SRAM ETAP
Vandaag heb ik SRAM eTAP ontvangen en wil het pairing process doen. Alles gaat volgens het boekje.
1. Knopje AD indrukken tot deze knippert
2. VD, Shifters knopje indrukken tot deze knippert
3. Knopje AD indrukken om de pairing te beëindigen.
Helaas na het pairing process reageren de derailleurs niet op de shifters. Heeft iemand tips wat ik verkeerd doe? Lijkt me toch geen rocketscience
1. Knopje AD indrukken tot deze knippert
2. VD, Shifters knopje indrukken tot deze knippert
3. Knopje AD indrukken om de pairing te beëindigen.
Helaas na het pairing process reageren de derailleurs niet op de shifters. Heeft iemand tips wat ik verkeerd doe? Lijkt me toch geen rocketscience
Als je de connectie kwijt raakt tussen shifters en derailleurs hoef je volgens mij niet opnieuw te pairen. Gewoon het knopje op het achterderailleur iets langer ingedrukt houden is denk ik al genoeg. Gebruik het systeem al een paar maanden en het is mij overigens nog niet gebeurd dat dit nodig is.
Vergeleken met een mechanische fiets IS het rocketscience.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Nou helaas het weekend door met half opgebouwde fiets ik heb het pairingsproces proces ook met de dealer uitgevoerd, resultaat is dat de hele groep retour is gegaan en ik wacht op een nieuwe groep. Kan niet wachten op het in gebruik te nemen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05 mei 2017 22:41
Waar vond je alle plugs en afdekplaatsjes voor de specialized tarmac sl4?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Met wat geluk heeft een Specialized dealer deze gewoon liggen.Gren_Patterson schreef: ↑05 jun 2017 13:48 Waar vond je alle plugs en afdekplaatsjes voor de specialized tarmac sl4?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Heb me ook de overstap gewaagd naar draadloos schakelen, tevreden van.
Maar heeft iemand een idee hoe je het best / mooist de interne kabelgeleiding dichtmaakt
(je blijft nu met gaten zitten voor kabelgeleiding, zou netter zijn indien dit zou toe zijn)
Maar heeft iemand een idee hoe je het best / mooist de interne kabelgeleiding dichtmaakt
(je blijft nu met gaten zitten voor kabelgeleiding, zou netter zijn indien dit zou toe zijn)
Dat verschilt per frame, fabricant per jaar. Ik heb een supersix evo uit 2013, ik heb alleen nokjes naast mijn balhoofd, onder de bottom bracket zat een plastic geleider die je er zo uit kan trekken als er geen kabels meer overheen lopen. Beste kan je even met een goede dealer of wellicht zelfs de importeur bellen (of langs gaan als het niet te ver weg is).
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De gewone Etap met TRP HY-road remmen gedemonteerd en de nieuwe Etap Hrd gemonteerd.
De remleidingen zaten al gemonteerd aan de shifters/calipers maar omdat deze door mijn stuur moesten en toch te lang waren deze afgekoppeld aan de kant van de shifters en tegelijk ook maar ingekort.
Achteraf terug vullen/ontluchten met een speciale bleedset (met Edge snelkoppeling) ging dankzij het filmpje op YouTube redelijk vanzelf.
Ik ben wel heel voorzichtig geweest want in tegenstelling tot Shimano gebruikt Sram Dot 5.1 remolie en deze is heel agressief voor lak en dergelijke.
Afstelling van de V- en A-derailleur was, net als de Etap met gewone remmen, een makkie.
Vandaag net iets teveel nattigheid om te rijden maar morgen hoop ik er een eerste testrit mee te doen.
De remleidingen zaten al gemonteerd aan de shifters/calipers maar omdat deze door mijn stuur moesten en toch te lang waren deze afgekoppeld aan de kant van de shifters en tegelijk ook maar ingekort.
Achteraf terug vullen/ontluchten met een speciale bleedset (met Edge snelkoppeling) ging dankzij het filmpje op YouTube redelijk vanzelf.
Ik ben wel heel voorzichtig geweest want in tegenstelling tot Shimano gebruikt Sram Dot 5.1 remolie en deze is heel agressief voor lak en dergelijke.
Afstelling van de V- en A-derailleur was, net als de Etap met gewone remmen, een makkie.
Vandaag net iets teveel nattigheid om te rijden maar morgen hoop ik er een eerste testrit mee te doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend