Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 dec 2006 19:05

danku allemaal.
Sram rijdt helemaal prima eigenlijk, een paar ritjes en je weet niet beter denk ik. Dus er is totaal geen rede om het te laten..
De crank, tja deze is prima, ziet er niet onaardig uit, maar erg mag wel een wat stoerdere op de fiets.En hoge velgen ja.
Ik denk dat ik corima velgen om mijn DT naven spaak, met revolution spaken.en mijn ceramic velgen, daar spaak ik dan dura-ace naven in t.z.t.De kans is groot dat dat het gaat worden...
 
@ kuiper
Het gewicht is niet het aller belangrijste voor mij, vandaar dat ik deze bidonhouders heb genomen om dat ik ze erg wijs vond/vind staan. Tao is ook mooi natuurlijk en lichter, maar toch zijn het deze geworden.Stuurtje is tijdelijk en de stuurpen ook. Waarschijnlijk komt er uiteindelijk een syntace F99 pen op of een F119, afhankelijk van een wel of niet OS stuur, waarschijnlijk wel een wing uitvoering.En dan de wielen, geloof dat ik op 1300gr. kan uitkomen,dat is bijna 400 gr minder dan deze wielen..
tips zijn altijd welkom..

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 03 dec 2006 17:02

Hij is super netjes Eric!! Ik vind die wielen er erg mooi in staan! Mooi stuurpen ook!
Wat crank betreft je weet waar je een mooie kunt vinden met nieuwe ceramic bb.
Zoals onze buren zeggen Viel SpaB!
pas op! paaltje!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 dec 2006 10:10

update
stuur :


 
Ik moet zeggen dat  het mooiste zou zijn als elk wing stuur een kabelgeleider heeft, intern.Denk dat dit het beste is wat ik kan doen met dit stuur..Klokkie vind ik zelf overigens niet zo mooi staan..

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 dec 2006 16:11

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 01 December 2006

Mooie fiets is het geworden, winst kan je ook denk nog wel pakken bij de crank, Remmen voor Zero Gravity, ook Bidonhouders om wat grammetjes eraf te halen, zo zijn er vele mogelijkheden om hem lichter te krijgen


crank weegt 560 gr incl bladen 53*39 das niet heel zwaar toch.Alleen weegt mijn BB 238 gr. incl boutjes. Iemand nog een goede tip voor een duuzame en lichte ISIS trap-as.
@ amclfan, jij hebt toch een lichte as erin die goed functioneert ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 dec 2006 16:48

Ik had een amc as, de lagers bleven in ieder geval een paar duizend km goed, maar ik werd zo knetter gek van het gekraak wat we niet weg kregen dat ik hem eruit gehaald hebt. Ik werd op een gegeven moment in Belgie in het peleton herkent door het gekraak van die trapas, toen ben ik maar een zwaardere Token gaan halen die vervolgens nog een goede 2000 km heeft dienst gedaan voordat de crank aan stukken ging.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 04 dec 2006 17:47

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 04 December 2006


update
stuur :
Ik moet zeggen dat  het mooiste zou zijn als elk wing stuur een kabelgeleider heeft, intern.Denk dat dit het beste is wat ik kan doen met dit stuur..Klokkie vind ik zelf overigens niet zo mooi staan..



Indien niet teveel moeite; Kun je een keer een foto van de onderkant van je stuur plaatsen? Kan ik me een beeld vormen hoe de kabels nu lopen/geleid worden.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 dec 2006 18:06

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 December 2006

Ik had een amc as, de lagers bleven in ieder geval een paar duizend km goed, maar ik werd zo knetter gek van het gekraak wat we niet weg kregen dat ik hem eruit gehaald hebt. Ik werd op een gegeven moment in Belgie in het peleton herkent door het gekraak van die trapas, toen ben ik maar een zwaardere Token gaan halen die vervolgens nog een goede 2000 km heeft dienst gedaan voordat de crank aan stukken ging.


Lekker verhaal... maar die token is ook niet heel licht toch ?die AMC draaide wel goed, maar kraakte dus ? Die zou ik eens kunnen proberen, misschien had je pech, of krijg ik geluk. Zal eens gaan zoeken ..
dankje
 
@ intersnatos, die zal ik er uiterlijk morgen op zetten voor je. Zal ook een foto van een kaal stuur voor je maken. Dan kan je het precies zien.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 04 dec 2006 18:26

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 04 December 2006

@ intersnatos, die zal ik er uiterlijk morgen op zetten voor je. Zal ook een foto van een kaal stuur voor je maken. Dan kan je het precies zien.

Alvast bedankt! Met deze service wordt EPBIKE zeker een succes !

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 dec 2006 20:43

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 04 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 04 December 2006

@ intersnatos, die zal ik er uiterlijk morgen op zetten voor je. Zal ook een foto van een kaal stuur voor je maken. Dan kan je het precies zien.


Alvast bedankt! Met deze service wordt EPBIKE zeker een succes !


Laten we het hopen.. ik doe mijn best in ieder geval
HIerbij de foto's:


en hier op het stuur, foto is van de onder kant, vanaf de voorkant..ik heb de kabels ietsje naar voren getrokken, dan kan je zien hoe ze erin horen te vallen.Zoals je ziet zal het met shimano veel beter passen, dan 2 kabel in de goot.Of je moet verder door tapen op het stuur.Je hebt er geen last van hoor, maar ik vind het niet netjes staan.. hoewel je het niet echt ziet, alleen van onderen.

 
Hoop dat je nu een beetje een idee hebt. Veel carbon wing sturen hebben dus een interne kabelgoot, das wel mooier.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 04 dec 2006 20:57

Oké, duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat het een soort gootje was waar de kabel 'inklemde'. Niet dus. Bedankt voor de moeite! Ik laat tzt nog wel weten op welk stuur de keuze is vervallen.

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 12 dec 2006 16:03

Is een as van Crankbrothers niet iets voor de ISIS liefhebber (In titanium niet te zwaar)? Ze zijn er zelf volledig van overtuigd en geven 5 (VIJF) jaar garantie
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie