Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 18 feb 2005 12:33

Wow, heftig!
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 18 feb 2005 12:53

Ik vind het zeker niet lelijk! Als je de grote vlakken van carbon maakt heb je volgens mij helemaal een super fietsje! ben wel benieuwd naar de stijfheid.
maar voor mij blijven het de komende jaren gewoon uci goedgekeurde fietsje. Het systeem is trouwens al een behandelt in fiets(tot en flop uit ? jaar fiets). , daar lieten ze een heel oude versie van deze fiets zien en vertelden ze dat het systeem heel goed was maar dat ze het zeer jammer vonden dat het systeem niet verder doorontwikkeld was
Waarschijnlijk hebben ze hun huiswerk niet goed genoeg gedaan....
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39725
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 feb 2005 13:55

Wauw, das een heftig ding!!!!
Less is bore

zever
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 11 jan 2005 16:50

zever 18 feb 2005 14:47

Wow, staat wel raar met dat gewone race-stuur op, een tijdritstuuur zou mooier staan, maar is te lastig over lange afstanden waarschijnlijk.
z4ever

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 18 feb 2005 21:04

Grappig dat die Softrides nu al zo'n twintig jaar bestaan en nogsteeds opvallen. Typische eind jaren tachtig/begin jaren negentig triathlon fiets.

mooiweerfietser
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2005 10:40

mooiweerfietser 18 feb 2005 22:08


Mijn interesse was gewekt toen ik de resultaten zag van uitrolproeven van verschillende fietsen (van ligfiets tot geveerde mountainbike.
zie http://www.dutchbikes.nl/bodies_nl/t_h_ ... roeven.htm
Dit soort fiets was toen nog als Allsop bekend. De fiets scoorde hoog omdat hij een lage rolweerstand heeft en aërodynamisch gezien bijna nog beter presteert dan een conventionele gestroomlijnde tijdritfiets. Verder is de torsiestijfheid vergelijkbaar met een superstijve Cannondale aluminium frame mede doordat buisverbindingen kort zijn. De arm waar het zadel op zit is volledig van carbon deze veert ongeveer 2 cm in als ik erop ga zitten. Hij kan in deze uitvoering maximaal 110 kg aan lichaamsgewicht hebben. Tijdens het fietsen wordt je gedwongen een goede ronde pedaaltred te houden, anders gaat de arm op-en-neerbewegen. Maar hier had ik geen last van. Op normaal wegdek, fietst hij eigenlijk gewoon als een normale racefiets. Je zweeft over het asfalt.
De materialen die voor deze fiets zijn gebruikt zijn komen in deze uitvoering het best tot hun recht. In Amerika worden ze nog steeds veel gebruikt voor triatlon wedstrijden. De zithoek is namelijk ook eenvoudig te verstellen.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 feb 2005 02:05

Wow, bizar fietsje!

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 19 feb 2005 12:12

klinkt wel heel erg ok, maar kun je nog een beetje staand spinten/klimmen met die hoge "zitbuis". 
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

mooiweerfietser
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2005 10:40

mooiweerfietser 19 feb 2005 15:19

Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 19 Februari 2005

klinkt wel heel erg ok, maar kun je nog een beetje staand spinten/klimmen met die hoge "zitbuis". 


Hier was ik in eerste instantie ook een beetje bezorgd om, maar ik heb tijdens het staand fietsen geen last gehad van de zadelarm. Ik weet niet of een extreme sprint dit veranderd, maar dit komt bij mij weinig voor.
Op het platte land heb ik nog niet serieus kunnen klimmen maar andere gebruikers zijn erg positief over de klimprestaties.
Maar Hans, als je echt voor de looks gaat, en een groter budget heb, dan is er ook een alternatief, namelijk de Titanflex zie http://www.ttinet.com/tf/products.htm
en zij hebben het volgende commentaar:

In spite of it's "unfair advantage" design, TitanFlex is approved for all cycling and multi-sport competitions in the USA except for elite/pro level UCI road races. Stick with a 19th Century design for these events.



...which prompts us to say... Hey UCI, think outside the triangle!
Groet

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 feb 2005 13:40

Eindelijk mijn fiets staat zo goed als in orde (enkel nog ander zadel, andere wielen & ander trapstel)
Kijken mag, aankomen niet !!!

gerardridley2
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 jan 2005 18:50

gerardridley2 20 feb 2005 14:00

Mooie fiets TS ziet er toppie uit!
Ridley rides up!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 20 feb 2005 14:10

Beetje onduidelijke foto, maar het was natuurlijk van te voren al duidelijk dat dit een supermooie fiets gaat worden.

Plaats reactie