Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 22 mar 2014 22:02

Wolfhound32 schreef:
TumTumTum schreef:
Dat of hij heeft geen geld voor een Oakley. Ik fiets rond met een vuurwerkbrilletje van 1 euro 75 uit de supermarkt. Mooi dat "de mannen" het niet eens zien.
Wel met pootjes in de kleur van mijn fiets natuurlijk. 8-)
...of ze laten je gewoon in je waarde en zeggen er niks van. ;)
Zeker weten dat het grote merendeel het niet door heeft. Ik vind het top van je.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 22 mar 2014 22:50

Op zich maakt de bril niet uit als de glazen maar goed zijn (voor je ogen).

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 mar 2014 15:24

Ik had vanochtend tijdens mijn rondje Heuvelrug de indruk dat het terug groeten van mede wielrenners echt niet meer kan. Ik ben er tientallen tegengekomen, individueel en in groepjes. Ik groet eigenlijk altijd (vrijwel) iedereen, dus ook nu. Vandaag echt nauwelijks een groet terug...

Heel ongewoon, want normaal is dat echt anders. Maar ik zet door! :mrgreen:

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 23 mar 2014 17:22

Ik rijd rond met een brilletje van 10 euro en toch met goede uv a en b bescherming.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2014 18:09

@hanz; het groeten van elkaar stopt in het voorjaar. Na 21-03 komen de toerders weer naar buiten en wordt er niet gegroet. Dat doen alleen de winterbikkels :D
Less is bore

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 mar 2014 18:26

daniel1975 schreef:@hanz; het groeten van elkaar stopt in het voorjaar. Na 21-03 komen de toerders weer naar buiten en wordt er niet gegroet. Dat doen alleen de winterbikkels :D
Weet je dat die gedachte wil even in me is opgekomen vandaag!
Maar het zou best wel eens zo kunnen zijn, want afgelopen (winter?) maanden groette echt vrijwel iedereen. Dan zijn wij winterbikkels dus een apart slag 8-)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 mar 2014 19:45

daniel1975 schreef:@hanz; het groeten van elkaar stopt in het voorjaar. Na 21-03 komen de toerders weer naar buiten en wordt er niet gegroet. Dat doen alleen de winterbikkels :D
Haha, ja misschien is dat wel zo. De eenzame verkleumde ijsbikkel die vastgevroren op zijn fiets zit...
Dat en hardlopers, die groeten ook altijd.

> brilletje...het ging mij meer om het beschermen tegen modderspetters, steentjes en dronken lieveheersbeestjes die een duikvlucht in je ogen nemen. En dat doet dat ding prima.
Veni. Vidi. Fietsie.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 23 mar 2014 20:55

TumTumTum schreef:
> brilletje...het ging mij meer om het beschermen tegen modderspetters, steentjes en dronken lieveheersbeestjes die een duikvlucht in je ogen nemen. En dat doet dat ding prima.
En da's ook de enige functie die zo'n brilletje heeft. Of je hebt een racebril op sterkte natuurlijk. ;)

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 23 mar 2014 22:53

TumTumTum schreef:> brilletje...het ging mij meer om het beschermen tegen modderspetters, steentjes en dronken lieveheersbeestjes die een duikvlucht in je ogen nemen. En dat doet dat ding prima.
http://www.acuvue.nl/uv_effecten

Ik ben het niet met je eens dat het brilletje alleen die paar punten die jij noemt moet kunnen voorkomen, een zonnebril draag je voor een veel belangrijkere reden.

als je tijdens een lange duurrit of tocht een aantal uur op de fiets zit en je kiest ervoor om een vuurwerkbril op te doen van 1,50 dan moet je ook niet piepen als je ogen minder worden en onherstelbaar beschadigd zijn.
Afbeelding

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 24 mar 2014 07:44

Van het kapot gaat van ogen door uv heb ik echt nog nooit gehoord. Heeft iemand een link waar die aanname wordt besproken/onderzocht?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 mar 2014 08:14

sloeren schreef:Van het kapot gaat van ogen door uv heb ik echt nog nooit gehoord. Heeft iemand een link waar die aanname wordt besproken/onderzocht?
In hetzelfde berichtje van Jeroen staat een link!? Niet geheel onafhankelijk weliswaar, maar je hoeft geen professor in de biologie te zijn om te snappen dat uv licht schadelijke effecten kan hebben (ook voor je ogen!) lijkt me..

Zijn die gespotte skibrillen niet gewoon de nieuwe brilletjes van POC trouwens? Die vinnik wel hip eigenlijk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 24 mar 2014 08:21

sloeren schreef:Van het kapot gaat van ogen door uv heb ik echt nog nooit gehoord. Heeft iemand een link waar die aanname wordt besproken/onderzocht?
Op zeeniveau zal het niet zo'n issue zijn, en alle zonnebrillen die verkocht worden hebben een UV-filter, dus het zal ook weinig voorkomen.

Of vuurwerkbrilletjes ook een UV-filter hebben weet ik niet, maar als ze heldere glazen hebben zal het zelfs geen enorm probleem zijn als ze dat niet hebben.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie