Ik vermoed zelf dat de extreme individualist Rasmussen door zijn eigen weg te zoeken irritatie oproept bij de bobo's. Dat is een zeer bekent verschijnsel, vooral als de sporter met zijn eigen programma succesvol blijkt te zijn.Klaarblijkelijk zij er mensen die belang hebben bij deze slag al kan ik zo snel niet verzinnen wat hun drijfveren zijn.
Wat ook absoluut geen hout snijdt is het feit dat de Deense Rennersbond zich klaarblijkelijk boven de UCI acht door Rasmussen uit te sluiten van WK en Olympische spelen op grond van 1 officiele UCI waarschuwing (ja ik weet dat de Denen claimen dat er meerdere waren....weet ik zo niet). Niet eens een mogelijke positive A-Staal! Zie daar ook het gebrek aan organisatie binnen de internationale wielerwereld en de consequenties.
Wat ik begrepen heb is dat er twee waarschuwingen van de UCI en twee van de DCU zijn. Volgens Rasmussen betreft het hier twee gevallen die bij beide bonden tot een waarschuwing geleid hebben (dubbelop dus) volgens de DCU betreft het vier los van elkaar staande gevallen. Wat mij daarvan bevreemd is dat de DCU dan dus kennelijk keer het twee verzuimen van vermelden van de verblijfplaats heeft 'getollereerd (idem van de UCI, of zouden ze onderling hebben afgesproken wie er een waarschuwing ging sturen). En waarom woerd Rasmussen pas na vier waarschuwingen geschorst, en niet al na de derde?
Het blijft vooralsnog een onduidelijk verhaal.