Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 02 apr 2016 23:54

Vandaag bij de schoonfamilie in Drenthe de eerste 100km + rit kunnen doen van het seizoen. Wilde graag bij de lokale fiets vereniging de 80km mee rijden, maar dat kwam door de nachtelijke escapades van mijn zoontje véél te vroeg. De 100 mijl was uberhaupt voor nu nog een brug te ver, dus dan maar alleen op pad ;-)

In de middag was het voordeel in ieder geval dat het weer wat opgeklaard was.
Maar dat viel toch nog wel tegen, was blij gewoon lang/lang te hebben gereden.
Arm en beenstukken en het nieuwe tenue van La Passione.
Had toch meer een goede herfst dag gevoel, dan een ontwakende lente.

Had nog een 100km rit op de Garmin staan, dus die aan gegooid en ben gaan rijden.
Naar achteraf bleek, was die gemaakt t.b.v. de Arkose gravel racer....
Ik heb denk ik namelijk alle gravel en bospaden wel gezien :)
Maar, dat mocht de pret niet drukken, het was heerlijk toeren door de schitterende Drentse natuur.

Bekijk mijn rit van 109,0 km op Strava: https://www.strava.com/activities/533601271

En toen moest er ook snel nog even gepoetst worden. ;-)

Afbeelding
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

wdfl
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 03 apr 2016 09:45

Gisteren de start genomen in de Rond Van Vlaanderen Cyclo.
130km variant, start en aankomst in Oudenaarde.

Vooreerst, 't was de eerste en de laatste keer.
veel te veel volk incluus de nodige gekken die denken da ze pro zijn en je zo omver zouden rijden.
Op een dereglijke rit weet je dat dit gaat gebeuren en hou je er rekening mee.
ga je om te knallen, ga op een andere dag.

verder echt genoten van de tocht, koppenberg links laten liggen, was een wandeling en had daar geen zin.
erna weer rustig verder trappen.
voor de oudekwaremont stond weer alles stil, ... iedereen weer aan't mompelen, niet weer was da toch, ...
maar iedereen zag ook wel dat de helling leeg was. nog meer vraagtekens.
de eerste begonnen terug te keren en toen hoorden we het nieuws van het sterfgeval net voor de top.
iedreen effe aan de grond genageld, ... op een dergelijke dag komt dit hard aan.
na enige tijd konden ver toch verder, met een omleiding, maar wat lag die er vettig bij zeg ... geen op rijden aan.

erna de laatste rechte lijk naar oudenaarde en naar huis.
182km op de teller, en we hebben ferm goed geslapen deze nacht.

https://www.strava.com/activities/533548356
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 03 apr 2016 12:49

Vandaag vroeg vertrokken met een fietsmaatje voor een rondje 100+
Gisteren het idee om van de winterkleding ineens in het kort te kunnen rijden. Vanochtend druilerig weer, dus toch maar besloten de winterset weer aan te trekken. Enige consessie die ik gedaan had was de winterthermo wisselen voor een zomerthermohempje. Geen seconde spijt gehad van het lang-lang. Niet dat het erg koud was, maar behagelijk is ook anders. Plus van de 4 uur, zeker 2 uur in de miezerregen gefietst.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 apr 2016 14:20

Afgelopen week kwamen mijn fietsmaatjes uit hun jaarlijkse winterslaap. Om de drempel laag te houden stelde ik voor om een rustig rondje van 60km te doen: gemiddelde van rond de 28, niet als gekken uit de bocht versnellen, op elkaar wachten en rood is stoppen. En zo waar: met z'n 9-en stonden we rond 10-en klaar (ik had al een rondje van 40km gemaakt om het toch op een beetje niveau te krijgen ;) ). Het rondje liep redelijk soepel, en met de lunch en 100km op de teller weer thuis.

https://www.strava.com/activities/534278171
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 03 apr 2016 14:22

Soap schreef:Vandaag bij de schoonfamilie in Drenthe de eerste 100km + rit kunnen doen van het seizoen. Wilde graag bij de lokale fiets vereniging de 80km mee rijden, maar dat kwam door de nachtelijke escapades van mijn zoontje véél te vroeg. De 100 mijl was uberhaupt voor nu nog een brug te ver, dus dan maar alleen op pad ;-)
Voor de goede orde: de 100 mijl wordt komend weekend (zaterdag 9 april) georganiseerd, dus je krijgt nog een kans!

