Tubeless
dank je. En had al reeds de Hope pro III vandaar ook de keuze voor de mono rs.
Gewicht is 1470 maar dat is met de tubeless ventielen erbij....
Wielen zijn gespaakt door wheeltec, hier komt mijn oude setje ook vandaan( maar helaas kan de hope Pro III geen 11s aan, oftewel luxe probleem )
Gewicht is 1470 maar dat is met de tubeless ventielen erbij....
Wielen zijn gespaakt door wheeltec, hier komt mijn oude setje ook vandaan( maar helaas kan de hope Pro III geen 11s aan, oftewel luxe probleem )
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Het blijven mooie wieltjes. Hoe breed zijn deze 25mm uiteindelijk, gemonteerd op deze velg ?
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Bedankt voor het "meten", +/- 26mm wordt helaas een twijfelgeval in mijn voorvork.....
Dan blijven we maar met de 23mm versie rijden aankomend seizoen.
Dan blijven we maar met de 23mm versie rijden aankomend seizoen.
even ter info, de ultremo ZX tubeless 23mm viel 24mm breed uit op men alpha velgen en de one 25mm , die kwam op 26mm , dus het oog van cliors is allessinds goed te noemencliors schreef:+/- 26mm, let wel is op het oog....schuifmaat nergens te vinden!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
op een notubes alpha komt mijn 23mm tubeless one op 25.2 een gewone one 25 kwam slechts tot 26.2mm
For the record:
Sinds eind juli rij ik nu op tubeless Schwalbe One’s i.c.m. 2-way fit Zonda’s. Ik ben al lang om, al is het maar omdat ik ze met 1..1,5 bar minder kan rijden zonder aan rolweerstand in te boeten, maar met een plus aan comfort. 23mm is het grootste wat mijn frame verdraagt, een grotere (normale) band is dus geen optie.
Vorige maand wou ik de banden naar mijn (omgebouwd normaal/aangepast) winterwielsetje omleggen, overigens geen succes. Maar:
1) Bij het demonteren van de tubeless band i.c.m. vloeibare latex liet zich de lege band maar moeilijk van de velg bewegen. Met andere woorden, bij een plotselinge leegloper kun je gerust honderd(en) meter(s) tot stilstand komen…
Ik had altijd twijfels of de latex ueberhaupt werkt: de hogere bandendruk i.c.m. het geringe volume van een raceband in tegenstelling tot een mountainbikeband (lage luchtdruk, hoog volume):
2) Vandaag na een vochtig ritje met een veiligheidsspeld diverse steenjes uit de band gepulkt: na het verwijderen van een steentje ca. 1x3mm groot een zwak gesis, 1x wiel langzaam rondgedraaid en een witte druppel latex zichtbaar op de buitenband. Lekkage gedicht, band niets aan druk verloren.
Dus het werkt (toch). Altijd? Geen idee, maar voor mij al de moeite waard.
Sinds eind juli rij ik nu op tubeless Schwalbe One’s i.c.m. 2-way fit Zonda’s. Ik ben al lang om, al is het maar omdat ik ze met 1..1,5 bar minder kan rijden zonder aan rolweerstand in te boeten, maar met een plus aan comfort. 23mm is het grootste wat mijn frame verdraagt, een grotere (normale) band is dus geen optie.
Vorige maand wou ik de banden naar mijn (omgebouwd normaal/aangepast) winterwielsetje omleggen, overigens geen succes. Maar:
1) Bij het demonteren van de tubeless band i.c.m. vloeibare latex liet zich de lege band maar moeilijk van de velg bewegen. Met andere woorden, bij een plotselinge leegloper kun je gerust honderd(en) meter(s) tot stilstand komen…
Ik had altijd twijfels of de latex ueberhaupt werkt: de hogere bandendruk i.c.m. het geringe volume van een raceband in tegenstelling tot een mountainbikeband (lage luchtdruk, hoog volume):
2) Vandaag na een vochtig ritje met een veiligheidsspeld diverse steenjes uit de band gepulkt: na het verwijderen van een steentje ca. 1x3mm groot een zwak gesis, 1x wiel langzaam rondgedraaid en een witte druppel latex zichtbaar op de buitenband. Lekkage gedicht, band niets aan druk verloren.
