Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Vol starten is inderdaad de sleutel tot succes, maar ook jezelf kennen en dus niet te diep gaan in die start. De draft is ook belangrijk; dus, wanneer je uit een groep gelost wordt, wacht je beter op hetvolgende pelotonnetje terwijl je rustig doorpeddelt, dat is een betere strategie dan blijven doorjassen om dat groepje voor te blijven (tenzij natuurlijk dieper in de race).
't Zijn echte FTP trainingen, die wedstrijden. En het vermogensprofiel van zo'n race is (voor mezelf dan) net wat anders dan een criteriumkoerske IRL: je trapt online een hoger gemiddeld vermogen en een gelijkaardig genormalizeerd vermogen, de pieken in het vermogen zijn minder hoog en langer tijdens een Zwift koerske.
't Zijn echte FTP trainingen, die wedstrijden. En het vermogensprofiel van zo'n race is (voor mezelf dan) net wat anders dan een criteriumkoerske IRL: je trapt online een hoger gemiddeld vermogen en een gelijkaardig genormalizeerd vermogen, de pieken in het vermogen zijn minder hoog en langer tijdens een Zwift koerske.
Had bij het NK zwift afgelopen zondag gemiddeld over de eerste 60 seconden een vermogen van 472 watt bij 88. Dat is 5,3 w/kg. Per saldo net genoeg om aansluiting te vinden bij eerste groep. Over de hele race had ik 320 watt gemiddeld.
-
- Forum-lid
Ik denk dat het vooral ook veel ervaring is. Ik heb meestal een hogere FTP w/kg dan de meesten voor mij. Het is ook de kunst om in de draft te rijden en de benen 'stil' te houden. Soms zie ik mijzelf 3.5w/kg trappen in groep terwijl diegene achter mij 2.8 trapt en gemakkelijk volgt, het is nog wat zoeken voor mij.
bij de genoemde 3.5 versus 2.8, merk op den duur toch wel dat de voorste weg begint te lopen op den duur. zeker als de achterligger wat meer uit de draft raakt.djatwork69 schreef:Ik denk dat het vooral ook veel ervaring is. Ik heb meestal een hogere FTP w/kg dan de meesten voor mij. Het is ook de kunst om in de draft te rijden en de benen 'stil' te houden. Soms zie ik mijzelf 3.5w/kg trappen in groep terwijl diegene achter mij 2.8 trapt en gemakkelijk volgt, het is nog wat zoeken voor mij.
Maar het is wel eens frustrerend als er af en toe mensen of zelfs groepjes achter je hangen die maar geen kopwerk over willen nemen.
Gisterenavond nog, ik liet mij op den duur wat afzakken om achter de drie gasten terecht te komen, die achter mij hingen. Maar hun deden vervolgens vrolijk precies hetzelfde
Nou ja, op hellinkje aan zetten en ik was ze kwijt.
Of ze konden niet harder, dat kan ook...... Daar houd ik mij maar aan vast, goed voor mijn ego
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
-
- Forum-lid
Van dergelijke wattages gaan mn ogen echt tollenfaxe schreef:Had bij het NK zwift afgelopen zondag gemiddeld over de eerste 60 seconden een vermogen van 472 watt bij 88. Dat is 5,3 w/kg. Per saldo net genoeg om aansluiting te vinden bij eerste groep. Over de hele race had ik 320 watt gemiddeld.
Qua gemiddelde zit ik gewoon ruim100 watt lager, maar ik ben ook 20kg lichter. Echter ons gemiddelde w/kg verschilt dan niet zo gek veel.
De intentie is om wel altijd met een B groep mee te zwiften en zie wel hoe ver ik kom.
Misschien wel leuk als iedereen zijn FTP en kg aan geeft, dan weet je een beetje wat iedereen fietst.
Ik begin wel.
Dropje73 => FTP 263 bij 72 kg = 3,65 W/kg
Ik begin wel.
Carbon from the planet X
-
- Forum-lid
Dropje73 => FTP 263 bij 72 kg = 3,65 W/kgdropje73 schreef:Misschien wel leuk als iedereen zijn FTP en kg aan geeft, dan weet je een beetje wat iedereen fietst.
Ik begin wel.
Chiapucci78 => FTP 224 bij 65 kg = 3,44 W/kg (op naar de 250 )
-
- Forum-lid
Waar ken je dat ziendropje73 schreef:Misschien wel leuk als iedereen zijn FTP en kg aan geeft, dan weet je een beetje wat iedereen fietst.
Ik begin wel.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
FTP test doen, in Zwift staat die in de workout sectie.Heppiebianchi schreef:Waar ken je dat ziendropje73 schreef:Misschien wel leuk als iedereen zijn FTP en kg aan geeft, dan weet je een beetje wat iedereen fietst.
Ik begin wel.
Hoogste gemeten vermogen over 20 minuten is geweest tijdens een wedstrijd over 3 ronden Watopia Figure 8. Had toen 343 watt gemiddeld over de eerste 20 minuten. Ben 88 kg. Per KG zou dat dan 343/88=3,89 w/kg. Vind FTP test zonde van mijn energie.
-
- Forum-lid
O dat ,heb ik wel over gelezen en gezien,maar vind dat voor mij niet zo interessant .
Wel als ik nog 30 jaar jonger was geweest,maar als bijna 68 jarige doe ik daar niet meer aan mee.
Ik fiets gewoon voor wat ik waard ben en mijn lijf zegt zelf wel stop als ik te ver ga.
Wel als ik nog 30 jaar jonger was geweest,maar als bijna 68 jarige doe ik daar niet meer aan mee.
Ik fiets gewoon voor wat ik waard ben en mijn lijf zegt zelf wel stop als ik te ver ga.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
Of een steptest zoals bij een inspanningstestdjatwork69 schreef:FTP test doen, in Zwift staat die in de workout sectie.Heppiebianchi schreef:Waar ken je dat ziendropje73 schreef:Misschien wel leuk als iedereen zijn FTP en kg aan geeft, dan weet je een beetje wat iedereen fietst.
Ik begin wel.
http://gplama.blogspot.nl/2016/07/how-t ... hptek.html