Cervélo
danku allemaal.
Sram rijdt helemaal prima eigenlijk, een paar ritjes en je weet niet beter denk ik. Dus er is totaal geen rede om het te laten..
De crank, tja deze is prima, ziet er niet onaardig uit, maar erg mag wel een wat stoerdere op de fiets.En hoge velgen ja.
Ik denk dat ik corima velgen om mijn DT naven spaak, met revolution spaken.en mijn ceramic velgen, daar spaak ik dan dura-ace naven in t.z.t.De kans is groot dat dat het gaat worden...
@ kuiper
Het gewicht is niet het aller belangrijste voor mij, vandaar dat ik deze bidonhouders heb genomen om dat ik ze erg wijs vond/vind staan. Tao is ook mooi natuurlijk en lichter, maar toch zijn het deze geworden.Stuurtje is tijdelijk en de stuurpen ook. Waarschijnlijk komt er uiteindelijk een syntace F99 pen op of een F119, afhankelijk van een wel of niet OS stuur, waarschijnlijk wel een wing uitvoering.En dan de wielen, geloof dat ik op 1300gr. kan uitkomen,dat is bijna 400 gr minder dan deze wielen..
tips zijn altijd welkom..
Sram rijdt helemaal prima eigenlijk, een paar ritjes en je weet niet beter denk ik. Dus er is totaal geen rede om het te laten..
De crank, tja deze is prima, ziet er niet onaardig uit, maar erg mag wel een wat stoerdere op de fiets.En hoge velgen ja.
Ik denk dat ik corima velgen om mijn DT naven spaak, met revolution spaken.en mijn ceramic velgen, daar spaak ik dan dura-ace naven in t.z.t.De kans is groot dat dat het gaat worden...
@ kuiper
Het gewicht is niet het aller belangrijste voor mij, vandaar dat ik deze bidonhouders heb genomen om dat ik ze erg wijs vond/vind staan. Tao is ook mooi natuurlijk en lichter, maar toch zijn het deze geworden.Stuurtje is tijdelijk en de stuurpen ook. Waarschijnlijk komt er uiteindelijk een syntace F99 pen op of een F119, afhankelijk van een wel of niet OS stuur, waarschijnlijk wel een wing uitvoering.En dan de wielen, geloof dat ik op 1300gr. kan uitkomen,dat is bijna 400 gr minder dan deze wielen..
tips zijn altijd welkom..
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 01 December 2006
Mooie fiets is het geworden, winst kan je ook denk nog wel pakken bij de crank, Remmen voor Zero Gravity, ook Bidonhouders om wat grammetjes eraf te halen, zo zijn er vele mogelijkheden om hem lichter te krijgen
crank weegt 560 gr incl bladen 53*39 das niet heel zwaar toch.Alleen weegt mijn BB 238 gr. incl boutjes. Iemand nog een goede tip voor een duuzame en lichte ISIS trap-as.
@ amclfan, jij hebt toch een lichte as erin die goed functioneert ?
Mooie fiets is het geworden, winst kan je ook denk nog wel pakken bij de crank, Remmen voor Zero Gravity, ook Bidonhouders om wat grammetjes eraf te halen, zo zijn er vele mogelijkheden om hem lichter te krijgen
crank weegt 560 gr incl bladen 53*39 das niet heel zwaar toch.Alleen weegt mijn BB 238 gr. incl boutjes. Iemand nog een goede tip voor een duuzame en lichte ISIS trap-as.
@ amclfan, jij hebt toch een lichte as erin die goed functioneert ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik had een amc as, de lagers bleven in ieder geval een paar duizend km goed, maar ik werd zo knetter gek van het gekraak wat we niet weg kregen dat ik hem eruit gehaald hebt. Ik werd op een gegeven moment in Belgie in het peleton herkent door het gekraak van die trapas, toen ben ik maar een zwaardere Token gaan halen die vervolgens nog een goede 2000 km heeft dienst gedaan voordat de crank aan stukken ging.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 04 December 2006
update
stuur :
Ik moet zeggen dat het mooiste zou zijn als elk wing stuur een kabelgeleider heeft, intern.Denk dat dit het beste is wat ik kan doen met dit stuur..Klokkie vind ik zelf overigens niet zo mooi staan..
Indien niet teveel moeite; Kun je een keer een foto van de onderkant van je stuur plaatsen? Kan ik me een beeld vormen hoe de kabels nu lopen/geleid worden.
update
stuur :
Ik moet zeggen dat het mooiste zou zijn als elk wing stuur een kabelgeleider heeft, intern.Denk dat dit het beste is wat ik kan doen met dit stuur..Klokkie vind ik zelf overigens niet zo mooi staan..
Indien niet teveel moeite; Kun je een keer een foto van de onderkant van je stuur plaatsen? Kan ik me een beeld vormen hoe de kabels nu lopen/geleid worden.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 December 2006
Ik had een amc as, de lagers bleven in ieder geval een paar duizend km goed, maar ik werd zo knetter gek van het gekraak wat we niet weg kregen dat ik hem eruit gehaald hebt. Ik werd op een gegeven moment in Belgie in het peleton herkent door het gekraak van die trapas, toen ben ik maar een zwaardere Token gaan halen die vervolgens nog een goede 2000 km heeft dienst gedaan voordat de crank aan stukken ging.
Lekker verhaal... maar die token is ook niet heel licht toch ?die AMC draaide wel goed, maar kraakte dus ? Die zou ik eens kunnen proberen, misschien had je pech, of krijg ik geluk. Zal eens gaan zoeken ..
dankje
@ intersnatos, die zal ik er uiterlijk morgen op zetten voor je. Zal ook een foto van een kaal stuur voor je maken. Dan kan je het precies zien.
Ik had een amc as, de lagers bleven in ieder geval een paar duizend km goed, maar ik werd zo knetter gek van het gekraak wat we niet weg kregen dat ik hem eruit gehaald hebt. Ik werd op een gegeven moment in Belgie in het peleton herkent door het gekraak van die trapas, toen ben ik maar een zwaardere Token gaan halen die vervolgens nog een goede 2000 km heeft dienst gedaan voordat de crank aan stukken ging.
Lekker verhaal... maar die token is ook niet heel licht toch ?die AMC draaide wel goed, maar kraakte dus ? Die zou ik eens kunnen proberen, misschien had je pech, of krijg ik geluk. Zal eens gaan zoeken ..
dankje
@ intersnatos, die zal ik er uiterlijk morgen op zetten voor je. Zal ook een foto van een kaal stuur voor je maken. Dan kan je het precies zien.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 04 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 04 December 2006
@ intersnatos, die zal ik er uiterlijk morgen op zetten voor je. Zal ook een foto van een kaal stuur voor je maken. Dan kan je het precies zien.
Alvast bedankt! Met deze service wordt EPBIKE zeker een succes !
Laten we het hopen.. ik doe mijn best in ieder geval
HIerbij de foto's:
en hier op het stuur, foto is van de onder kant, vanaf de voorkant..ik heb de kabels ietsje naar voren getrokken, dan kan je zien hoe ze erin horen te vallen.Zoals je ziet zal het met shimano veel beter passen, dan 2 kabel in de goot.Of je moet verder door tapen op het stuur.Je hebt er geen last van hoor, maar ik vind het niet netjes staan.. hoewel je het niet echt ziet, alleen van onderen.
Hoop dat je nu een beetje een idee hebt. Veel carbon wing sturen hebben dus een interne kabelgoot, das wel mooier.
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 04 December 2006
@ intersnatos, die zal ik er uiterlijk morgen op zetten voor je. Zal ook een foto van een kaal stuur voor je maken. Dan kan je het precies zien.
Alvast bedankt! Met deze service wordt EPBIKE zeker een succes !
Laten we het hopen.. ik doe mijn best in ieder geval
HIerbij de foto's:
en hier op het stuur, foto is van de onder kant, vanaf de voorkant..ik heb de kabels ietsje naar voren getrokken, dan kan je zien hoe ze erin horen te vallen.Zoals je ziet zal het met shimano veel beter passen, dan 2 kabel in de goot.Of je moet verder door tapen op het stuur.Je hebt er geen last van hoor, maar ik vind het niet netjes staan.. hoewel je het niet echt ziet, alleen van onderen.
Hoop dat je nu een beetje een idee hebt. Veel carbon wing sturen hebben dus een interne kabelgoot, das wel mooier.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Is een as van Crankbrothers niet iets voor de ISIS liefhebber (In titanium niet te zwaar)? Ze zijn er zelf volledig van overtuigd en geven 5 (VIJF) jaar garantie
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;