Pagina 44 van 52
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 10:46
door havana
Ok jij wint
De echte kenner ziet natuurlijk meteen dat 't geen Campa naven zijn...
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 11:01
door daniel1975
mooie wieltjes! hoe zouden die kwalitatief zijn?
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 11:07
door Ernie C.
havana schreef:@Ernie C
Het filter is alleen doorgeprikt, de behuizing zit er gewoon nog. Dat is dus niet te zien bij APK.
En vreemd genoeg kan met de huidige apparatuur het verschil niet eens gemeten worden
.
Heel dat DPF zal dus ook wel niet zoveel doen. Mochten ze het willen gaan opsporen dan moeten alle APK keuringsstations over op nieuwe meetapparatuur. Het lijkt dus vooral een milieumaatregel die vooral heel veel kost en weinig oplevert...
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 12:12
door buddo
Ernie C. schreef:
Heel dat DPF zal dus ook wel niet zoveel doen. Mochten ze het willen gaan opsporen dan moeten alle APK keuringsstations over op nieuwe meetapparatuur. Het lijkt dus vooral een milieumaatregel die vooral heel veel kost en weinig oplevert...
Compleet off topic...Ik vermoed dat het best wel wat doet... nadat mijn roetfilter was verwijderd is hij wel meer gaan stinken, en dat betekent denk ik ook wel wat voor de vervuiling. Daarvoor rook je niets en nu ruik je echt dat het een diesel is. Wel is rijdt hij circa 1-2 liter verder op een litertje diesel
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 12:20
door havana
Grappig, bij de roetmetingen haalde ik LAGERE uitstootwaarden met mijn Skoda zonder DPF dan met.
Sowieso snap ik het hele idee van zo'n ding niet. Bij het regenereren wordt de boel alsnog verbrand. Tel daarbij dat die dingen allemaal stuk gaan, geproduceerd moeten worden en het milieuvoordeel is weg...
Roetfilters zijn vooral goed voor de auto-industrie. Net zoals EGR-kleppen, ook van die ondingen...
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 12:21
door Sebo
havana schreef:Valt mee hoor, dit is een D3 met chip en DPF delete, 1:16 is zonder meer mogelijk. Met mijn Skoda haalde ik dat maar met moeite.
Heb bewust de D3 genomen, de D5 is nog weer wat onzuiniger. Dan houdt met 1:13 echt wel op.
Mijn V70 D5 doet ca 1:17
Mijn carpoolcollega's V60 D3 ca 1:15
Eerlijk is eerlijk; we hebben niet dezelfde rijstijl, maar mijn wagen is ook 100 kg zwaarder.....
Ik denk dat het verschil in verbruik niet significant is.
Is dat bij Roelfsema in Tynaarlo?
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 12:23
door havana
Nee, Brouwer in Rogat.
Rijstijl is natuurlijk een enorme factor. Mijn buurman heeft een XC90 D5 en haalt zelfs met die hoge wagen van 2000 kg 1:13. Maar goed die rijdt 100 op de teller op de snelweg...
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 12:29
door Sebo
1:13 is heel netjes....
Ik weet niet of ik dat zou halen; maar dat maakt ook niet uit want een XC90 valt buiten mijn financiƫle reikwijdte
Gefeliciteerd met je aankoop; ga je vast geen spijt van krijgen.
Ik heb mijn V70 gekocht met 170000 km op de klok.
Ik heb er nu zelf in 6 jaar 275000 km bij op gezet zonder noemenswaardige onkosten.
Superwagen
(maar ik klop 't af; ook ik kan het mis hebben)
Mooie fiets geworden by the way
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 12:55
door daniel1975
Om een of andere reden zou ik een V70 ook zomaar met 160.000 op de teller kopen, terwijl ik niet bij alle autos dat gevoel heb.
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 12:59
door havana
Tijd voor een auto-topic?
Re: Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 13:35
door hendrikjan
Heb je al op je nieuwe fiets gefietst?
Havana's nieuwe frame
Geplaatst: 19 feb 2017 13:37
door havana
Gisteren een kort rondje door de buurt. Rijdt hetzelfde als mijn Supersix, althans dat is mijn eerste indruk.
Voorlopig zal ik er niet op rijden. Moet het weer eerst beter worden.