niet nemen. Goed zoeken en je zult vast een vinden bij een FM in nederland/belgie die je zelf kunt halen. Bij mijn fm hangt er een in "wk" kleuren volgens mij kan/gaat die ook voor een "specialized"(-: prijs weg.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- enrico-s-works
- Forum-lid
Zou hem niet kopen wanneer de verkoper dus geen foto van het serienummer wil geven. Als je weet dat je een legaal frame hebt, lijkt me dat toch normaal geen probleem om even te doen. Ook een OEM-frame heeft een serienummer als daar Specialized op staat. Wanneer dit frame echt OEM is, waarom dan leverbaar mét decals, maar géén serienummer? Je zult in dat geval dus ook nooit garantie krijgen en dan is imo gevraagd bedrag al best een hoop geld om weg te gooien als hij toch niet goed is.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Gisteren goed nieuws gekregen aangaande m'n nieuwe frame. ) Is dus gearriveerd waardoor ik morgenvroeg m'n Cannondale ga binnendoen bij m'n FM zodat hij de overbouw kan doen van de onderdelen die ik ga hergebruiken. En dan zaterdagmorgend terug naar de FM om mijn nieuwe opgebouwde bolide te gaan afhalen alsook m'n naakt Cannondale frame. En wat er daarna gaat gebeuren behoeft geen uitleg meer zekers. ;o)) Knalle maar zou ik zeggen.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Optico schreef:FOTO'S heel veel fotos!!!
Heb zelf de Gerolsteiner, dit is echt een wereldfiets. Hier ga je geen spijt van krijgen.
Groet,
Zal ik zeker posten. Zal zo fier als een pauw zijn.
Chaingang schreef:Optico schreef:FOTO'S heel veel fotos!!!
Heb zelf de Gerolsteiner, dit is echt een wereldfiets. Hier ga je geen spijt van krijgen.
Groet,
Zal ik zeker posten. Zal zo fier als een pauw zijn.
Gaaf, ik zit ook nog trots op mijn fiets en weeg iedere keer voor ik ga fietsen af of het toch geen zonde is en m'n oude fiets te pakken. Als ik dan natuurlijk besluut de SL2 te makken is het gewoon genieten. Dit is ondanks alle stickers echt eenheel mooi gebouwde fiets en de geometrie klopt gewoon. Nou ja, ondanks dat ik nu uitgeblust op de bank zit krijg ik toch weer zin om nog een stukje te gaan...
Heel veel plezier,
Loeki Pro
Thanks Optico. ;o) En morgenvroeg is het zover. Klokslag 09.00u sta ik aan de deur van m'n FM. Fietsje ophalen en genieten. En s' avonds zal ik vanzelfsprekend pics posten van m'n nieuwste aanwinst. Ben benieuwd!
Voor de liefhebbers een pic van het frame waarvan ik straks de gelukkige eigenaar wordt. Wordt vervolgt !
[img=http://img58.imageshack.us/img58/3595/s ... sizdo5.jpg]
[img=http://img58.imageshack.us/img58/3595/s ... sizdo5.jpg]