Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2018 / 2019

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 feb 2019 08:04

100 jaar geleden (oid) is de vorm in regelst vastgelegd, da's wat anders ;).
Kijk maar eens in de triathlon wereld om te zien dat frameontwikkelaars prima in staat zijn om wat anders (soms ook gedrochten) te verzinnen :). Oja, je kan ook de Canyon grail erbij pakken, voor wat gekleuter bij het stuur (wat dan weer wat weg heeft van de vliegtuigen van 100 jaar geleden).

Overigens heb ik niet zo'n moeite met deze canyon crossers, comfortabel schoudersteuntje (goede marketing op zijn minst), en dan eigenlijk de zwart/gele uitvoering.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

PassoEira
Forum-lid

PassoEira 06 feb 2019 11:07

MarkVeenstra schreef: 06 feb 2019 08:04 Overigens heb ik niet zo'n moeite met deze canyon crossers, comfortabel schoudersteuntje (goede marketing op zijn minst), en dan eigenlijk de zwart/gele uitvoering.
Dat schoudersteuntje is alleen maar marketing. Heeft geen enkel voordeel en kan alleen maar in de weg zitten. 40 jaar geleden al een eens geëxperimenteerd met op die plek een soortgelijk boogje te creëren met een stukje fietsband om het dragend lopen comfortabeler te maken. Snel weer verwijderd want comfort kon niet op tegen het in de weg zitten bij de beweging om te fiets te schouderen.

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 06 feb 2019 12:01

Ik vind het wel een mooie fiets juist, terwijl ik normaal meer van de klassieke vormgeving ben. Maar als je oplet zie je dat Mathieu en consorten de fiets nét iets verder naar voren op de schouder dragen, en dat het hoekje dus feitelijk niets toevoegt.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 06 feb 2019 12:12

Canyon zegt dat het de fiets comfortabeler zou maken omdat ze zo meer zadelpen uit het frame steekt.

Ik vind het ook maar niks.
Afbeelding

codex
Forum-lid

codex 09 feb 2019 11:37

vanmiddag op tv
zaterdag
09-02-2019
Lille
Krawatencross
DVV Trofee 15:00 Sporza

Maar om 13.30 uur de dames! Dat is altijd mooi(er) om te zien.
En dan schakelen met het WK afstanden schaatsen. oa 5km dames.Later 10km heren.De mooiste 2 afstanden om te kijken.

Kortom kan niet beter voor een sportmiddag op tv.
Buiten waait de wind om het huis,
en niet zo'n beetje ook. ;)

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 09 feb 2019 22:40

Weer een fijne cross bij de vrouwen. Spannend tot op het eind.

Wat een kutuitspraken weer van Wuyts ah adres van Worst.
Uno-X Mobility or bust!

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 09 feb 2019 23:02

Inge van der Heijden die nu ook vooraan meedoet. Was mooi om te zien.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 10 feb 2019 07:03

Yep, is de gefrustreerde volksmenner Wuyts weer, ze hebben vorige week in bijna alle categorieen klop gehad.
Je hebt het over de opmerking van het weggiechelen van moeilijke vragen door Annemarie Worst, in ieder geval komt ze spontaan en welgemeend over, itt tot Wuyts!
Vandaar dat ze het nu ook constant hebben over de gemiste samenwerking van de nederlanders bij de dames elite, en hoe dom dat wel niet was.
Dat Sanne Cant gewoon de sterkste was komt eenvoudigweg niet in ze op......
Frustraties, frustraties jonge, als grootste cyclocrossnatie niet als eerste eindigen in het medailleklassement. :(
Over biergooiende belgen heb ik ze dan weer niet meer gehoord.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 10 feb 2019 10:03

Volgens mij hoorde ik wel een opmerking over die opgestoken middelvinger.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 feb 2019 10:05

Nu ben ik geen fan van Wuyts maar de vraag of Worst achter Betsema aan moest is gewoon een terechte journalistieke vraag, staat volledig los van het feit dat Cant de beste was. Dat Worst de vraag wat weglacht en er niet op in gaat is gewoon een vaststelling, geen kutuitspraak. Ook Betsema fietst er in haar uitleg wat omheen.
Vos was (op sporza) meteen na de wedstrijd er nog het duidelijkste over toen die vraag kwam; je kan toch niet beginnen remmen, zei ze.
Persoonlijk denk ik dat dat wel een mogelijkheid is, dat het een andere winnaar had opgeleverd dat weet je natuurlijk niet, maar dan was je er zeker van geweest dat je alles geprobeerd had.