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 03 apr 2016 15:14

Gisteren een rondje gedaan vanuit huis richting Zwolle via t Harde de befaamde Knobbel over. Daarna over de dellen (mooiste weg van Nederland naar mijn bescheiden mening) weer richting huis. Goed voor 90 kilometer.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 03 apr 2016 17:36

De Dellen zijn zo'n beetje mijn fiets-achtertuin. Erg mooi gebied, maar ik vind zelf de Posbank toch het mooist. :winkthumb:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 03 apr 2016 20:06

Voor de Dellen heb ik minimaal 90 km dat is helaas net wat te ver om in de namiddag nog voor het eten even over heen te gaan. Daarvoor heb ik de lemeleberg. Heb ik meer tijd ga ik ook wel naar de Holterberg, die is s'ochtends vroeg echt prachtig.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 03 apr 2016 20:48

Gisteren bijna 50km redelijk vlak door zuid-/midden-Limburg gereden, Vanochtend iets meer geaccidenteerd door Duitsland ;)
Op naar de Mont Ventoux :?

Vanmiddag heerlijk op de bank gelegen en genoten van de Ronde van Vlaanderen :winkthumb:


Afbeelding
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

laurens87
Forum-lid
Berichten: 641
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 03 apr 2016 21:20

Een lekker fietsweekend achter de rug

Mijn weekend begon vrijdag zoals gebruikelijk thuis vanaf ongeveer 16:30... Vanuit het werk ben ik gelijk zo snel mogelijk op de fiets gesprongen, het voornemen was om ongeveer 80km te rijden. Dus zo geschiedde! Vanuit Breda in Oostelijke richting gereden vanwege de wind die uit oostelijke richting kwam. Dus eerst naar Oosterhout gegaan, vervolgens richting Dorst gereden onder het genot van de zon. Vervolgens een voor mij nieuw stuk opgezocht, van Dorst naar Rijen gereden. Eigenlijk langs het spoor, dwars door Rijen gereden en vervolgens het Wilhelminakanaal opgezocht. Een klein stuk het kanaal gevolgd naar Tilburg om vlak na de containerterminal het kanaal over gegaan. Lekker tussen de weilanden door naar De Moer gegaan om naar Loon op Zand gegaan.

Langs de provinciale weg (N261) in recht noordelijke richting gegaan. Daar kwam ik langs de Efteling, de Python kon ik herkennen. Door Kaatsheuvel op zoek naar 's Gravenmoer vanuit daar naar Oosteind gereden. Heerlijk tempo met de wind in de rug en de zon op de bol. Dwars door Oosterhout gereden om langs het Markkanaal naar Terheijden te rijden. Ik ben volle bak langs het kanaal gereden, ik wilde een top 10 wegzetten op dat Strava segment.... Gelukt!! Via Terheijden naar de A16 gereden, langs de A16 uiteindelijk naar huis gegaan. Het resultaat was 83km met iets boven de 30 gemiddeld. Hiermee had ik de eerste 1000km op mijn Sensa afgelegd!
https://www.strava.com/activities/532735125

Op zaterdag ging ik vroeg weg om het thuisfront tevreden te houden... Mijn vriendin had tot 1 uur in de nacht gewerkt, dus als ik vroeg wegging dan was het helemaal prima! Het zou lekker weer worden, maar ik was blij dat ik overschoenen aan had en lange handschoenen. Om kwart voor 9 zat ik de fiets en het doel was 120km en om 1 uur thuis terug te zijn! Aangezien de wind zacht was ben ik eerst een kilometer of 20 naar het noorden gereden. Via Terheijden, Wagenberg richting Lage Zwaluwe gereden en voor dat dorp ben ik richting Moerdijk gereden. Via Langeweg vervolgens naar Etten-Leur gereden, noordelijk langs het dorp / stadje gereden richting Sint Willebrord gegaan. Een klein stukje door Sprundel en door het mooie landschap naar Achtmaal gereden.

