Helemaal op de letter, ben ik het met je eens.scottwilko schreef: ↑12 okt 2022 13:00 Vignet delen is in mijn ogen een vorm van zwartrijden. En een uiting dat de €7,5 te veel geld wordt gevonden voor 1 keer fietsen, door degene die dat vignet overneemt.
Maar voor mij zou het wel uitmaken of je zoals 53x11 een handvol vignetten koopt, en als je dan iemand meeneemt diegene op 1 van die vignetten rijdt. Lijkt me niet zo kwalijk, zeker als de helft van de tijd dat gewoon een gezinslid is.
En ook voor iemand die een sporadische rit meerijdt met een vriend, kennis, familielid.., en daar al dan niet een fiets voor leent. Heb ik ook niet echt moeite mee. Betekend toch al dat die vriend daar 2 vignetten heeft liggen.
Dat je bij een huur MTB vaak een vignet er wel bij krijgt voor die dag, daar kan je iets meer vraagtekens bij stellen. Voor de toegankelijkheid voor de sport is het goed. Maar commercieel wordt diezelfde fiets natuurlijk 20, 30, 40x per jaar gebruikt door evenzoveel verschillende personen. Dan is het dat ene vignet toch wel wat karig richting de onderhoud van de tracks ed.