Wielerseizoen 2018
- daniel1975
- Forum-lid HC
Froome kan het ook.
Less is bore
- Infinito GB
- Forum-lid
Is het EPO tijdperk al ten einde dan. Daarbij is Contador volgens mij nooit betrapt op gebruik van EPO. Alleen een minieme hoeveelheid Glenbutarol.
Je zal als klassementsrenner toch echt bovengemiddeld moeten kunnen tijdrijden. De verschillen in de top zijn te klein om daar tijd te kunnen laten liggen. Iemand als Bardet gaat daardoor nooit de tour winnen, tenzij ze ervoor kiezen om minder dan tien tijdrit kilometers in een editie stoppen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Het is Pantani toch ook gelukt
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ook Aru en Quintana wonnen een grote ronde als niet-tijdrijders.
Zoetemelk is met René Pijnen, Fedor den Hertog en Jan Krekels in 1968 zelfs olympisch kampioen geworden op de 100 km ploegentijdrit.Gastheerg schreef: ↑30 apr 2018 09:19 En Zoetemelk ook. Meerdere keren een proloog gewonnen en diverse tijdritten.
En wie herinnerd zich niet die fraaie tweede plaats in de vlakke tijdrit van Delgado in 1989
Ik ga ze niet allemaal opnoemen maar zonder uitslagen echt te kennen is het lastig wat te roepen
Heb je problemen met namen?havana schreef: ↑30 apr 2018 09:37 Contador won alleen tijdritten het EPO-tijdperk. Daarna presteerde hij ronduit gemiddeld. Dat is de combinatie die je heden tegen dage het meeste ziet: klassementsrenner = een zeer goede klimmer + redelijke tijdrijder.
Behalve Dumoulin en Rooklik zie ik geen enkele klassementsrenner nu een tijdrit WINNEN in een grote ronde.
aan het eind van een zware ronde reden mannen als contador, zoetemelk, delgado,...zelfs van impe soms eens een redelijke tijdrit op dan nog meestal een geaccidenteerd parcours maar om die mannen tijdrijders te noemen?Gastheerg schreef: ↑30 apr 2018 09:19 En Zoetemelk ook. Meerdere keren een proloog gewonnen en diverse tijdritten.
En wie herinnerd zich niet die fraaie tweede plaats in de vlakke tijdrit van Delgado in 1989
Ik ga ze niet allemaal opnoemen maar zonder uitslagen echt te kennen is het lastig wat te roepen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Volgens mij doe ik dat niet. Ik wijs er alleen op dat veel renners die genoemd worden alsof ze geen tijdrit konden rijden het tegendeel hebben bewezen. Overigens vind ik Zoetemelk wel degelijk een tijdrijder. Daar is zijn erelijst (zie ook aanvulling senior) op dat vlak echt te serieus voor!
Op een lijstje van tijdritten in de Tour, samengesteld door 3, 2, en 1 punt voor de eerste 3 prijkt Zoetemelk op de 7e plaats na Hinault, Merckx , Anquetil , Indurain, Knetemann en Poulidor op de 7e plaats en ver voor pakweg Ullrich , Thurau, Breukink, Riviere en noem ze maar op.
Hij moest het vaak afleggen tegen Hinault, maar dat moesten alle anderen ook...
Zeer zeker een van de beste tijdrijders van zijn generatie en ook gezien over de hele tourgeschiedenis.
Bron: Jean Nelissen : de bijbel van de Tour de France
Hij moest het vaak afleggen tegen Hinault, maar dat moesten alle anderen ook...
Zeer zeker een van de beste tijdrijders van zijn generatie en ook gezien over de hele tourgeschiedenis.
Bron: Jean Nelissen : de bijbel van de Tour de France
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig