Zeker weten dat het grote merendeel het niet door heeft. Ik vind het top van je.Wolfhound32 schreef:...of ze laten je gewoon in je waarde en zeggen er niks van.TumTumTum schreef:
Dat of hij heeft geen geld voor een Oakley. Ik fiets rond met een vuurwerkbrilletje van 1 euro 75 uit de supermarkt. Mooi dat "de mannen" het niet eens zien.
Wel met pootjes in de kleur van mijn fiets natuurlijk.
Wat is fout, wat kan echt niet?
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Op zich maakt de bril niet uit als de glazen maar goed zijn (voor je ogen).
Ik had vanochtend tijdens mijn rondje Heuvelrug de indruk dat het terug groeten van mede wielrenners echt niet meer kan. Ik ben er tientallen tegengekomen, individueel en in groepjes. Ik groet eigenlijk altijd (vrijwel) iedereen, dus ook nu. Vandaag echt nauwelijks een groet terug...
Heel ongewoon, want normaal is dat echt anders. Maar ik zet door!
Heel ongewoon, want normaal is dat echt anders. Maar ik zet door!
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik rijd rond met een brilletje van 10 euro en toch met goede uv a en b bescherming.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
@hanz; het groeten van elkaar stopt in het voorjaar. Na 21-03 komen de toerders weer naar buiten en wordt er niet gegroet. Dat doen alleen de winterbikkels
Less is bore
Weet je dat die gedachte wil even in me is opgekomen vandaag!daniel1975 schreef:@hanz; het groeten van elkaar stopt in het voorjaar. Na 21-03 komen de toerders weer naar buiten en wordt er niet gegroet. Dat doen alleen de winterbikkels
Maar het zou best wel eens zo kunnen zijn, want afgelopen (winter?) maanden groette echt vrijwel iedereen. Dan zijn wij winterbikkels dus een apart slag
Haha, ja misschien is dat wel zo. De eenzame verkleumde ijsbikkel die vastgevroren op zijn fiets zit...daniel1975 schreef:@hanz; het groeten van elkaar stopt in het voorjaar. Na 21-03 komen de toerders weer naar buiten en wordt er niet gegroet. Dat doen alleen de winterbikkels
Dat en hardlopers, die groeten ook altijd.
> brilletje...het ging mij meer om het beschermen tegen modderspetters, steentjes en dronken lieveheersbeestjes die een duikvlucht in je ogen nemen. En dat doet dat ding prima.
Veni. Vidi. Fietsie.
- Wolfhound32
- Forum-lid
En da's ook de enige functie die zo'n brilletje heeft. Of je hebt een racebril op sterkte natuurlijk.TumTumTum schreef:
> brilletje...het ging mij meer om het beschermen tegen modderspetters, steentjes en dronken lieveheersbeestjes die een duikvlucht in je ogen nemen. En dat doet dat ding prima.
- Forum-lid
http://www.acuvue.nl/uv_effectenTumTumTum schreef:> brilletje...het ging mij meer om het beschermen tegen modderspetters, steentjes en dronken lieveheersbeestjes die een duikvlucht in je ogen nemen. En dat doet dat ding prima.
Ik ben het niet met je eens dat het brilletje alleen die paar punten die jij noemt moet kunnen voorkomen, een zonnebril draag je voor een veel belangrijkere reden.
als je tijdens een lange duurrit of tocht een aantal uur op de fiets zit en je kiest ervoor om een vuurwerkbril op te doen van 1,50 dan moet je ook niet piepen als je ogen minder worden en onherstelbaar beschadigd zijn.
In hetzelfde berichtje van Jeroen staat een link!? Niet geheel onafhankelijk weliswaar, maar je hoeft geen professor in de biologie te zijn om te snappen dat uv licht schadelijke effecten kan hebben (ook voor je ogen!) lijkt me..sloeren schreef:Van het kapot gaat van ogen door uv heb ik echt nog nooit gehoord. Heeft iemand een link waar die aanname wordt besproken/onderzocht?
Zijn die gespotte skibrillen niet gewoon de nieuwe brilletjes van POC trouwens? Die vinnik wel hip eigenlijk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Op zeeniveau zal het niet zo'n issue zijn, en alle zonnebrillen die verkocht worden hebben een UV-filter, dus het zal ook weinig voorkomen.sloeren schreef:Van het kapot gaat van ogen door uv heb ik echt nog nooit gehoord. Heeft iemand een link waar die aanname wordt besproken/onderzocht?
Of vuurwerkbrilletjes ook een UV-filter hebben weet ik niet, maar als ze heldere glazen hebben zal het zelfs geen enorm probleem zijn als ze dat niet hebben.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"