Dus het werkt (toch). Altijd? Geen idee, maar voor mij al de moeite waard.
Ik heb inmiddels mijn Pacenti's ook klaar. In eerste instantie hadden ze een set gestuurd met een Shimano body (een Campa body is nagestuurd), en kreeg ik de set up niet helemaal luchtdicht. Ik heb uiteindelijk nog 2 rollen tubeless velgtape bij Superstarcomponents besteld (stuk goedkoper dan Stans en net zo goed), omdat ik het idee had dat het lekken veroorzaakt werd door de gebruikte isolatietape. Gisteravond de gebruikte Ultremo's om de velgen gelegd en met vloerpomp opgepompt na de hiel ingesopt te hebben. Dat ging allemaal makkelijk.
Deze maand hebben ze bij Superstarcomponents dagelijks forse aanbiedingen. Ik verwacht dat ze nog een dag minimaal 30% korting gaan aanbieden op wielsets. In dat geval bestel ik er nog een set bij.
Tubeless voor de cyclocross is een ander verhaal. Van Sinterklaas Vittoria XG Pro van een aanbieder uit Midden Limburg mogen ontvangen, maar dat bleken niet de TNT (tubeless te gebruiken) versies te zijn. Er was verkeerde info op de site gezet. Eind januari zijn de banden pas weer beschikbaar. Een andere aanbieder benaderd die ze ook in de webshop heeft zijn: eind januari.
Ik ben nu maar aan het kijken of ik per direct ergens een paar Specialized Tracer Pro 2 bliss ready op de kop kan tikken. Ik ga halverwege januari 2 dagen met de crosser de Eifel in (Lieserpfad en Pelmer Runde) en wil de banden ruim voor die tijd getest hebben.
Deze maand hebben ze bij Superstarcomponents dagelijks forse aanbiedingen. Ik verwacht dat ze nog een dag minimaal 30% korting gaan aanbieden op wielsets. In dat geval bestel ik er nog een set bij.
Tubeless voor de cyclocross is een ander verhaal. Van Sinterklaas Vittoria XG Pro van een aanbieder uit Midden Limburg mogen ontvangen, maar dat bleken niet de TNT (tubeless te gebruiken) versies te zijn. Er was verkeerde info op de site gezet. Eind januari zijn de banden pas weer beschikbaar. Een andere aanbieder benaderd die ze ook in de webshop heeft zijn: eind januari.
Ik ben nu maar aan het kijken of ik per direct ergens een paar Specialized Tracer Pro 2 bliss ready op de kop kan tikken. Ik ga halverwege januari 2 dagen met de crosser de Eifel in (Lieserpfad en Pelmer Runde) en wil de banden ruim voor die tijd getest hebben.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ze lopen kaarsrecht langs de remblokjes: op het oog dus helemaal slagvrij. Voor het gevoel gelijke en juiste spaakspanning. Op bikeradar.com loopt een draadje over deze wielen tussen enkele criticasters en de wielbouwer/producent zelf. Daar kan je redelijk wat info uit halen over de wijze van produceren/spaken.
http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... &start=140
http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... &start=140
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Bedankt JoostGJoostG schreef:Ze lopen kaarsrecht langs de remblokjes: op het oog dus helemaal slagvrij. Voor het gevoel gelijke en juiste spaakspanning. Op bikeradar.com loopt een draadje over deze wielen tussen enkele criticasters en de wielbouwer/producent zelf. Daar kan je redelijk wat info uit halen over de wijze van produceren/spaken.
http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... &start=140
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.