Pagina 44 van 544

Scott-site

Geplaatst: 10 nov 2006 12:48
door ilko
Anders twee nieuwe lang-ventiel bandjes...kost je de kop ook niet!

Scott-site

Geplaatst: 10 nov 2006 21:26
door wesley
Quote: Origineel geplaatst door Patrickh op 09 November 2006
Maar wat moet ik je dan sturenNou..een mailtje... Verder niks, gewoon je probleem erin zetten en dan op versturen klikken.

Ik sluit me wel bij Ilko aan, een nieuw binnenbandje met een langer ventiel is de oplossing die jij nodig hebt.

@ Ilko, er staat geloof ik nog steeds geen foto van je CR1 op het forum! Waar blijft ie nou?

Scott-site

Geplaatst: 11 nov 2006 00:11
door ilko
Check de post over de Easton decals :-)...

Maar aangezien ik deze weken meer in het buitenland dan thuis ben, schiet het er even bij in. Had gehoopt dit weekend nog wat te fietsen, maar het is een en al regen. En dan te bedenken dat ik vanmorgen begonnen ben met een duurloopje in de Braziliaanse zon...

Scott-site

Geplaatst: 28 nov 2006 01:40
door bike_add1ct
Tour heeft de Scott Addict getest:

Quote:
Test numbers:

BB stiffness: 96Nm/°
Lateral stiffness: 95 Nm/°
Fork stiffness: 40N/mm
Weight: 849g (frame incl. FD clamp, seat clamp, cable guides - standardised to Tour's testing standards), 96g (headset), 318g (fork incl expander and ahead cap)
[Actual frame weight 822g incl. seatclamp, FD clamp, cable guides - size 56]
STW: 112Nm/°/kg (new Tour all-time-best)
Comfort: 2 (they complained about the comfort)
Paint/Finish/Manual/Warranty (5/5/2/3): 3/5/2/2





Klinkt goed! Eindelijk die vermaledijde Canyon van de STW-troon gestoten

Scott-site

Geplaatst: 28 nov 2006 09:07
door sharkman
Volgens mij is die Canyon stijver (maar wel 250-300 gram zwaarder). Weet wel dat Tour klaagde over de hardheid van de vork van de addict. Overigens is dit vanaf heden dus de maatstaf op het gebied van lichte frames. Frame is welliswaar niet het stijftste dat te koop is maar in combinaite met het gewicht is het wel spectaculair (net als dat van de CR1 die dit ook een jaar of 2 vol heeft gehouden)

Scott-site

Geplaatst: 28 nov 2006 14:15
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 28 November 2006
Volgens mij is die Canyon stijver (maar wel 250-300 gram zwaarder). Weet wel dat Tour klaagde over de hardheid van de vork van de addict. Overigens is dit vanaf heden dus de maatstaf op het gebied van lichte frames. Frame is welliswaar niet het stijftste dat te koop is maar in combinaite met het gewicht is het wel spectaculair (net als dat van de CR1 die dit ook een jaar of 2 vol heeft gehouden)



Ja precies. En als die vork 318gr ongezaagd weegt dan is dat ook zeer netjes, een grote stap voorwaarts van de oude vork. Hoewel hij niet bijzonder stijf is ondanks het harde gevoel.

Scott-site

Geplaatst: 28 nov 2006 14:49
door martijntijn
Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van 2 Scott frames. Dit weekend heb ik Ilko's frame (Speedster) gekocht en ga deze opbouwen als winter/trainingsfiets: (ik ga vanavond beide frames wegen...)
 

Scott-site

Geplaatst: 28 nov 2006 15:07
door bike_add1ct
Supermooi frame die Speedster, ben blij dat hij een goed tehuis heeft gevonden. Waarom heb je je Limited weer helemaal gestript btw? Toch niet alleen om het te wegen?

Scott-site

Geplaatst: 28 nov 2006 15:09
door kuiper
Veel plezier met je Scott's Martijn

Scott-site

Geplaatst: 28 nov 2006 15:48
door martijntijn
@kuiper: Dankje!
@bike_add1ct: Mijn CR1 heb ik helemaal gestript omdat ik een hoop onderdelen ga overzetten op de Speedster. (stuur, bekabeling, ed.). Omdat ik de CR1 volgend jaar anders op wil gaan bouwen, dacht ik, laat ik hem maar helemaal strippen. Ik ga er toch pas weer van het voorjaar mee rijden!
 

Scott-site

Geplaatst: 28 nov 2006 21:45
door martijntijn
Hierbij wat gemeten gewichten:
Scott CR1 limited frame (54cm) incl. ingeperste balhoofdlagers: 948 gr
Scott Speedster S10 (52 cm): 1415 gr
Look hsc5 vork: 272 gr
Bontrager race lite vork: 538 gr
Zero gravity 06 incl. trekmoeren en remblokken 188gr voor de set
Tune trapas: 184 gr, tita bouten 27g.