Het grote domme vragen topic
- ophetkantje
- Forum-lid
Rode fiets, die zijn altijd het snelst!
Ach, ik zeg ook maar wat
De rolweerstand neem je simpel mee. zoals in de C hieronder. De zwaartekracht is namelijk m*g*sin(theta), de rol weerstand Cr*m*g*sin(theta). Dus C wordt simpelweg (1-Cr)*m*g*sin(theta).53x11 schreef: ↑11 okt 2018 05:59 De statische situatie is inderdaad heel simpel op te lossen. Maar omdat Karl het steeds over versnellen heeft (in een vacuum is er nooit sprake van een statische situatie) heb ik de bewegingsvergelijking ook opgeschreven (overigens zonder rekening te houden met schaling of rolweerstand)
Ik heb nog even gekeken naar de differentiaal vergelijking. Hij is simpel op te lossen door scheiding van variabelen.
dv/dt=C-K*v^2
dv/(C-K*v^2)=dt
Dan kan je beide kanten integreren, wat zeker niet triviaal is. Deze meneer legt het heel enthousiast uit:
https://www.youtube.com/watch?v=yOfgZ_rJOos
@bve: I know. Als ik heel erg in een nerdbui ben zet ik het in Matlab. Numeriek is namelijk een fluitje van een cent. Maak er een tweede orde ODE van, en je hebt meteen het verloop tegen de afgelegde afstand.
/nerd=off
/nerd=off
Laatst gewijzigd door 53x11 op 11 okt 2018 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Wat schrijf jezelf
En dan Jans tegen meneer Jans. Zelfde gewicht. (56 kg) Jans daalt sneller af, als het niet over een relatief rechte weg gaat. Jans is veel kleiner. Lager zwaartepunt de oplossing??
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Geen idee hoe het bij jullie zit.
Ga naast elkaar staan.
Zonder te trappen laat je je rollen op een rechte afdaling,post hier maar hoe het is afgelopen.
P.S verklaring zijn hier al gegeven over wie sneller in de afdaling is.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik heb vroeger werktuigbouwkunde gestudeerd en daar leerden we: S = V * T,
Waarbij S staat voor de stuurmansvaardigheid bij twaalf biertjes op met een tolerantie van +- 5%,
V staat voor Vergeet je reserverband niet, en T staat voor "bij Tegenwind linkeballen".
Kijk dan krijg je toch een hele andere uitkomst.
Waarbij S staat voor de stuurmansvaardigheid bij twaalf biertjes op met een tolerantie van +- 5%,
V staat voor Vergeet je reserverband niet, en T staat voor "bij Tegenwind linkeballen".
Kijk dan krijg je toch een hele andere uitkomst.
Armwarmers: naad aan binnenzijde arm.
Beenwarmers: naad aan buitenzijde been.
(Heb voor beenwarmers ook naad aan achterzijde geprobeerd, maar dat was het niet voor mij.....)
Beenwarmers: naad aan buitenzijde been.
(Heb voor beenwarmers ook naad aan achterzijde geprobeerd, maar dat was het niet voor mij.....)