Tussen Wernhout en Wuustwezel de grens overgegaan. Vervolgens richting Loenhout en vanaf door naar het dorpje Meer. Met wind in de rug naar Meersel-Dreef gereden. Daar de grens weer over gegaan om langs de Mark naar Breda te rijden. Langs het Mastbos uiteindelijk de A16 onderdoor gegaan, ik wilde nog even een klein uitstapje maken naar Etten-Leur. Dus richting Lies, daarvoor nog even een klein stukje met een mede-fietser gepraat. Etten-Leur in om er ook snel weer uit te gaan, maar nu haalde ik de 120km tenminste! Vervolgens langs het Liesbos gereden naar huis.
Uiteindelijk 120km met ongeveer 29gemiddeld. En een tevreden vriendin met mijn thuiskomst!!
https://www.strava.com/activities/533313079

Vandaag de dag waarop het weekend met een clubrit af te sluiten. Er stond vandaag "andre's poldertocht" op het programma. Ik zou wegkapitein zijn van de snellere groep dus vanuit Prinsenbeek in noordelijke richting te vertrekken. We gingen met wind in de rug weg, dus reden met 35-38 het dorp uit. Vervolgens via Langeweg richting Zevenbergen gereden, helaas net na Zevenbergen een lekke band. Hierdoor haalde de 'langzame' groep ons in. Daarna richting het industrieterrein van Moerdijk naar Klundert gereden, bij het industrieterrein had de andere groep een lekke band waardoor we zonder al te veel problemen deze weer konden inhalen.

Vanaf Klundert via Noordschans richting Willemstad om daarna de Haringvliet over te gaan naar Numansdorp. Een klein rondje in de Hoeksche Waard om weer de Haringvliet te rijden. We zagen de brug al openstaan, daardoor kwamen we de andere groep tegen (wij hoefden niet te stoppen). Na de Haringvliet richting Dinteloord waar een koffiestop had gekund, echter reden wij lekker door. Via Stampersgat over de verschillende dijken langs de Dintel richting Zevenbergen gereden. De lamgatsebrug over om net zuidelijk van Zevenbergen uit te komen, eigenlijk stond daar rechtsaf op de planning. Echter wilde het merendeel van de groep er 100km van maken dus gingen we linksaf een klein stukje door Zevenbergen richting Langeweg. Langs Langeweg de A16 over hier werd de groep uit elkaar gereten. Helaas was de groep niet meer bij elkaar te brengen dus een deel sprintte af en een deel reed rustig (of wat minder rustig) naar huis..
Eind toch weer 105km met dikke 33 gemiddeld. Wat wel jammer was, de zon brak door toen ik thuis kwam... De fiets was hartstikke smerig!!! Dus eerst maar gaan poetsen, anders schiet dat er bij in...
https://www.strava.com/activities/534304611
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

bever
Forum-lid
Berichten: 2183
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 03 apr 2016 21:24

Vandaag iets heel leuks gedaan. Eerst op de fiets naar Zoetemelk Pro Indoorcycling in Roelofarendsveen.

https://www.strava.com/activities/534623565 (wederom een gigantische Strava fuck up...wordt er een beetje moe van zo langzamerhand...) Heerlijk weer, toch veel fietsers met lange broek gezien.

In Roelofarendsveen aangekomen hebben we de Alpe D'Huez beklommen met een Watt-Bike. Had dit nog nooit gedaan, maar vond het leuk ! Je fietst met een groot scherm en op je display zie je allerlei interessante gegevens zoals je gemiddelde wattage, je krachtverdeling over twee benen en hoe effectief je trapbeweging is. Ik trapte gemiddeld 200 Watt weg, vriend van me gemiddeld 260 :roll: Dat wordt dus nog hard trainen voor de Marmotte !

Meer mensen hier ervaring mee ?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 apr 2016 18:39

Vandaag een pittige training gedaan met een paar snelheidsblokjes, dat valt niet mee met die wind. Toch was het wel even lekker, fijn dat de lente nu echt begint.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie