Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 16 jul 2014 10:11

Ook goed, die mogen dan onderling uitmaken wie er eerste en tweede worden ;)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2014 11:29

gamiel schreef:
sjoerdth schreef:Terug naar de actuele koers! Ik zet vandaag mijn virtuele en ietwat chauvinistische pegels op Tom Dumoulin in een ontsnapping :)
Gok dat TJS ook mee wil in de ontsnapping, nu Talansky afgeschreven is voor GC :D
jammer dat ze daar nu pas achter komen want als TJ niet had hoeven wachten of moeten knechten voor talansky had hij wel degelijk een kans(je) gehad op de Planche. Alhoewel Nibali daar wel even liet zien wie de baas is.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jul 2014 13:26

Die klim lijkt mij toch veel te lastig voor TJ, al zijn overwinningen heeft hij gepakt op aanzienlijk kortere klimmen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2014 17:21

Mooie finale hoor en Gallopin.... man wat een courage :)
Fantastische overwinning hoor.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2014 17:26

En Sagan weer niet... Die wil TE graag en niemand wil met hem mee.
Less is bore

superb11
Forum-lid

superb11 16 jul 2014 21:27

Misschien dat Vino hem het laatste zetje gaat geven, als ik de geruchtenmachine in het AD goed lees.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 jul 2014 21:41

Mollema naar trek, wel een goede ploeg voor hem denk ik.
Kelderman orica zou een hele mooie ploeg voor hem zijn!

dario
Forum-lid

dario 17 jul 2014 10:06

Wat Nibali betreft, wat is nu ongeloofwaardiger: iemand die in het voorjaar (naar verluidt mede door gebrek aan focus vanwege acuut vaderschap) nog vergeefs naar zijn goede vorm zoekt, in de Dauphiné nog niet top is maar toch al duidelijk beter, en piekt naar de Tour (waar hij de "tegenstand" op een hoopje rijdt die er eigenlijk geen meer is, door het wegvallen van de andere toppers)... of iemand die in maart het Internationaal Wegcriterium wint, in april de Ronde van Romandië, in juni de Dauphiné, en in juli de Tour? :?
Wat niet wegneemt dat het zo'n Vinokourov (en nog wat anderen) inderdaad zou moeten verboden zijn nog eender welke functie binnen de wielrijderij te bekleden, maar dit terzijde...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 17 jul 2014 10:12

dario schreef:Wat niet wegneemt dat het zo'n Vinokourov (en nog wat anderen) inderdaad zou moeten verboden zijn nog eender welke functie binnen de wielrijderij te bekleden, maar dit terzijde...
Ik begrijp de argumentatie, maar van mij mag hij toch blijven puur om het feit dat je anders gewoon een belangrijke sponsor, en team, minder hebt in het Pro tour circuit.
Afbeelding

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 17 jul 2014 10:31

ericpeters schreef:
dario schreef:Wat niet wegneemt dat het zo'n Vinokourov (en nog wat anderen) inderdaad zou moeten verboden zijn nog eender welke functie binnen de wielrijderij te bekleden, maar dit terzijde...
Ik begrijp de argumentatie, maar van mij mag hij toch blijven puur om het feit dat je anders gewoon een belangrijke sponsor, en team, minder hebt in het Pro tour circuit.
Nou, wat zullen we Astana missen zeg. Geld uit de staatskas van een van de weinige schimmige dictaturen die de wereld nog telt.
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 17 jul 2014 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

dario
Forum-lid

dario 17 jul 2014 10:35

Ach, dat Pro Tour-circuit... :roll:
Maar goed, het ging dus eigenlijk over Nibali.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 17 jul 2014 10:43

Het is voor mij als liefhebber ook nog moeilijk in te schatten wat menselijker is: goede vorm hebben met verschillende piekmomenten of een meer lineair stijgend vormpeil zoals Nibali nu heeft.

Echt een referentiekader heb je niet omdat de afgelopen 20/25 alle resultaten kunstmatig zijn behaald en de jaren daarvoor kun je niet met nu vergelijken omdat er qua training, materiaal en concurrentie ook een hoop is veranderd.

Vandaag misschien weer een ontsnapping of een sprint, in het eerste geval hoop ik weer op Hollands glorie natuurlijk, maar dan hoop ik wel dat Garmin zich niet zo belachelijk maakt als gisteren als ze de kaart TJS weer spelen.

Plaats reactie