Ik vond het bij de mannen ook bedroevend om te zien dat wanneer VanAert terug komt tot bij VdP hij meteen de kop neemt met VdP in het wiel. Het deed me denken aan Quintana of Nibali die op het wiel springen van Contador, terwijl Froome in het geel rijdt.

De Belgen hebben het overigens erg goed gedaan in alle categorieën (behalve dan de dames beloften). Het is niet omdat je op sterkere renners stuit (Tulitt, Pidcock, VdP) dat je renners het niet goed doen.

Het biergooien en andere baldadigheden is een probleem. Persoonlijk ben ik van mening dat er geen alcohol zou mogen geschonken worden op een veldrit. Er is hier daarover nogal eens een discussie geweest, blijkbaar is dat financieel een probleem.
Dat VdP (vooral vader dan) daarover problemen maakt alsof zijn zoon de enige renner is die dit overkomt is een beetje een scheve redenering. Nys heeft dit heel z'n carrière meegemaakt, door diezelfde dronken Belgen (herinner u Loenhout). Voor alle duidelijkheid, het is ook geen typisch Belgisch/Vlaams fenomeen. Herinner u wat Liboton te verduren kreeg in het Nederlands Oss, daar bleef het niet bij bier maar ook fysiek geweld werd gebruikt door de supporters van Stamsnijder en Groenendaal (Rijn). Merckx had het voor in Frankrijk en Italië en recenter Armstrong en Froome in de Tour.

freakyy
Forum-lid

freakyy 10 feb 2019 10:30

Ik vond de teneur van de verslaggeving ook vrij matig. Cant was de beste in koers, Brand misschien de sterkste maar die heeft zichzelf de das omgedaan. De andere drie vrouwen reden volledig op de max en ik heb toch ze toch ook verschillende gaten voor elkaar zien dichtrijden. Veel meer kan je niet verwachten in het veldrijden volgens mij. Dat constante gehamer op het 'Nederlandse blok' werd wel enigzins vermoeiend. Eerst wordt Cant gepositioneerd als de underdog om vervolgens over te gaan in de grote overwinnaar die onaanraakbaar is (gezien het hele seizoen is het allebei nogal grote onzin).

Net zoals dat de volledig Nederlandse dominatie bij de vrouwen onder 23 ook besproken werd alsof het nogal tegenviel dat ze pas in de laatste ronde iedereen op een hoop fietsten. Ook daar was zogenaamd geen sprake van samenwerking terwijl Nagengast in de laatste ronde de hele groep uit elkaar trok voor de twee topfavorietes.

Grappig dat de Belgische mannen blijkbaar geen ploegtactiek of iets nodig hadden om VDP af te stoppen...

Ik ben groot van van Sporza, maar zeker Wuyts heeft bij vlagen nogal last van overdreven nationalistische trekjes en een zeker dedain voor de noorderburen.

De toon en vraagstelling aan Worst, zo hoor je ze tegenover de Belgische renners niet in ieder geval.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 10 feb 2019 10:34

Volksmenner Wuyts zou eens een voorbeeld moeten nemen aan de coureurs die alleen maar met respect over en met elkaar praten, en niet constant van die onderhuidse sneren uitdelen.
En Hereijgers die als een mak schaap overal mee instemt van wat Wuyts oreert.
Dit gezeik begon al op woensdag bij de 1e cyclocrosswedstrijd na het WK in Maldegem.

Idd zo ervaar ik het ook freaky!

Plaats reactie